Jump to content

Mijn Acer Aspire x3400 start niet goed op!


Nyltje

Recommended Posts

Mijn Acer Aspire x3400 start sinds een update van NVidia niet goed meer op.

Dit gebeurt er:

Als ik mijn computer opstart krijg ik een zwart scherm te zien met 2 opties (de eerste optie wordt als ik niks doe in 30 seconden automatisch gekozen)

Optie 1: Opstartherstel starten (aanbevolen)

Optie 2: Windows normaal starten

Als ik voor optie 2 kies zie ik een blauw scherm met veel teksten en daarna start hij weer opnieuw op en krijg ik nog een keer het zwarte scherm met de teksten te zien.

Als ik voor optie 1 kies gaat hij opstartherstel doen en zegt dan even later of ik ik een rapport wil verzenden. Wat ik dan zeg "Verzenden (aanbevolen)" of "Niet verzenden" ik kom bij altijd bij het volgende scherm uit:

"Verwijder onlangs aangesloten apparaten, zoals camera's of draagbare muziekspelers en start vervolgens de computer opnieuw op. Neem voor ondersteuning contact op met de systeembeheerder of de fabrikant van de computer als dit bericht opnieuw wordt weergegeven.

Klik op voltooien om dit programma te sluiten en de computer af te sluiten."

Ik mijn microfoon verwijdert van mijn pc maar ik blijf nog steeds het probleem houden.

Op het zelfde scherm heb ik ook nog 2 opties met een blauwe letters:

"Details van diagnose- en herstellen weergeven" Als ik hierop klik zie ik veel teksten.

"Geavanceerde opties voor systeemherstel en ondersteuning weergeven" als ik hierop klik moet ik een toetsbordindeling selecteren.

Als ik dat gedaan heb moet ik inloggen maar er zijn 4 gebruikersnamen terwijl ik normaal altijd maar 1 gebruikersnaam heb. De gebruikersnamen zijn: ASPNET, Damian (waarmee ik normaal inlog), HomeGroupUser$, UpdatusUser. Ik kies voor Damian en vul mijn wachtwoord in en ik krijg 6 opties te zien:

Opstart herstel

Problemen waardoor Windows niet kan worden gestart automatisch oplossen

Systeem herstel

Windows naar een eerder tijdstip herstellen

Herstellen met systeeminstallatiekopie

De computer met een systeeminstallatiekopie herstellen

Windows geheugencontrole

De computer op geheugenfouten controleren

Opdrachtprompt

Een opdrachtpromptvenster openen

Recovery Management

Restore systeem from factory default

Bij optie 1 krijg ik het zelfde als in het begin

Bij optie 2 kan ik het herstellen naar een jaar geleden alleen wil ik dat niet want dan ben ik veel waardevolle dingen op mijn pc kwijt

Bij optie 3 heb ik geen systeeminstallatiekopie dus ik kan dat dus ook niet herstellen

Bij optie 4 zie ik veel tekst en herstart hij op een gegeven moment weer en ben ik weer van voor af aan

Bij optie 5 zie ik een opdrachtprompt, ik snap daar niks van

Bij optie 6 wil ik liever niet uitvoeren want er staat dat alles dan standard wordt en ik denk dan ook dat ik alles kwijt raak

Veder zijn er ook 2 knoppen "Afsluiten" en "Opnieuw opstarten"

Dit is mijn probleem

Voor de duidelijkheid: Ik wil niet dat er bestanden gewijzigd of verwijderd worden!

Dit is de inhoud van mijn pc:

Rapport van Damian's computer

Uitgevoerd op 15-3-2012, 0:13:32

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Computermodel: Aspire X3400

- Computernaam: DAMIAN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Acer

- Model: Aspire X3400

- BIOS Fabrikant: AMI

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P01-B1

- Aansluitingen: PCIE (Vrij), PCIE (Vrij)

- Poorten:

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon™ II 160u Processor

- Kloksnelheid: 1800 MHz

- Socket & Cache(s): CPU 1, 1024 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 2815 MB RAM

- Type(s): 1024 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 284,32 GB (142,16 GB (C:) + 142,16 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 160,66 GB (46,20 GB (C:) + 114,45 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf

- Model(len): C: WDC WD32 00AAJS-22L7A SCSI Disk Device IDE, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRAM GH60N SCSI CdRom Device, F: Onbekend, G: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: NVIDIA

- Model: NVIDIA High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 9200

- Beeldprocessor: GeForce 9200 (0x084B)

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.9610

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): NVIDIA nForce Networking Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3), Sitecom 300N USB adapter X2 WL-344 (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 5.227.41.196, MAC: 7A:79:05:E3:29:C4, DHCP: 5.0.0.1 & IP: 192.168.0.100, MAC: 00:0C:F6:C3:2F:71, DHCP: 192.168.0.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.f...ftware/infotool

Dit heb ik uit het topic "Een videokaart?" gehaald.

Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen.

Nyltje

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Zou het niet weten welke soort cd ik gebrand heb maar de laatste keer dat ik iets op een cd gebrand heb is 7 maart. Een maandtje terug dus.

Heb je ooit een melding gekregen dat je de Recovery -cd's moest gaan branden?

Link to comment
Delen op andere websites

Zou het niet weten welke soort cd ik gebrand heb maar de laatste keer dat ik iets op een cd gebrand heb is 7 maart. Een maandtje terug dus.

Heb je ooit een melding gekregen dat je de Recovery -cd's moest gaan branden?

Nee, nooit gehad Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Is er echt geen andere manier? Want er staan ongelofelijk belangrijke dingen op!

Misschien weet iemand hoe ik de update van NVidia kan verwijderen.

En misschien iets nuttigs: Ik kan bij de map systeem32 komen en bestanden kan ik met opdrachtprompt openen. Net ontdekt.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows cd erin, windows installeren, en de oude windows in de map .old zetten (is een optie). Als je dan via de nieuw geinstalleerde windows zit heb je een map windows.old waar alles in staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows cd erin, windows installeren, en de oude windows in de map .old zetten (is een optie). Als je dan via de nieuw geinstalleerde windows zit heb je een map windows.old waar alles in staat.

De TS heeft aangegeven dat hij geen Windows cd heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows cd erin, windows installeren, en de oude windows in de map .old zetten (is een optie). Als je dan via de nieuw geinstalleerde windows zit heb je een map windows.old waar alles in staat.

De TS heeft aangegeven dat hij geen Windows cd heeft.

Ja dus? Hij moet iets want Windows terughalen is blijkbaar geen optie. Desnoods vraag je vrienden/familie voor een Windows cd, anders moet je een nieuwe kopen (of 1 maand trial). Dat is het risico als je je laptop niet backupt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb iemand die een W7 cd heeft maar ik wil al mn bestanden op mn pc houden. Hoe doe ik dat? Graag erg duidelijke uitleg.

Edit: Mn stiefvader en ik zijn nu een backup aan het maken van sommige bestanden. We hebben een optie gevonden alleen systeem bestanden herstellen maar voor de zekerheid maken we een backup.

Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...