Jump to content
Geplaatst:
comment_1933140

Ik wil graag al mijn games op hoog zetten maar zonder 1 hapertje. Ik zou graag willen weten wat de beste videokaart is om al mijn games op high te zetten en mijn beeldschermresolutie eens op 1280x1024 zetten, en misschien ook is een keer de schaduw aan :puh: Maar natuurlijk ook dat mijn pc het aan kan alleen snap ik niks van dat voeding enzo.

Ik heb op deze site gekeken: Klik, er staat dat je voeding (volgens mij hoeveelheid stroom) genoeg moet zijn. Maar waar kan je zien of je pc wel genoeg heeft voor een andere videokaart? Er staat ook in dat het geen nut heeft om met mijn maximale beeldschermresolutie (1280x1024) een videokaart te kopen die hoger is dan 512mb. Er staat ook dat je de juiste processor nodig hebt maar wat is "de juiste"? en zo staan er nog wel wat dingen.

Ik zou graag alle dingen willen weten voor als ik een nieuwe videokaart koop. Waar kan je je voeding zien, is dat wel goed? Hoe weet ik of mijn processor goed is enz. Ik heb hier een vergelijk site van alle videokaarten (snap ik bijna niks van) Klik, misschien kan iemand al de juiste videokaart vinden voor mijn pc.

Dit is mijn pc:

Rapport van Damian's computer

Uitgevoerd op 15-3-2012, 0:13:32

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Computermodel: Aspire X3400

- Computernaam: DAMIAN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Model: Aspire X3400

- BIOS Fabrikant: AMI

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P01-B1

- Aansluitingen: PCIE (Vrij), PCIE (Vrij)

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon II 160u Processor

- Kloksnelheid: 1800 MHz

- Socket & Cache(s): CPU 1, 1024 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2815 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 284,32 GB (142,16 GB (C:) + 142,16 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 160,66 GB (46,20 GB (C:) + 114,45 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf

- Model(len): C: WDC WD32 00AAJS-22L7A SCSI Disk Device IDE, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRAM GH60N SCSI CdRom Device, F: Onbekend, G: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: NVIDIA

- Model: NVIDIA High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 9200

- Beeldprocessor: GeForce 9200 (0x084B)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.9610

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3), Sitecom 300N USB adapter X2 WL-344 (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 5.227.41.196, MAC: 7A:79:05:E3:29:C4, DHCP: 5.0.0.1 & IP: 192.168.0.100, MAC: 00:0C:F6:C3:2F:71, DHCP: 192.168.0.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Gr. Nyltje :tu:

EDIT: Dit zijn de games die ik heb met daarachter de instellingen:

Prototype___Resolutie laagst, extra effecten uit, anti-aliasing uit (heel soms hapert ie)

Rct 3 :D____Resolutie hoogst, extra effecten aan, anti-aliasing uit/1x

Gta Sa_____Resolutie hoogst, extra effecten aan/uit, anti-aliasing 2x

Cod Mw2___Resolutie laagst, extra effecten uit, anti-aliasing uit/2x (soms hapert ie)

Cod Mw3___Resolutie hoogst, extra effecten uit, anti-aliasing uit/2x (soms hapert ie)

Bewerkt: door nyltje

• Reacties 43
  • Bezichtigingen 4.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1934056

Is er geen programmatje waar je je max voeding kan meten? En er staat ook niet hoeveel je nodig hebt voor deze videokaart.

Edit: Zombiespeed doe ff dat plaatje weg want anders moet ik veel scrollen haha :schater:

Geplaatst:
comment_1934298

Zou de videokaart van Zombiespeed goed zijn dan? (Klik)

Denk het wel.. die videokaart gebruikt maximaal 56 Watt.

En mijn oude Radeon HD5570 zat ook in een Acer Aspire X1700 met 220 watt voeding. (Die gebruikt maximaal 39 Watt.)

Zou moeten lukken denk ik

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1934451

Ik ga hem dan kopen maar ik heb niet zo veel verstand van hardware dus ik weet niet hoe je een videokaart vervangt, ik weet niet eens wat het in je pc is. Kan je het ook bij een winkel/zaak doen. Of misschien kan iemand het uitleggen. Hoe je een videokaart los koppelt, vast maakt. Misschien kan iemand een filmpje laten zien of maken (als het gwn op internet is graag in nl)

Geplaatst:
comment_1934462

Ik ga hem dan kopen maar ik heb niet zo veel verstand van hardware dus ik weet niet hoe je een videokaart vervangt, ik weet niet eens wat het in je pc is. Kan je het ook bij een winkel/zaak doen. Of misschien kan iemand het uitleggen. Hoe je een videokaart los koppelt, vast maakt. Misschien kan iemand een filmpje laten zien of maken (als het gwn op internet is graag in nl)

Is niet heel moeilijk hoor.

Gewoon je pc openschroeven, oude eruit halen, nieuwe erin doen (wel eerst ontladen) en dan ben je in principe klaar. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1934487

Mr ik weet niet wat de videokaart is. Zie je hem op dit plaatje?

acer_x3400.html_585105_g3.jpg

Als je hem ziet dan kan je 'm downloaden en met paint ff een pijl tekenen.

Geplaatst:
comment_1934772

...

Heeft niemand je vertelt dat de prestatie winst minimaal zal zijn? Ten eerste zal je voeding het waarschijnlijk niet trekken, en ten tweede is je processor gewoon zo ongelofelijk langzaam dat een nieuwe grafische kaart niet al te veel verschil zal maken.

Als ik jou was zou ik de koop annuleren of zo, persoonlijk zou ik de extra moeite en geld er niet meer in stoppen. Spaar voor een nieuwe pc, klaar.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1934955

Ja.... sommige mensen zeggen kopen werkt andere weer nee werkt niet?! Nu weet ik niet meer wat ik moet doen :?

Ik heb totaal geen verstand van hardware dus ik zou wel graag het allerbeste advies willen hebben.

Geplaatst:
comment_1934958

Ik kan persoonlijk niet garanderen dat er een merkbare performance winst zal zijn. Ik zou persoonlijk het risico niet aannemen, omdat je processor gewoon te langzaam is om spellen fatsoenlijk af te kunnen spelen. Persoonlijk zou ik gewoon sparen voor een nieuwe pc.

Maar, aan de andere kant, het is maar 60 euro.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1934979

Een processor is toch die zorgt voor de snelheid? Mr mn pc is heel snel. start minder dan een minuut op en start programma in een oogknip. En hij speelt spellen goed af alleen dan lelijke kwaliteit. Dus dat snap ik niet :bonk:

En dan ff wat hier niet ovr gaat... Het blijft echt heeel raar dat zo'n groene kaart met wat dingetjes erop btr is dan een groene kaart met wat dingetjes erop (kaarten in je pc) :cab:

Geplaatst:
comment_1935002

Je hebt een AMD Athlon™ II 160u Processor van 1.8 GHz.. is erg weinig.

Er zijn spellen (zoals GTA 4) waarvoor je best een goede processor nodig hebt.

Je zou natuurlijk ook een nieuwe processor kunnen kopen die op je moederbord past.

Als je dat wat lijkt laat het even weten

Geplaatst:
comment_1935023

Een processor is toch die zorgt voor de snelheid? Mr mn pc is heel snel. start minder dan een minuut op en start programma in een oogknip. En hij speelt spellen goed af alleen dan lelijke kwaliteit. Dus dat snap ik niet :bonk:

Opstartsnelheid heeft niet veel met de processor te maken, maar meer met de harde schijf. Als je een SSD koopt, zal je pc stukke sneller opstarten vergeleken met een HDD.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.