Jump to content

[Tutorial] Windows 8 Testen.


Davedavy

Recommended Posts

windows8logo.pngWindows 8 testen.

Inleiding

Ik had nog nooit gehoord van deze manier van een besturingssysteem draaien , maar het leek me dé ideale manier om Windows 8 te testen. Ik had een beetje tijd over dus besloot ik maar deze tutorial te maken.

Benodigheden:

1. Virtual Box

2. Windows 8 Developer Preview.

Stap 1.

Na het downloaden als eerste Virtual Box installeren , dit levert normaal gesproken geen problemen op.

Stap 2.

Start Virtual Box en klik op "Nieuw".

Vul een naam in en selecteer Windows 8.

scrmo.png

Ga verder en kies de hoeveelheid RAM , dit is natuurlijk naar je eigen keuze.

scr2g.png

Als je dit nog niet hebt gebruikt zal er vast geen harde schijf zijn:

scr3l.png

Dan klik je op het rechter icoontje en selecteer je de .ISO die je hebt gedownload.

scr4c.png

Stap 3.

Je kunt nu Windows 8 starten , de uitleg voor de installatie word uitgelegd in stap 4.

Stap 4.

Als je Windows 8 hebt gestart , selecteer je taal ( alleen engels is beschikbaar :schater: ) , en klik op "Start Installation".

Accepteer de voorwaarden en klik op "Custom (advanced)".

scro.png

Klik op volgende en selecteer de "nep" harde schijf die je net hebt aangemaakt. Als je dan op verder klikt zal Windows gaan installeren.

Klaar! Nu kun je Windows 8 ( Preview ) gaan testen! :D

Mochten de screens ooit weg vallen , dan is hier een backup.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Leuke tutorial, ook handig voor mensen die dit nog niet kennen. Zelf kende ik het principe van Virtual Machines al (en heb zelf al eentje met Windows 8 ), misschien ook leuk om te weten dat je elk besturingssysteem uit het lijstje bij stap 2 kan installeren in VirtualBox (dus ook Windows 95 bijvoorbeeld).

Link to comment
Delen op andere websites

Leuke tutorial, ook handig voor mensen die dit nog niet kennen. Zelf kende ik het principe van Virtual Machines al (en heb zelf al eentje met Windows 8 ), misschien ook leuk om te weten dat je elk besturingssysteem uit het lijstje bij stap 2 kan installeren in VirtualBox (dus ook Windows 95 bijvoorbeeld).

Jep, dit werkt bijvoorbeeld ook met chrome os en linux

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Dat maakt voor deze tutorial niks uit.

Edit: Dit is geen .iso , ik ga even kijken en indien nodig de goede downloadlink zoeken.

Goede link toegevoegd :)

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Mochten de screens ooit weg vallen , dan is hier een backup.

De backup doet het niet meer. Misschien is mediafire een betere site?

Maar die download duurt lang xD

LET OP! Als je .exe bestand gedownload heb en je download te gelijke tijd de .iso dan moet je die .exe nog niet installeren want er staat dat je internet opnieuw opstart als je dat aan het installeren bent en anders moet je je .iso weer opnieuw downloaden.

Hij is nu nog de .iso aan het downloaden dus ik zal straks hieronder zetten wat ik ervan vind :D

EDIT (pas een paar dagen ltr): Was aan het instaleren mr toen moest ik weg dus wachte ff tot de instalatie klaar was en toen was ik een heel weekend weg dus heb nu pas W8 kunnen testen :puh: En de uitslag................. Vind hem wel lol :schater: , ziet er grappig uit en ben benieuwt hoe het eruit ziet als W8 helemaal af is. Ik heb m nu al van mn pc af gegooid want erg veel boeit het niet gwn een preview van iets: bekijk je ff en klaar.

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...