Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_1921367

gallery_13783_45_8746.jpg

Het 63ste Formule 1 seizoen staat voor de deur! Na een sensationeel 2010 kwam er vorig jaar een vrij eentonig 2011, waarin Sebastian Vettel zijn wereldtitel uit 2010 prolongeerde. Zou het Vettel lukken om als derde coureur ooit tenminste drie titels achter elkaar te winnen? Kan Mark Webber dit jaar meer tegenstand bieden? Hoe liggen de verhoudingen binnen het McLaren-team? Kan Ferrari dit jaar wél weer voor overwinningen strijden?

2011 versus 2012

Het seizoen 2012 is de tweede poging om maar liefst 20 races te rijden in één seizoen. Dat was vorig jaar ook de bedoeling, maar toen werd Bahrein afgelast. Nu staat de race in het oliestaatje weer op de kalender, evenals een race in de Verenigde Staten. In vergelijking met vorig jaar staat Turkije niet meer op de planning. De race werd te weinig bezocht, zoals in zoveel landen waar er eigenlijk geen F1 historie is.

Bij de teams zijn enkele naamsveranderingen. Renault heet nu Lotus, en wat Lotus was heet nu Caterham. Caterham blijft wel in dezelfde kleuren rijden als vorig jaar, waarschijnlijk omdat die kleurstelling ook wel bij de naam Caterham past. :puh: Daarnaast gaat Virgin voortaan als Marussia door het leven.

Qua regelgeving is er weinig veranderd. Net als afgelopen jaar kan er weer gebruik gemaakt worden van KERS en DRS. Het belangrijkste is dat de uitlaten voortaan naar boven moeten worden gericht, met een strikt uiteinde. Dit moet voorkomen dat de blown diffusers gebruikt blijven worden. Op de baan is de regel dat achterblijvers achter de Safety Car hun ronde achterstand ongedaan mogen maken weer terug van weggeweest. Als laatste heeft Pirelli de nieuwe kleuren voor de banden gepresenteerd, al zijn de banden zelf nauwelijks veranderd.

Kalender

[table=header]Datum|Race|Winnaar

18 mrt|Australië|

25 mrt|Maleisië|

15 apr|China|

22 apr|Bahrein|

13 mei|Spanje|

27 mei|Monaco|

10 jun|Canada|

24 jun|Europa|

8 jul|Groot-Brittanië|

22 jul|Duitsland|

29 jul|Hongarije|

2 sep|België|

9 sep|Italië|

23 sep|Singapore|

7 okt|Japan|

14 okt|Zuid-Korea|

28 okt|India|

4 nov|Abu Dhabi|

18 nov|Verenigde Staten|

25 nov|Brazilië|[/table]

Teams & Coureurs

[table=header]Team|Coureur

Red Bull Racing|1. Sebastian Vettel

|2. Mark Webber

McLaren|3. Jenson Button

|4. Lewis Hamilton

Ferrari|5. Fernando Alonso

|6. Felipe Massa

Mercedes|7. Michael Schumacher

|8. Nico Rosberg

Lotus|9. Kimi Räikkönen

|10. Romain Grosjean

Force India|11. Paul di Resta

|12. Nico Hulkenberg

Sauber|14. Kamui Kobayashi

|15. Sergio Perez

Toro Rosso|16. Daniel Ricciardo

|17. Jean-Eric Vergne

Williams|18. Pastor Maldonado

|19. Bruna Senna

Caterham|20. Heikki Kovalainen

|21. Vitaly Petrov

HRT|22. Pedro de la Rosa

|23. Narain Karthikeyan

Marussia|24. Timo Glock

|25. Charles Pic[/table]

-----

Wat verwacht jij van het komende F1-seizoen? De auto van Caterham is inmiddels gepresenteerd. Vind je hem mooi, of juist lelijk? Wat verwacht je nu van de Ferrari, die ook als lelijk eendje is bestempeld? En wat tovert Giedo van der Garde uit de hoed nu bijna alle stoeltjes vergeven lijken te zijn?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1923629

Kan toch niet goed zijn voor de aërodynamica, zo'n knik in de neus? Dat verstoort toch je luchtstromen... alhoewel het wel een extra beetje downforce is. Wordt de lucht trouwens dan niet weggestoten van de luchtgaten die centraal boven de piloot zijn.... waardoor er minder zuurstof naar de motor gaat? Ach ja, ze zullen het wel beter weten, het zal wel werken, anders zouden ze die wagens nooit hebben voorgesteld ;p

Geplaatst:
comment_1923638

Kan toch niet goed zijn voor de aërodynamica, zo'n knik in de neus? Dat verstoort toch je luchtstromen... alhoewel het wel een extra beetje downforce is. Wordt de lucht trouwens dan niet weggestoten van de luchtgaten die centraal boven de piloot zijn.... waardoor er minder zuurstof naar de motor gaat? Ach ja, ze zullen het wel beter weten, het zal wel werken, anders zouden ze die wagens nooit hebben voorgesteld ;p

