Jump to content
Geplaatst:
comment_2005185

In dit topic kunnen deelnemers onderling praten over wat ze aan het doen zijn. Buitenstaanders mogen ook reageren.

Wel is vereist dat het te allen tijden over SCM-modding gaat. Voor andere onderwerpen moeten jullie uiteraard in de stamkroeg zijn.

  • Reacties 47
  • Bezichtigingen 4.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2006320

Ik kan pas zaterdag beginnen, zit nu even met een sectorwerkstuk wat vrijdag af moet zijn. Maar daarna ben ik er helemaal bij en zorg ik dat ik de opdracht van deze week nog af heb.

Geplaatst:
comment_2006323

Ja, die nummerbord opcode is inderdaad een vreemde eend in de bijt. De meeste opcodes waarmee je een eigenschap van een auto instelt, moet je achter de car.create() zetten, omdat je daar de variabele mee moet geven waarin je de auto hebt gezet.

De nummerplaat opcode, geef je geen auto-variabele aan mee, maar het model,waarmee je daarna een nieuwe auto creeerd..

die opcode betekend dus eigenlijk zoiets als:

"De volgende auto die je van dit model maakt, moet dit als nummerbord krijgen."

Geplaatst:
comment_2006326

A, nu snap ik 'm. Dus mocht ik een tweede auto van dat model willen maken moet ik wederom die opcode regel gebruiken met een nieuw nummerbord om vervolgens de auto aan te maken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2006685

Ik wil graag even de aandacht vestigen op wat Kloep vanavond gemaakt heeft. Door goed gebruik te maken van de stof van deze eerste week (structuren, actors en auto's), heeft hij een mooie prestatie weggezet. Top!

Schroom ook niet om soms gewoon wat buiten de theorie te denken. Als je extra opdrachten wil of wat dan ook, kan je ook altijd bij PW of mij aankloppen. Wij snappen het heel goed als jullie soms niet helemaal weten wat jullie mogelijkheden zijn, daarom willen we ook graag helpen met het verzinnen van extra opdrachten (en uiteraard het helpen wanneer deze erg complex worden).

Denk dat het Kloep ook wel bevallen is, of niet Kloep? ^_^ Mij in ieder geval wel!

Geplaatst:
comment_2006689

Ziet er leuk uit allemaal! Echter in Kloeps script, moet de special actor niet geunload worden met "0296: unload_special_actor 1" in plaats van met "0249: release_model #SPECIAL01"? :$ Misschien nog een idee om iets leuks te doen met de auto waar je niet in gaat? Op slot doen? Weg laten rijden? Opblazen? :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2006726

Klopt helemaal, Bassss! Dat heb ik over het hoofd gezien. Al maakt het eigenlijk geen bal uit natuurlijk voor zo'n klein script (je bent niet eens verplicht om te unloaden)...

Uiteraard kan Kloep dit nog verder uitbreiden, dat lijkt me nogal duidelijk. Als je dit niet verder kan uitbreiden, dan heb je maar weinig missie natuurlijk.

Het is ook voor het speelgenot geen leuk script. Wel grappig, maar je kunt er niets mee. Je kunt alleen maar kiezen uit een auto, en eigenlijk zou het pas leuk worden als je het bijvoorbeeld random zou laten plaatsvinden.

Aan de hand van dit script kan je echter wel goed structuren leren begrijpen (alle structuren zijn vanwege het proberen van Kloep aan bod gekomen en heeft hij uitleg bij gehad), en daar ging het in dit geval om. Een leuke missie maken heeft nu nog geen prioriteit!

Geplaatst:
comment_2006761

Ik schrijf me bij deze jammer genoeg uit voor de SCM Masterclass, ik heb in RL op 't moment teveel aan m'n hoofd om hier voldoende tijd aan te kunnen besteden. Spijtig, maar ik kan even niet anders...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2006953

Ik schrijf me bij deze jammer genoeg uit voor de SCM Masterclass, ik heb in RL op 't moment teveel aan m'n hoofd om hier voldoende tijd aan te kunnen besteden. Spijtig, maar ik kan even niet anders...

Ik begrijp het! :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.