Jump to content

Formule 1 - 2012


Thundercover

Recommended Posts

gallery_13783_45_8746.jpg

Het 63ste Formule 1 seizoen staat voor de deur! Na een sensationeel 2010 kwam er vorig jaar een vrij eentonig 2011, waarin Sebastian Vettel zijn wereldtitel uit 2010 prolongeerde. Zou het Vettel lukken om als derde coureur ooit tenminste drie titels achter elkaar te winnen? Kan Mark Webber dit jaar meer tegenstand bieden? Hoe liggen de verhoudingen binnen het McLaren-team? Kan Ferrari dit jaar wél weer voor overwinningen strijden?

2011 versus 2012

Het seizoen 2012 is de tweede poging om maar liefst 20 races te rijden in één seizoen. Dat was vorig jaar ook de bedoeling, maar toen werd Bahrein afgelast. Nu staat de race in het oliestaatje weer op de kalender, evenals een race in de Verenigde Staten. In vergelijking met vorig jaar staat Turkije niet meer op de planning. De race werd te weinig bezocht, zoals in zoveel landen waar er eigenlijk geen F1 historie is.

Bij de teams zijn enkele naamsveranderingen. Renault heet nu Lotus, en wat Lotus was heet nu Caterham. Caterham blijft wel in dezelfde kleuren rijden als vorig jaar, waarschijnlijk omdat die kleurstelling ook wel bij de naam Caterham past. :puh: Daarnaast gaat Virgin voortaan als Marussia door het leven.

Qua regelgeving is er weinig veranderd. Net als afgelopen jaar kan er weer gebruik gemaakt worden van KERS en DRS. Het belangrijkste is dat de uitlaten voortaan naar boven moeten worden gericht, met een strikt uiteinde. Dit moet voorkomen dat de blown diffusers gebruikt blijven worden. Op de baan is de regel dat achterblijvers achter de Safety Car hun ronde achterstand ongedaan mogen maken weer terug van weggeweest. Als laatste heeft Pirelli de nieuwe kleuren voor de banden gepresenteerd, al zijn de banden zelf nauwelijks veranderd.

Kalender

[table=header]Datum|Race|Winnaar

18 mrt|Australië|

25 mrt|Maleisië|

15 apr|China|

22 apr|Bahrein|

13 mei|Spanje|

27 mei|Monaco|

10 jun|Canada|

24 jun|Europa|

8 jul|Groot-Brittanië|

22 jul|Duitsland|

29 jul|Hongarije|

2 sep|België|

9 sep|Italië|

23 sep|Singapore|

7 okt|Japan|

14 okt|Zuid-Korea|

28 okt|India|

4 nov|Abu Dhabi|

18 nov|Verenigde Staten|

25 nov|Brazilië|[/table]

Teams & Coureurs

[table=header]Team|Coureur

Red Bull Racing|1. Sebastian Vettel

|2. Mark Webber

McLaren|3. Jenson Button

|4. Lewis Hamilton

Ferrari|5. Fernando Alonso

|6. Felipe Massa

Mercedes|7. Michael Schumacher

|8. Nico Rosberg

Lotus|9. Kimi Räikkönen

|10. Romain Grosjean

Force India|11. Paul di Resta

|12. Nico Hulkenberg

Sauber|14. Kamui Kobayashi

|15. Sergio Perez

Toro Rosso|16. Daniel Ricciardo

|17. Jean-Eric Vergne

Williams|18. Pastor Maldonado

|19. Bruna Senna

Caterham|20. Heikki Kovalainen

|21. Vitaly Petrov

HRT|22. Pedro de la Rosa

|23. Narain Karthikeyan

Marussia|24. Timo Glock

|25. Charles Pic[/table]

-----

Wat verwacht jij van het komende F1-seizoen? De auto van Caterham is inmiddels gepresenteerd. Vind je hem mooi, of juist lelijk? Wat verwacht je nu van de Ferrari, die ook als lelijk eendje is bestempeld? En wat tovert Giedo van der Garde uit de hoed nu bijna alle stoeltjes vergeven lijken te zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    8

  • Die Hard

    6

  • -Niels-

    4

  • Thundercover

    3

Circuit of the Americas... enkel in de VS durven ze zo'n naam aan een circuit te geven, wat een slechte naam :7

Maar ja, ik hoop dat ik dit jaar wat beter volg dan vorig jaar, de laatste 2 jaar is mijn aandacht er een beetj van afgegleden, maar misschien dat ik dit jaar wel alles degelijk kan volgen :3

Link to comment
Delen op andere websites

Elke keer zeg ik weer in het begin van het jaar dat ik het in de gaten ga houden. Helaas kom ik erachter dat ik na elk jaar weer niks weet. Ik geef dit jaar wederom een nieuwe kans. :puh:

Zo herkenbaar. Ieder jaar weer denk ik het nu écht 's te gaan volgen en te gaan kijken, maar ik haak altijd vroeg in het seizoen af omdat ik het zo dodelijk saai vind om naar te kijken :$

Ondanks dat volg ik de uitslagen wel altijd, én zal de Formule 1 natuurlijk weer onderdeel uitmaken van Sportkenners :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat Ferrari dit jaar wel de strijd aan kan gaan met Red Bull en McLaren. Vanwege de auto van Red Bull vond ik vorig jaar toch wel één van de saaiste seizoenen Formule 1 die ik ooit heb gezien, er zat totaal geen spanning in en het was eigenlijk al vroeg in het seizoen duidelijk dat Vettel de titel wel weer ging pakken. Ben benieuwd of Alonso weer mee kan gaan doen voor het kampioenschap, ik zal zeker weer aan de buis gekluisterd zitten. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Van Alonso won...? Van Massa, Cabyon...

