Davedavy Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 (bewerkt) Windows 8 testen. Inleiding Ik had nog nooit gehoord van deze manier van een besturingssysteem draaien , maar het leek me dé ideale manier om Windows 8 te testen. Ik had een beetje tijd over dus besloot ik maar deze tutorial te maken. Benodigheden: 1. Virtual Box 2. Windows 8 Developer Preview. Stap 1. Na het downloaden als eerste Virtual Box installeren , dit levert normaal gesproken geen problemen op. Stap 2. Start Virtual Box en klik op "Nieuw". Vul een naam in en selecteer Windows 8. Ga verder en kies de hoeveelheid RAM , dit is natuurlijk naar je eigen keuze. Als je dit nog niet hebt gebruikt zal er vast geen harde schijf zijn: Dan klik je op het rechter icoontje en selecteer je de .ISO die je hebt gedownload. Stap 3. Je kunt nu Windows 8 starten , de uitleg voor de installatie word uitgelegd in stap 4. Stap 4. Als je Windows 8 hebt gestart , selecteer je taal ( alleen engels is beschikbaar ) , en klik op "Start Installation". Accepteer de voorwaarden en klik op "Custom (advanced)". Klik op volgende en selecteer de "nep" harde schijf die je net hebt aangemaakt. Als je dan op verder klikt zal Windows gaan installeren. Klaar! Nu kun je Windows 8 ( Preview ) gaan testen! Mochten de screens ooit weg vallen , dan is hier een backup. Bewerkt: 17 maart 2012 door Davedavy Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Leuke tutorial, ook handig voor mensen die dit nog niet kennen. Zelf kende ik het principe van Virtual Machines al (en heb zelf al eentje met Windows 8 ), misschien ook leuk om te weten dat je elk besturingssysteem uit het lijstje bij stap 2 kan installeren in VirtualBox (dus ook Windows 95 bijvoorbeeld). Reageren
xoex23 Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Leuke tutorial, ook handig voor mensen die dit nog niet kennen. Zelf kende ik het principe van Virtual Machines al (en heb zelf al eentje met Windows 8 ), misschien ook leuk om te weten dat je elk besturingssysteem uit het lijstje bij stap 2 kan installeren in VirtualBox (dus ook Windows 95 bijvoorbeeld). Jep, dit werkt bijvoorbeeld ook met chrome os en linux Reageren
BoerTijger Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Een vraagje, ik draai nu Windows XP 32 bit, maar kan ik dan deze op 64 Bit testen of hoe zit dat? Reageren
Davedavy Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Je maakt een virtuele PC aan en je bepaalt zelf de hoeveelheid RAM. In jou geval zou ik gewoon voor 32 BIT gaan, is ook een kleiner bestand. Reageren
Megadreams Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Handige en duidelijke tutorial, toegevoegd aan de Master Tutorial List. Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 14 maart 2012 Rapport Geplaatst: 14 maart 2012 Volgensmij heeft Microsoft ze er afgehaald, links werken namelijk niet meer. Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 14 maart 2012 Rapport Geplaatst: 14 maart 2012 Link gefixt. x64 of x32 ? Reageren
Davedavy Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 14 maart 2012 (bewerkt) Dat maakt voor deze tutorial niks uit. Edit: Dit is geen .iso , ik ga even kijken en indien nodig de goede downloadlink zoeken. Goede link toegevoegd Bewerkt: 14 maart 2012 door Davedavy Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 14 maart 2012 Rapport Geplaatst: 14 maart 2012 Weet ik, ik moest alleen .iso hebben. Die tutorail heb ik niet nodig :$ Reageren
Nyltje Geplaatst: 16 maart 2012 Rapport Geplaatst: 16 maart 2012 (bewerkt) Mochten de screens ooit weg vallen , dan is hier een backup. De backup doet het niet meer. Misschien is mediafire een betere site? Maar die download duurt lang xD LET OP! Als je .exe bestand gedownload heb en je download te gelijke tijd de .iso dan moet je die .exe nog niet installeren want er staat dat je internet opnieuw opstart als je dat aan het installeren bent en anders moet je je .iso weer opnieuw downloaden. Hij is nu nog de .iso aan het downloaden dus ik zal straks hieronder zetten wat ik ervan vind EDIT (pas een paar dagen ltr): Was aan het instaleren mr toen moest ik weg dus wachte ff tot de instalatie klaar was en toen was ik een heel weekend weg dus heb nu pas W8 kunnen testen En de uitslag................. Vind hem wel lol , ziet er grappig uit en ben benieuwt hoe het eruit ziet als W8 helemaal af is. Ik heb m nu al van mn pc af gegooid want erg veel boeit het niet gwn een preview van iets: bekijk je ff en klaar. Bewerkt: 19 maart 2012 door nyltje Reageren
Davedavy Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 17 maart 2012 @ Hierboven , de link is gefixt, met maar liefst 8 mirrors Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.