Jump to content

[SA][CLEO]Script werkt niet goed na aanpassen autos.

Geplaatst:
comment_1785537

Ik heb dus een cleoscript bewerkt zodat de spawnende autos op een bepaalde plek mooier zijn,ik heb hiervoor alleen maar de namen van de autos veranderd dus ik snap niet waarom mn GTA niet meer laad,kunnen jullie helpen?

Originele mod:Klik

Het gaat hier om het cleoscript met Cars in de naam. (Ik ben precieze naam kwijt. :puh:)

Bewerkte versie:

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .CS}

//-------------MAIN---------------
0000: NOP 
014B: $PARKED_1 = init_parked_car_generator #PHOENIX color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -319.365 1757.692 43.8921 angle 270.0 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_1 cars_to_generate_to 101 
014B: $PARKED_2 = init_parked_car_generator #TURISMO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -319.3577 1747.692 43.8876 angle 270.0 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_2 cars_to_generate_to 101 
014B: $PARKED_3 = init_parked_car_generator #SANDKING color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -294.5935 1718.397 44.6478 angle 359.5772 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_3 cars_to_generate_to 101 
014B: $PARKED_4 = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -299.4091 1702.201 44.2449 angle 0.0 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_4 cars_to_generate_to 101 
014B: $PARKED_5 = init_parked_car_generator #ADMIRAL color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -289.4987 1702.181 44.052 angle 359.6122 
014C: set_parked_car_generator $PARKED_5 cars_to_generate_to 101 

:NONAME_252
wait 0 
jump @NONAME_252 

Bewerkt: door Gast

  • Reacties 36
  • Bezichtigingen 2.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1788272

Dat bedoel ik ook niet... Dat is logisch. Maar ik bedoelde welke code héb je gecompileerd. Wat is nu de precieze code die je hebt. Dan kan ik die beoordelen, het is niet makkelijk om iets te beoordelen na zoveel posts met suggesties e.d...

Geplaatst:
comment_1788616

Ik volg het niet meer,ik klikte gewoon op Compile

Zij bedoeld de code in het tekstvak. Jij hebt iets in de code veranderd. Namelijk die namen dat is dus de code en dutchy vraagt of je heel de code in het tekstvak even wil kopieren en hier plaatsen.

Geplaatst:
comment_1788847

Oke,

Ik kan hem niet meer openen met SB?

Foutcode:Onbekende opcode 2F2F bij offset 0.

KLadblok:

// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .CS}

//-------------MAIN---------------
:1
jump @Start

:Start
014B: 1@ = init_parked_car_generator #PHOENIX color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -319.365 1757.692 43.8921 angle 270.0 
014C: set_parked_car_generator 1@ cars_to_generate_to 101 
014B: 2@ = init_parked_car_generator #TURISMO color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -319.3577 1747.692 43.8876 angle 270.0 
014C: set_parked_car_generator 2@ cars_to_generate_to 101 
014B: 3@ = init_parked_car_generator #SANDKING color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -294.5935 1718.397 44.6478 angle 359.5772 
014C: set_parked_car_generator 3@ cars_to_generate_to 101 
014B: 4@ = init_parked_car_generator #INFERNUS color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -299.4091 1702.201 44.2449 angle 0.0 
014C: set_parked_car_generator 4@ cars_to_generate_to 101 
014B: 5@ = init_parked_car_generator #ADMIRAL color -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at -289.4987 1702.181 44.052 angle 359.6122 
014C: set_parked_car_generator 5@ cars_to_generate_to 101 

Geplaatst:
comment_1788888

En nu heb je dus fout gedaan waar Bassss en ik het over hadden. Óf je moet een loop onderaan zetten, óf je moet daar de end_custom_thread wegzetten.

Dus onderaan:

0A93: end_custom_thread

Je hoeft het niet telkens te decompileren, hoor. Dan verlies je vaak ook extra tekst (die je met // aangegeven hebt), worden de label-namen anders, etcetera. Gewoon verder gaan in je .txt file (in SannyBuilder) en dan weer compileren. Dan overschrijf je gewoon het eerste gecompileerde. :)

Geplaatst:
comment_1789304

Wanneer je een loop plaatst om dingen te laten "hergebeuren" (om het zo maar even te zeggen), moet datgene altijd gebeuren BINNEN de loop. Als je dus alleen een wait binnen de loop zet, zal hij alleen de wait herhalen. Een voorbeeld:

:LOOP
wait 0
Jump @LOOP

In deze lus/loop, wat jij in het begin had, is er maar één ding dat herhaald wordt: een wait. En die wait zie je ingame niet. Op het moment dat de code bij :LOOP aan komt, wacht hij voor 0 ms. Als hij daarna bij Jump aankomt, springt hij terug naar het label :LOOP en wacht hij dus weer 0 ms. Zo gaat dat door...

Overigens had jij er ook geen loop meer bijgezet, en dat was de reden van de crash. Je moet namelijk óf zorgen dat er opcode 0A93 staat, óf zorgen dat de code niet afloopt (en dus zorgen dat er ergens een oneindige loop is).

Maar je hoeft helemaal geen loop te hebben om hem te laten respawnen! Dat is het makkelijke aan een cargenerator. Een cargenerator wordt gebruikt om niet eenmalig een auto te spawnen, maar vaak een auto te spawnen als je even uit zicht bent. Dat is anders dan de opcode 00A5 (00A5: 0@ = create_car #PONY at 0.0 0.0 0.0), want die spawnt maar één keer. Cargenerator is sowieso erg handig, want je hoeft het model niet eens te laden voor je hem gebruikt! Dus een loop, voor wat jij wil, is helemaal nergens voor nodig. Hij spawnt toch wel meerdere keren. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.