Ik zie Lewis Hamilton echt niet graag rijden, hij rijdt veel te agressief en faalt te snel als hij onder druk staat (ook een minpunt van Vettel, zie maar Istanbul 2010)

Ik vind hem ook veel te zelfvoldaan, maar ja, dat is wel iets karakteristiek voor de Britten in de Formule 1.

Link to comment
Delen op andere websites

Van Alonso won...? Van Massa, Cabyon...

Ik zie Lewis Hamilton echt niet graag rijden, hij rijdt veel te agressief en faalt te snel als hij onder druk staat (ook een minpunt van Vettel, zie maar Istanbul 2010)

Ik vind hem ook veel te zelfvoldaan, maar ja, dat is wel iets karakteristiek voor de Britten in de Formule 1.

Oeps :$

Maargoed, ik supporteer dus Lewis. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Van Alonso won...? Van Massa, Cabyon...

Ik zie Lewis Hamilton echt niet graag rijden, hij rijdt veel te agressief en faalt te snel als hij onder druk staat (ook een minpunt van Vettel, zie maar Istanbul 2010)

Ik vind hem ook veel te zelfvoldaan, maar ja, dat is wel iets karakteristiek voor de Britten in de Formule 1.

Ben het eens met het punt van Vettel. Meestal heeft hij geen last van druk en rijdt ie in z'n supersnelle Red Bull makkelijk naar de eerste plaats, maar als 'ie onder druk komt te staan heeft hij daar toch wel de grootste problemen mee. :puh:

Stel, je zet Vettel, Alonso en Hamilton in dezelfde auto, wie zou er volgens jullie het snelst zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Alonso... gevolgt door Vettel, daar zou ik bijna geld op durven zetten. Om niet te zeggen dat Vettel niet goed kan rijden of whatever...

Maar ik denk toch dat Alonso, van die 3, wel de beste coureur is ;) (want Alonso is in tegenstelling tot Hamilton en Vettel nog niet zo bezweken onder de druk, Hamilton reed de grindbak in bij de pitstraat, Vettel reed Webber eraf uit wanhoop... maar zoiets heb ik Alonso toch nog niet weten doen. Misschien wel, maar ik weet niet van dergelijke voorvallen :3 )

Link to comment
Delen op andere websites

Alonso... gevolgt door Vettel, daar zou ik bijna geld op durven zetten. Om niet te zeggen dat Vettel niet goed kan rijden of whatever...

Maar ik denk toch dat Alonso, van die 3, wel de beste coureur is ;) (want Alonso is in tegenstelling tot Hamilton en Vettel nog niet zo bezweken onder de druk, Hamilton reed de grindbak in bij de pitstraat, Vettel reed Webber eraf uit wanhoop... maar zoiets heb ik Alonso toch nog niet weten doen. Misschien wel, maar ik weet niet van dergelijke voorvallen :3 )

Alonso is afgelopen seizoen één keer uitgevallen, in Canada, nadat hij vast kwam te zitten op de kerbstones na aangetikt te zijn. Maar wat Alonso deed in de Ferrari van vorig seizoen was in mijn ogen magnifiek, acht keer op het podium in de laatste twaalf races. Zoals hij zei: elke race die we hoger eindigen als 5e (Red Bull en McLaren qua auto op plek 1 t/m 4) is voor ons een geslaagde race. En ja, daar is hij zeker in geslaagd.

Zijn hier eigenlijk fans van Vettel? Het kan aan mij of mijn omgeving liggen, maar ik kom bijna nooit een Vettel-fan tegen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken wel een Vettel-fan (wannes12 van dit forum een Vettel-fan), maar verder dan dat weer ik ook van geen Vettel-fans =3

En wat je daar zegt over Alonso beschrijft ondermeer mijn motivatie, zelf ben ik een Massa-fan, maar dan van de persoon, ik weet dat hij tegenwoordig niet zo veel meer haalt, maar toch >;3

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

En wat je daar zegt over Alonso beschrijft ondermeer mijn motivatie, zelf ben ik een Massa-fan, maar dan van de persoon, ik weet dat hij tegenwoordig niet zo veel meer haalt, maar toch >;3

Een fan in voor- of tegenspoed, respect. _O_

Ik ben zelf enorm blij dat hij nog een kans krijgt bij Ferrari, ik hoop dat hij dit seizoen weer op zijn oude niveau kan gaan racen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...