Jump to content
Geplaatst:
comment_1923509

windows8logo.pngWindows 8 testen.

Inleiding

Ik had nog nooit gehoord van deze manier van een besturingssysteem draaien , maar het leek me dé ideale manier om Windows 8 te testen. Ik had een beetje tijd over dus besloot ik maar deze tutorial te maken.

Benodigheden:

1. Virtual Box

2. Windows 8 Developer Preview.

Stap 1.

Na het downloaden als eerste Virtual Box installeren , dit levert normaal gesproken geen problemen op.

Stap 2.

Start Virtual Box en klik op "Nieuw".

Vul een naam in en selecteer Windows 8.

scrmo.png

Ga verder en kies de hoeveelheid RAM , dit is natuurlijk naar je eigen keuze.

scr2g.png

Als je dit nog niet hebt gebruikt zal er vast geen harde schijf zijn:

scr3l.png

Dan klik je op het rechter icoontje en selecteer je de .ISO die je hebt gedownload.

scr4c.png

Stap 3.

Je kunt nu Windows 8 starten , de uitleg voor de installatie word uitgelegd in stap 4.

Stap 4.

Als je Windows 8 hebt gestart , selecteer je taal ( alleen engels is beschikbaar :schater: ) , en klik op "Start Installation".

Accepteer de voorwaarden en klik op "Custom (advanced)".

scro.png

Klik op volgende en selecteer de "nep" harde schijf die je net hebt aangemaakt. Als je dan op verder klikt zal Windows gaan installeren.

Klaar! Nu kun je Windows 8 ( Preview ) gaan testen! :D

Mochten de screens ooit weg vallen , dan is hier een backup.

Bewerkt: door Davedavy

Featured Replies

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1959166

Ik haat windows 8

Windows word steeds slechter.

Ik vind windows 7 al niet de max.

Je video kaart verslijt sneller.

Windows XP blijft de number #1

- Jelle :tu:

Geplaatst:
comment_1959168

Ik haat windows 8

Wat bedoel je hiermee?

Geplaatst:
comment_1959190

Ik haat windows 8

Lmfao, een windows kan je videokaart echt niet sneller kapot laten gaan (Als je dat bedoelt) hoor... En Windows 7 is wel beter dan Windows XP.

Waarschijnlijk heb jij gewoon een kut-pc die Windows 7 niet goed aankan. Daarom vind jij Windows XP beter...

Geplaatst:
comment_1959242

Ik haat windows 8

Lmfao, een windows kan je videokaart echt niet sneller kapot laten gaan (Als je dat bedoelt) hoor... En Windows 7 is wel beter dan Windows XP.

Waarschijnlijk heb jij gewoon een kut-pc die Windows 7 niet goed aankan. Daarom vind jij Windows XP beter...

Ik vind Windows 98 beter, en mijn pc kan Windows 7 t/m Windows 123456789123456789 aan :7

Uiteindelijk is het allemaal MS-DOS in een net wat ander jasje.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1960861

Windows 8 is zo slecht als t maar kan. Na 3 maanden stap je weer over naar Windows 7.. Geloof me!

Ik haat windows 8

Degelijk wel, hij heeft een videokaart van 10 jaar geleden namelijk :schater:

>>> Door Megadreams: Posts samengevoegd, gelieve in het vervolg de "bewerken" knop te gebruiken.<<<

Geplaatst:
comment_1960922

Ik haat windows 8

Degelijk wel, hij heeft een videokaart van 10 jaar geleden namelijk :schater:

Of een videokaart nou 15 jaar oud of 3 maanden oud is, Windows verslijt echter geen hardware, misschien je harde schijf maar verder, nee..

Geplaatst:
comment_1960947

Ik haat windows 8

XP blijft wel ff de besten hoor :tu: :tu: :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.