Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788294 Hey! Ik begrijp er niks van.. Strval zorgt ervoor dat een string naar een integer gaat. Strlen gaat alleen over de LENGTE van de string maar, hoe in een dialogid wat is inputtext[playerid] voor iets? Een integer of string? Ik heb dit: PlayerInfo[playerid][mname] = inputtext[playerid]; Ergens in mijn dialog. Maar, als ik met een command deze bekijk (ook in dialogs) dan krijg ik slechts de eerste letter (Chris - C) Heb het met strval en strlen geprobeert (jeweet maar nooit als rookie-zijnde!) Enig idee?
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788350 Gebruik niet inputtext[playerid], maar gewoon inputtext. Anders neemt hij alleen het karakter uit de string wat in cel playerid is opgeslagen (in jouw geval dus het eerste).
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren Auteur comment_1788353 Als ik die array weghaal krijg ik dit: error 047: array sizes do not match, or destination array is too small
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788386 probeer dan dit eens: udb_hash(inputtext) udb_hash versleuteld en zorgt dat bijvoorbeeld "[" wordt "_04". anders ligt het aan je "PlayerInfo".
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren Auteur comment_1788390 Nope dan krijg ik hele rare getallen! Mijn PlayerInfo[...][mname] is bij enum: mname[MAX_PLAYER_NAME].
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788434 Probeer eens een keer: PlayerInfo[playerid][mname][0] = EOS; // EOS: End Of String strcat(PlayerInfo[playerid][mname], inputtext); Dit kopiëert als het ware de inputtext naar jouw variabele (bij gebrek aan een string copy functie).
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren Auteur comment_1788441 Nope werkt niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit bij een DIALOG_LIST Doe kweetniet of dat veel uitmaakt. Althans, voor mname doe ik het via een DIALOG_INPUT voor 2 andere doe ik het met een LIST. Bij die van mname dus niks en bij die van LIST krijg ik een nulletje.
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788469 inputtext heb je natuurlijk alleen met DIALOG_STYLE_INPUT
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren Auteur comment_1788584 Aha... Mrja hij werkt niet . Kweetnu wel weer dak met listitems moet werken en niet met inputtext[playerid] (nja switch dan) met die LIST dinge. Maar nogsteeds een raadsel over dat INPUt gebeure.
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788595 als je een dialog gebruikt met een lijn waar je zelf iets moet invullen (dus de DIALOG_STYLE_INPUT) kan je hetgeen ophalen wat de speler heeft ingetypt in dat inputlijntje met "inputtext". hopelijk is het zo duidelijk.
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren Auteur comment_1788599 Dus bij een dialog van INPUT zou: ....[mname] = inputtext; Toch goed moeten zijn? Maar dan moet ik inputtext arreye (als dat een werkwoordsvorm is). Ofeh indexen ofzo.. Igg een [..] erachter doen
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788680 nee, inputtext zit al inbegrepen bij de public : "public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])" hier een regel uit mijn accountsysteem waarbij hij het wachtwoord uit het bestand van de spelernaam vergelijkt met de inputtext, hier heb ik verder geen variables aan toegevoegd, dus geen new's etc. : if(dini_Int((playername), "password") != udb_hash(inputtext)) ik weet niet of je er wat aan heb maar dan kan je zien dat het zo gewoon werkt bij mij. Bewerkt: 15 januari 201114 jaren door Morph1
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren Auteur comment_1788686 nee, inputtext zit al inbegrepen bij de public : "public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])" hier een regel uit mijn accountsysteem waarbij hij het wachtwoord uit het bestand van de spelernaam vergelijkt met de inputtext, hier heb ik verder geen variables aan toegevoegd, dus geen new's etc. : if(dini_Int((playername), "password") != udb_hash(inputtext)) ik weet niet of je er wat aan heb maar dan kan je zien dat het zo gewoon werkt bij mij. Ja ik weet dat het zo kan werken. Maar volgens mij is dat alleen zo bij een aantal voor-bepaalde script-dingen zoals udb ofzo? Want simpelweg een ... = inputtext; doen werkt niet. Dus dan is mijn vraag, mocht het zo zijn dat ik een array moet plaatsen om mijn probleem op te lossen; welke array en hoeveel cellen?
Geplaatst: 15 januari 201114 jaren comment_1788693 geen idee welke array maar ik weet wel dat er niet meer dan 64 cellen in zo'n inputlijntje passen.
Geplaatst: 16 januari 201114 jaren Auteur comment_1788819 Als ik : PlayerInfo[playerid][mname][0] = inputtext[64]; Doe dan stopt mijn dialog-ketting daar. Hiermee bedoel ik dat de dialogs die eigenlijk hierna moeten volgen niet meer plaatsvinden, zonder die [64] en met [playerid] werkt dit wel. Maarja zoals ik er nu dus dankzij jullie achter ben gekomen is playerid geen goede manier hiervoor. EDIT: Na een aantal uur de wiki van sa-mp te hebben doorgespit heb ik de strmid functie gevonden! strmid(PlayerInfo[playerid][mname], (inputtext), 0, strlen((inputtext)), 128); Dit werkt 100%! Bewerkt: 16 januari 201114 jaren door 1112rutger
Geplaatst: 16 januari 201114 jaren comment_1788822 btw, zo te zien ben jij ook bezig met een accountsysteem. dus zal je zeer waarschijnlijk dini, dutils, en dudb hebben en alleen dudb hebben geincluded bovenaan. in dudb zit die udb_hash functie. dus als het nog problemen oplevert kan je al je inputtexten naar udb_hash(inputtext) vervangen.
Hey!
Ik begrijp er niks van.. Strval zorgt ervoor dat een string naar een integer gaat. Strlen gaat alleen over de LENGTE van de string maar, hoe in een dialogid wat is inputtext[playerid] voor iets?
Een integer of string?
Ik heb dit:
PlayerInfo[playerid][mname] = inputtext[playerid];
Ergens in mijn dialog.
Maar, als ik met een command deze bekijk (ook in dialogs) dan krijg ik slechts de eerste letter (Chris - C)
Heb het met strval en strlen geprobeert (jeweet maar nooit als rookie-zijnde!)
Enig idee?