Jump to content
Geplaatst:
comment_1788294

Hey!

Ik begrijp er niks van.. Strval zorgt ervoor dat een string naar een integer gaat. Strlen gaat alleen over de LENGTE van de string maar, hoe in een dialogid wat is inputtext[playerid] voor iets?

Een integer of string?

Ik heb dit:

PlayerInfo[playerid][mname] = inputtext[playerid];

Ergens in mijn dialog.

Maar, als ik met een command deze bekijk (ook in dialogs) dan krijg ik slechts de eerste letter (Chris - C)

Heb het met strval en strlen geprobeert (jeweet maar nooit als rookie-zijnde!)

Enig idee?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1788434

Probeer eens een keer:

PlayerInfo[playerid][mname][0] = EOS; // EOS: End Of String
strcat(PlayerInfo[playerid][mname], inputtext);

Dit kopiëert als het ware de inputtext naar jouw variabele (bij gebrek aan een string copy functie).

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1788441

Nope werkt niet.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit bij een DIALOG_LIST Doe kweetniet of dat veel uitmaakt.

Althans, voor mname doe ik het via een DIALOG_INPUT voor 2 andere doe ik het met een LIST.

Bij die van mname dus niks en bij die van LIST krijg ik een nulletje.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1788584

Aha...

Mrja hij werkt niet :puh:.

Kweetnu wel weer dak met listitems moet werken en niet met inputtext[playerid] (nja switch dan) met die LIST dinge.

Maar nogsteeds een raadsel over dat INPUt gebeure.

Geplaatst:
comment_1788595

als je een dialog gebruikt met een lijn waar je zelf iets moet invullen (dus de DIALOG_STYLE_INPUT) kan je hetgeen ophalen wat de speler heeft ingetypt in dat inputlijntje met "inputtext".

hopelijk is het zo duidelijk. :D

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1788599

Dus bij een dialog van INPUT zou:

....[mname] = inputtext;

Toch goed moeten zijn?

Maar dan moet ik inputtext arreye (als dat een werkwoordsvorm is). Ofeh indexen ofzo..

Igg een [..] erachter doen :)

Geplaatst:
comment_1788680

nee, inputtext zit al inbegrepen bij de public :

"public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])"

hier een regel uit mijn accountsysteem waarbij hij het wachtwoord uit het bestand van de spelernaam vergelijkt met de inputtext, hier heb ik verder geen variables aan toegevoegd, dus geen new's etc. :

if(dini_Int((playername), "password") != udb_hash(inputtext))

ik weet niet of je er wat aan heb maar dan kan je zien dat het zo gewoon werkt bij mij.

Bewerkt: door Morph1

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1788686

nee, inputtext zit al inbegrepen bij de public :

"public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])"

hier een regel uit mijn accountsysteem waarbij hij het wachtwoord uit het bestand van de spelernaam vergelijkt met de inputtext, hier heb ik verder geen variables aan toegevoegd, dus geen new's etc. :

if(dini_Int((playername), "password") != udb_hash(inputtext))

ik weet niet of je er wat aan heb maar dan kan je zien dat het zo gewoon werkt bij mij.

Ja ik weet dat het zo kan werken.

Maar volgens mij is dat alleen zo bij een aantal voor-bepaalde script-dingen zoals udb ofzo?

Want simpelweg een ... = inputtext; doen werkt niet.

Dus dan is mijn vraag, mocht het zo zijn dat ik een array moet plaatsen om mijn probleem op te lossen; welke array en hoeveel cellen?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1788819

Als ik :

PlayerInfo[playerid][mname][0] = inputtext[64];

Doe dan stopt mijn dialog-ketting daar. Hiermee bedoel ik dat de dialogs die eigenlijk hierna moeten volgen niet meer plaatsvinden, zonder die [64] en met [playerid] werkt dit wel. Maarja zoals ik er nu dus dankzij jullie

achter ben gekomen is playerid geen goede manier hiervoor.

EDIT:

Na een aantal uur de wiki van sa-mp te hebben doorgespit heb ik de strmid functie gevonden!

strmid(PlayerInfo[playerid][mname], (inputtext), 0, strlen((inputtext)), 128);

Dit werkt 100%!

Bewerkt: door 1112rutger

Geplaatst:
comment_1788822

btw, zo te zien ben jij ook bezig met een accountsysteem. dus zal je zeer waarschijnlijk dini, dutils, en dudb hebben en alleen dudb hebben geincluded bovenaan. in dudb zit die udb_hash functie.

dus als het nog problemen oplevert kan je al je inputtexten naar udb_hash(inputtext) vervangen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.