Jump to content

Een videokaart?


Nyltje

Recommended Posts

Ik wil graag al mijn games op hoog zetten maar zonder 1 hapertje. Ik zou graag willen weten wat de beste videokaart is om al mijn games op high te zetten en mijn beeldschermresolutie eens op 1280x1024 zetten, en misschien ook is een keer de schaduw aan :puh: Maar natuurlijk ook dat mijn pc het aan kan alleen snap ik niks van dat voeding enzo.

Ik heb op deze site gekeken: Klik, er staat dat je voeding (volgens mij hoeveelheid stroom) genoeg moet zijn. Maar waar kan je zien of je pc wel genoeg heeft voor een andere videokaart? Er staat ook in dat het geen nut heeft om met mijn maximale beeldschermresolutie (1280x1024) een videokaart te kopen die hoger is dan 512mb. Er staat ook dat je de juiste processor nodig hebt maar wat is "de juiste"? en zo staan er nog wel wat dingen.

Ik zou graag alle dingen willen weten voor als ik een nieuwe videokaart koop. Waar kan je je voeding zien, is dat wel goed? Hoe weet ik of mijn processor goed is enz. Ik heb hier een vergelijk site van alle videokaarten (snap ik bijna niks van) Klik, misschien kan iemand al de juiste videokaart vinden voor mijn pc.

Dit is mijn pc:

Rapport van Damian's computer

Uitgevoerd op 15-3-2012, 0:13:32

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Computermodel: Aspire X3400

- Computernaam: DAMIAN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Model: Aspire X3400

- BIOS Fabrikant: AMI

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P01-B1

- Aansluitingen: PCIE (Vrij), PCIE (Vrij)

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon II 160u Processor

- Kloksnelheid: 1800 MHz

- Socket & Cache(s): CPU 1, 1024 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2815 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 284,32 GB (142,16 GB (C:) + 142,16 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 160,66 GB (46,20 GB (C:) + 114,45 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf

- Model(len): C: WDC WD32 00AAJS-22L7A SCSI Disk Device IDE, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRAM GH60N SCSI CdRom Device, F: Onbekend, G: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: NVIDIA

- Model: NVIDIA High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 9200

- Beeldprocessor: GeForce 9200 (0x084B)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.9610

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3), Sitecom 300N USB adapter X2 WL-344 (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 5.227.41.196, MAC: 7A:79:05:E3:29:C4, DHCP: 5.0.0.1 & IP: 192.168.0.100, MAC: 00:0C:F6:C3:2F:71, DHCP: 192.168.0.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Gr. Nyltje :tu:

EDIT: Dit zijn de games die ik heb met daarachter de instellingen:

Prototype___Resolutie laagst, extra effecten uit, anti-aliasing uit (heel soms hapert ie)

Rct 3 :D____Resolutie hoogst, extra effecten aan, anti-aliasing uit/1x

Gta Sa_____Resolutie hoogst, extra effecten aan/uit, anti-aliasing 2x

Cod Mw2___Resolutie laagst, extra effecten uit, anti-aliasing uit/2x (soms hapert ie)

Cod Mw3___Resolutie hoogst, extra effecten uit, anti-aliasing uit/2x (soms hapert ie)

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nyltje

    19

  • DennOOOtje

    8

  • Zombiespeed

    6

  • Hayte

    4

Je kan het beste denk ik een hele nieuwe PC kopen en die in de toekomst nog verder upgraden.

Je kan er wel een betere videokaart in proppen, maar dan nog zal het niet beter draaien omdat je een slechte CPU hebt. Wil je deze beide upgraden heb je waarschijnlijk ook een nieuwe voeding + moederbord nodig.

De kast is heel erg klein, het is een prebuild dus er is heel weinig ruimte voor de videokaart.

acer_x3400.html_585105_g3.jpg

Je kan er mischien een low profile kaart van 40 euro inzetten, maar voor de rest ook niets

Link to comment
Delen op andere websites

Is er wel een manier om mn games beter te laten werken qua hardware?

Videokaart etc is hardware, ik denk dat je software bedoelt :)

Je kan dit ding niet echt upgraden, kast is te klein, moederbord speciaal voor de kast etc gemaakt dus je kan er weinig mee.

