Geplaatst: 17 december 201014 jaren comment_1768565 Jah jah, daar gaan we weer. Ik heb een nieuw vraagje; Ik ben bezig met een nieuw script, daarvoor moet ik weten waar de speler richt. Alleen, helaas, werkt hij niet perfect. Dit is de code die ik momenteel gebruik: GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle); X += (20 * floatsin(-Angle, degrees)); Y += (20 * floatcos(-Angle, degrees)); Zoals je kan zien is er een distance limiet, aka 20. 20 wat? Weet ik niet, waarschijnlijk 20 voet. In ieder geval, ik heb geprobeert die limiet van 20 weg te halen door het te vervangen met Angle. Dat werkt wel wat, maar ook niet perfect. Hij kiest op één of ander manier toch zijn eigen 'distance'. Dat is mijn vraag. Om wat onnodige replies te voorkomen(niet arrogant bedoeld, als het wel zo klinkt, sorry) heb ik alvast wat codes geplaatst die zowiezo niet werken: GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle); X += Angle; Y += Angle; GetPlayerPos(playerid, X,Y,Z); GetPlayerFacingAngle(playerid, Angle); X += Angle-degrees; Y += Angle-degrees; Bewerkt: 17 december 201014 jaren door Gast
Geplaatst: 17 december 201014 jaren comment_1768568 moet je niet gewoon "+=" vervangen door "==" of "=" ??? verder heb ik hier geen verstand van:P
Geplaatst: 17 december 201014 jaren comment_1768570 Niet om het een of ander, maar als je wil weten waar een speler naar toe richt (dus waar het middelpunt van de crosshairs naar toe wijst) kan je veel beter GetPlayerCameraFrontVector gebruiken, die functie is er zowat voor gemaakt.
Geplaatst: 17 december 201014 jaren comment_1768613 Niet om het een of ander, maar als je wil weten waar een speler naar toe richt (dus waar het middelpunt van de crosshairs naar toe wijst) kan je veel beter GetPlayerCameraFrontVector gebruiken, die functie is er zowat voor gemaakt. Ja, oké, maar dan krijg ik weer het probleem dat je door alle 'Z'coordinaten (objects) kan schieten en als de bal hoog is, zal ie ook niet naar beneden vallen.
Jah jah, daar gaan we weer.
Ik heb een nieuw vraagje; Ik ben bezig met een nieuw script, daarvoor moet ik weten waar de speler richt. Alleen, helaas, werkt hij niet perfect.
Dit is de code die ik momenteel gebruik:
Zoals je kan zien is er een distance limiet, aka 20. 20 wat? Weet ik niet, waarschijnlijk 20 voet.
In ieder geval, ik heb geprobeert die limiet van 20 weg te halen door het te vervangen met Angle.
Dat werkt wel wat, maar ook niet perfect. Hij kiest op één of ander manier toch zijn eigen 'distance'.
Dat is mijn vraag.
Om wat onnodige replies te voorkomen(niet arrogant bedoeld, als het wel zo klinkt, sorry) heb ik alvast wat codes geplaatst die zowiezo niet werken:
Bewerkt: door Gast