Haha dat idee had ik ook, maar ze zullen vast wel weten wat ze aan het doen zijn bij die teams. :puh: Ik ben echt enorm benieuwd hoe McLaren het gaat doen met die neus. Vraag me af waarom zij besloten hebben om zo'n neus te nemen en de rest is gaan werken met de knik-neus. De McLaren ziet er in ieder geval aërodynamisch wel beter uit.. Ik kan niet wachten op Melbourne (eerste race van 't seizoen)! Zullen we zien wie het slimst is geweest. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1925254

De normale neus bij McLaren is - naar wat ik begrepen heb - het gevolg doordat zij onder de neus een lage, brede luchtgeleider hebben, terwijl de meeste andere teams een hoge, smalle geleider hebben. Hierdoor is de neus van de McLaren in z'n geheel lager en hoeven ze niet een knik erin te maken. Die knik is sowieso niet nodig als de teams besluiten om hun neus niet zo lang mogelijk zo hoog mogelijk te houden, wat blijkbaar in aerodynamisch opzicht toch de voorkeur lijkt te hebben. Niemand vindt het mooi, van Ferrari tot Adrian Newey. Aan de 2009-auto's hebben we kunnen wennen na de eerste schok, dus dat zal hierbij ook wel lukken. Ook al is het afschuwelijk lelijk.

Geplaatst:
comment_1925372

De Nieuwe Auto van Williams vind ik er echt awesome uitzien.

En idd, ik vind de nieuwe neuzen van de F1 Autos niet mooi meer maar net zoals het mooie geluid van de V10 Motoren zijn nu de Neuzen weer oerlelijk veranderd. :/

Zo is er altijd wel een aanpassing elke keer die de meeste mensen niks vinden, maar toch eigenlijk gemaakt word.

Trouwens ik kan ook gewoon niet wachten tot het nieuwe seizoen!

Bewerkt: door Lord-Vortex

Geplaatst:
comment_1927561

Bij caterham hebben ze ondertussen Jarno Trulli ontslagen ondanks dat hij een contract had en hem vervangen door voormalig Lotus-Renault coureur Vitaly Petrov

15ejm1g.jpg\

Dat zal Kovaleinene wel scherp houden, eindelijk een uitdaging voor de Fin.

  • 3 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1945273

Eindelijk? Alonso heeft al drie keer (al dan niet gedeeld) aan de leiding van het kampioenschap gestaan dit jaar. Als jij dat mij voor Australië had verteld, had ik je voor gek verklaard. :puh: Het bewijst dat dit een gek en mooi seizoen is, waar Alonso - ondanks een mindere Ferrari - van kan profiteren door wel constant te rijden. We zullen zien of de Ferrari echt verbeterd is in de komende races, want Monaco is altijd een geval apart.

Geplaatst:
comment_1945725

Eindelijk? Alonso heeft al drie keer (al dan niet gedeeld) aan de leiding van het kampioenschap gestaan dit jaar.

haha okey, ik heb niet goed opgelet de eerste 3/4 races, maar ik vraag me ook af hoelang Alonso het gaat volhouden met deze auto. Het zou wel bijzonder zijn als er volgende week weer een andere winnaar zal zijn.
  • 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_1970366

Voor elke wedstrijd maak ik een historisch overzicht over de baan waar ze dat weekend gaan rijden. Dit keer is het Zuid-Korea. Share it, Twitter het, maak het bekend! Neem gerust verder nog een kijkje op de Nederlandse Formule 1 blog. Laat als je wil ook een reactie achter, dat stel ik altijd op prijs! :)

http://form1racing.w...cht-zuid-korea/

Bewerkt: door -Niels-

Geplaatst:
comment_1970399

Natuurlijk heb je dan wel wat ongeluk met je timing nu, het circuit in Zuid-Korea is nog niet zo oud en de geschiedenis bijgevolg klein.

In mijn mening heeft Tilke maar 1 echt goed circuit getekend en dat is dat in Istanbul, Turn 8 en Faux Rouge ^_^

Geplaatst:
comment_1970408

Natuurlijk heb je dan wel wat ongeluk met je timing nu, het circuit in Zuid-Korea is nog niet zo oud en de geschiedenis bijgevolg klein.

In mijn mening heeft Tilke maar 1 echt goed circuit getekend en dat is dat in Istanbul, Turn 8 en Faux Rouge blij.gif

Bocht 8 in Turkije is magnifiek! En de Eau Rouge is helemaal geweldig, maar die is niet door Tilke ontworpen. De eerste bocht in Austin is ook geweldig, zoek maar is op YouTube.

Ik had voor Suzuka ook een overzicht gemaakt, daar ben ik véél langer mee bezig geweest. Die kun je hier bekijken:

http://form1racing.wordpress.com/2012/10/03/historisch-overzicht-suzuka/

Geplaatst:
comment_1970430

En de Eau Rouge is helemaal geweldig, maar die is niet door Tilke ontworpen.

Ik heb het dan ook niet over Eau Rouge maar over Faux Rouge knipoog.gif

Oeps foutje.. ;-) Las te snel.

  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.