January 5, 201313 yr Beste gf.nl heb een nieuwe laptop met win7 nu ben ik erachter gekomen dat ik een shared video card heb. Kleine Apdapter informatie statistiek : Totaal grafisch geheugen : 1309 MB Toegewezen videogeheugen 64 MB Gedeelde systeemgeheugen 1245. Is dit het zelfde verhaal als m'n vorige laptop of is het dit keer anders. Op google heb ik al gezocht en daar vind ik alleen dingen over dingen in me bios wijzigen heel vaag? >>> Door Svenie: Topic verplaatst naar Hardware.<<<
January 5, 201313 yr Je kan dat niet omhooghaen En die videokaart is bagger, dus gamen kan je vergeten EDIT: En waarom vraag je het over exact dezelfde videokaart? Het enige verschil is dat het een laptop versie is. En die zijn slechter. Edited January 5, 201313 yr by Sammie_GTA
January 5, 201313 yr Author Compaq PRESAIRO CQ71 en heb de laptop van me broer gekregen hij betaalde toen 400 euro volgens mij waar weet ik niet meer. Edited January 5, 201313 yr by mekane
January 5, 201313 yr Author Gta SA mee spelen sims 3 of sims 2 ( wat et beste draait ) photshoppen video's bewerken msn'en en cammen verder niks
January 5, 201313 yr Dat gaat niet lukken voor jou. Of je wilt GTA VC en SA op het allerlaagste spelen, maar dan kom je rond de 20 fps. Sims wordt helemaal geen optie! Edited January 5, 201313 yr by Sammie_GTA
January 5, 201313 yr Author Sims 3 draait redelijk , staat op et laagst en hapert niet. maar dan heb ik enkel et basis spel. Gta sa doet het prima zelfs met de cleo mod + 2 of 3 car mods. Gta VC wil ik niet. Sims 2 ben ik nu aan het instaleren. Edited January 5, 201313 yr by mekane
January 5, 201313 yr Author Dankje kan zelfs opnemen dat vind ik al heel wat =P EDIT zelfs sims 2 trekt het gewoon met 6 uitbreidingen geinstaleerd. >>> Door Megadreams: Posts samengevoegd, gelieve in het vervolg de "bewerken" knop te gebruiken.<<< Edited January 6, 201313 yr by Megadreams
January 6, 201313 yr Dat noemen we virtueel geheugen wat gebonden is aan de hardeschijf. Daarnaast is het virtueel geheugen enorm traag en zal het in veel gevallen leiden tot erg irritant freezes.
January 6, 201313 yr en als die laggt gwn ff je ram opkrikken met een usb er in LOL Prestaties met gamen gaan echt niet vooruit met wat meer RAM Aangezien de crappy videokaart bijna niks kan, is extra RAM nutteloos xD
January 7, 201313 yr en als die laggt gwn ff je ram opkrikken met een usb er in LOL Prestaties met gamen gaan echt niet vooruit met wat meer RAM Aangezien de crappy videokaart bijna niks kan, is extra RAM nutteloos xD Als je net voldoende geheugen hebt om een spel/applicaties te draaien is meer geheugen zeker wel een goede optie, met name als de grafische kaart er 1300MB van af mag snoepen. Zeker voor photoshop is meer geheugen een must have. De grafische chip is voldoende om simpele games te spelen, zoals de OP zelf al merkt. Je kunt ermee door, maar als je er meer op wilt gamen en dergelijke, kun je beter voor een betere laptop, of nog beter, een desktop.
January 7, 201313 yr Mag ik je erop wijzen dat dergelijk bijkomend geheugen (als het naast de RAM al gebruikt kan worden voor de videokaart) enorm traag is. Dit geheugen moet ergens vandaan komen wat in dit geval de harde schijf is. Welke (zelfs een SSD) niet aan de snelheid van het RAM geheugen kan tippen. Photoshop zal je in dergelijk geval dus niet beter draaien... maar zelfs vele malen slechter. Het duurt immers langer om iets uit het geheugen op te halen waardoor alles erg traag zal worden. @Hieronder: Had me dan verteld dat je het opeens wel over het RAM geheugen had.
Beste gf.nl heb een nieuwe laptop met win7 nu ben ik erachter gekomen dat ik een shared video card heb.
Kleine Apdapter informatie statistiek :
Totaal grafisch geheugen : 1309 MB
Toegewezen videogeheugen 64 MB
Gedeelde systeemgeheugen 1245.
Is dit het zelfde verhaal als m'n vorige laptop of is het dit keer anders.
Op google heb ik al gezocht en daar vind ik alleen dingen over dingen in me bios wijzigen heel vaag?
>>> Door Svenie: Topic verplaatst naar Hardware.<<<