Beste is om gewoon een nieuwe PC te kopen die zelf gebouwd is of in elkaar is gezet door een bedrijf, je kan altijd een aanvraag doen op het forum dan kunnen wij je altijd helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee bedoel hardware of ik misschien toch nog iets kon kopen om mn games beter te laten afspelen (misschien wat mooier). Qua sofware doe ik genoeg :puh: (Gamebooster, Avg Tuneup, Driver Genius, en nog wat dingen :D )

Je kan er niet zoveel aan veranderen, misschien ietsje sneller maar niet dat je elk spel op het hoogst kan, daarvoor zul je toch echt een nieuwe computer moeten kopen (Dan raad ik je ook aan om een eigen gebouwde te kopen die wij eventueel kunnen samenstellen)

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik dan al mn spellen en savebestanden enzo allemaal op die andere pc zetten? Zo ja dan zou ik een pc willen waar alles op normal/high kan en waarmee ik mn beeldschermresolutie op 1280x1020 kan zetten. Dat zou ik al echt cool vinden. Ik hoef niet meer anders wordt het (denk ik) nogal duur :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik dan al mn spellen en savebestanden enzo allemaal op die andere pc zetten? Zo ja dan zou ik een pc willen waar alles op normal/high kan en waarmee ik mn beeldschermresolutie op 1280x1020 kan zetten. Dat zou ik al echt cool vinden. Ik hoef niet meer anders wordt het (denk ik) nogal duur :puh:

Ligt eraan hoeveel je te besteden hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik dan al mn spellen en savebestanden enzo allemaal op die andere pc zetten? Zo ja dan zou ik een pc willen waar alles op normal/high kan en waarmee ik mn beeldschermresolutie op 1280x1020 kan zetten. Dat zou ik al echt cool vinden. Ik hoef niet meer anders wordt het (denk ik) nogal duur :puh:

Ligt eraan hoeveel je te besteden hebt.

Hoeveel is dat wat ik net zei dan?

Kunnen mijn harde schijven in die pc worden gezet? Anders hoeft het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik dan al mn spellen en savebestanden enzo allemaal op die andere pc zetten? Zo ja dan zou ik een pc willen waar alles op normal/high kan en waarmee ik mn beeldschermresolutie op 1280x1020 kan zetten. Dat zou ik al echt cool vinden. Ik hoef niet meer anders wordt het (denk ik) nogal duur :puh:

Ligt eraan hoeveel je te besteden hebt.

Hoeveel is dat wat ik net zei dan?

Kunnen mijn harde schijven in die pc worden gezet? Anders hoeft het niet.

Ja, je kan gewoon je hardeschijf in de PC zetten, dan ben je ook een stuk goedkoper uit

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het zal werken, maar het is dan wel aangeraden om een nieuwe Windows-versie te installeren. Dit vanwege de drivers waarbij complicaties kunnen ontstaan, en ook gewoon omdat het vaak wel goed is een verse installatie er op te gooien. Begin je gelijk met een schone lei, als het ware.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat het nu over een nieuwe pc gaat, maar met mijn oude pc kon ik MW3 op de hoogste graphics, GTA 4 op Medium - High (allemaal 1600x900) en GTA San Andreas ook op max.

Was ook zo'n low-profile pc, namelijk een Acer Aspire X1700

Videokaart is een HD5570 1 GB.

Misschien iets om naar te kijken? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind ik ook wel leuk aan mw3 je kan hem best wel hoog zetten op een pc zoals die van mij :tu:

Maar wat is de prijs zonder die harde schijven erbij, misschien kan de gene die hem bouwt ook nog andere dingen van mn pc gebruiken. Qua snelheid is ie goed (alles in minder dan een tel opgestart en gwn als je op de aan/uit knop klikt dan kan je over 30sec ofzo je ww invoeren :puh:) dus misschien bruikbare onderdelen. Ik hoef niet zo'n 'superduberpc' waarmee je de kwaliteit op extra kan zetten en de schaduwen aan. Ik wil gwn het op een goeie schermresolutie laten afspelen alles op high of medium, en schaduwen hoeven niet perse aan (als je schaduwen aan zet dan lagt ie best erg).

Ben je een pc bouwer die nu een pc wilt bouwen kijk dan ff naar wat ik in mn pc heb zitten en kijk dan wat ik kan gebruiken voor mn nieuwe pc.

Misschien iets makkelijker alle punten op een rijtje:

  • Bij een game de kwaliteit op high of medium zetten en de schermresolutie op zn hoogst (1280x1020)
  • Bij een game hoeft de kwaliteit niet op extra en de schaduwen hoeven niet aan.
  • Bekijk even mn pc en kijk of onderdelen uit mn pc in de nieuwe pc kunnen.

EDIT: Jullie hebben denk ik al gemerkt dat ik het zo goedkoop mogelijk wil :schater:

Ik weet dat het nu over een nieuwe pc gaat, maar met mijn oude pc kon ik MW3 op de hoogste graphics, GTA 4 op Medium - High (allemaal 1600x900) en GTA San Andreas ook op max.

Was ook zo'n low-profile pc, namelijk een Acer Aspire X1700

Videokaart is een HD5570 1 GB.

Misschien iets om naar te kijken? :puh:

Ik heb net ff gekeken maar zou niet weten of ie erin past. Als dat zo zou zijn zo ik hem kopen :D

Zou die erin passen? Link

Zombiespeed heeft dit plaatje van de binnenkant van mn pc:

acer_x3400.html_585105_g3.jpg

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...