Jump to content

[SP] Voetbalcoach - Hoofdtopic


Kloep

Recommended Posts

ok23i0.jpg

Welkom bij een nieuwe contest op GTAForum, genaamd Voetbalcoach. Voor diegene die het spelletje Profcoach kennen, zal het duidelijk zijn. We gaan dit namelijk hetzelfde aanpakken. Voor diegene die het niet kennen zal ik hieronder eerst even uitleggen hoe Profcoach werkt. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen. Mocht je iets niet snappen kun je uiteraard altijd een vraag stellen in het reactietopic.

Selecteren en wisselen

Het is de bedoeling dat je een team samenstelt, met 1 speler per team. Dus aan het einde heb je een selectie van 18 spelers. Er zit geen prijskaartje aan de spelers dus je hebt verder ook geen budget. Bij elke speelronde kun je je spelers wisselen. Je moet namelijk elke keer 11 basisspelers selecteren die punten voor je gaan halen. De overige 7 spelers zitten op de bank en halen dus geen punten voor je. Denk hierbij goed na, want als een speler minpunten haalt kun je hem natuurlijk beter op de bank zetten. Ook geblesseerde en geschorste spelers zullen geen punten halen.

Punten halen

[table=header]|Keeper|Verdediger|Middenvelder|Aanvaller

Per gele kaart|-2|-2|-2|-2

Directe rode kaart|-5|-5|-5|-5

Eigen doelpunt|-2|-2|-2|-2

Gespeelde wedstrijd (minimaal 45 min.)|2|2|1|1

Gewonnen wedstrijd*|3|3|3|3

Gelijkgespeelde wedstrijd*|1|1|1|1

Velddoelpunt (incl. vrije trap)|6|5|4|3

Assist|4|3|2|1

Strafschop|1|1|1|1

De nul houden **|3|2|x|x

Elk tegendoelpunt ***|-1|-1|x|x[/table]

* Een speler krijgt alleen het volle aantal punten als hij minimaal 45 minuten heeft gespeeld. Blessuretijd wordt hierbij niet meegerekend.

** Een doelman of verdediger krijgt extra punten voor het houden van de nul (geen doelpunten tegen) wanneer hij minimaal 45 minuten heeft meegespeeld. Blessuretijd wordt hierbij niet meegerekend.

*** Een keeper of verdediger krijgt minpunten voor alle tegendoelpunten van zijn club in een wedstrijd, wanneer hij minimaal 45 minuten heeft meegespeeld. Blessuretijd wordt hierbij niet meegerekend.

Dit zijn alle punten van Profcoach overgenomen. Waarom een moeilijk systeem zelf bedenken, als anderen dat al eerder hebben gedaan?

Spelsystemen

Je moet elke wedstrijd een bepaald aantal spelers op elke positie hebben staan. Als eerste moet je elke ronde één keeper erin hebben staan. Daarnaast kun je kiezen uit de volgende vier systemen: 4-3-3, 4-4-2, 3-4-3 en 3-5-2.

Nou, volgens mij heb ik dan wel zo'n beetje alles uitgelegd over Profcoach.

Aangezien we al redelijk ver in het seizoen zitten en ik uiteraard nog niet weet hoe het allemaal gaat uitpakken, gaan we eerst een test doen. We doen het voor nu met de Champions League. Mocht het allemaal een succes worden, kunnen we volgend seizoen misschien de Eredivisie aanpakken. Maar goed, dat is voor latere zorg.

In de Champions League zijn er nog 16 teams over. Het is dus de bedoeling dat je 16 spelers selecteert. Op deze website kun je een overzicht vinden van de overgebleven teams met de bijbehorende selecties. Belangrijk, in totaal moet je 2 keepers, 5 verdedigers, 5 middenvelders en 4 aanvallers hebben.

Voor aanvang van de eerste speelronde dien je bij mij de 16 spelers in te leveren. Dit doe je in een PB. Tevens moet je voor aanvang van elke speelronde je basiselftal in te sturen. Ook dit doe je in een PB. Hieronder een overzicht van de speelrondes.

Speelrondes

[table=simple]Laatste 16 - ronde 1|12 februari

Laatste 16 - ronde 2|5 maart

Kwartfinale - ronde 1|2 april

Kwartfinale - ronde 2|9 april

Halve finale - ronde 1|23 april

Halve finale - ronde 2|30 april

Finale|25 mei[/table]

De wedstrijden beginnen (meestal) om 20:45 uur, dus de deadline ligt ook op die tijd.

Spelers inwisselen

Van de clubs die zijn uitgeschakeld mag je na elke speelronde een nieuwe speler selecteren. Die moet dan komen uit het winnende team op dezelfde positie. Dus bijvoorbeeld de wedstrijd Galatasaray-Schalke. Je hebt een verdediger van Galatasaray en een aanvaller van Schalke. Schalke gaat door naar de volgende ronde. Op dit moment mag je de verdediger van Galatasaray uit je team halen en deze inwisselen voor een verdediger van Schalke.

Nog even een kort overzicht:

  • Je selecteert 16 spelers; 2 keepers, 5 verdedigers, 5 middenvelders en 4 aanvallers.
  • Voor aanvang van de competitie (12 februari) stuur je je 16 spelers door.
  • Voor aanvang van elke speelronde stuur je je 11 basisspelers door.
  • Zodra er een club is uitgeschakeld mag je een speler wisselen. Hierboven staat uitgelegd hoe dat precies werkt onder het kopje Spelers inwisselen.



Het kan altijd zijn dat ik nog iets vergeten ben, dus schroom niet om wat te vragen zodra iets niet duidelijk is!

Gelieve niet in dit topic te reageren, dit kan in het reactietopic.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor diegene die het niet begrijpen, hieronder nog een extra uitleg:

Het is de bedoeling dat je 16 spelers uitkiest van de 16 clubs die nu nog in de Champions League zitten. Hierbij moet je 1 speler per team kiezen. Van deze 16 spelers moet je 2 keepers, 5 verdedigers, 5 middenvelders en 4 aanvallers hebben. Deze spelers gaan punten voor je verdienen. Hiervan vind je een tabel in het bericht hierboven.

Zodra jij je 16 spelers hebt uitgekozen, moet je voor aanvang van elke speelronde (welke je ook hierboven vind) een basiselftal samenstellen. De punten die deze 11 basisspelers verdienen, tellen we op bij je totaalscore. De overige 5 spelers halen geen punten voor je.

Om een voorbeeld te noemen. Jij hebt een verdediger in je basiselftal staan. Deze speler speelt 90 minuten mee, scoort 1 keer en krijgt ook een gele kaart. Hij wint de wedstrijd wel met 1 tegendoelpunt. Voor het meespelen ontvangt hij 2 punten, voor het doelpunt 5, de gele kaart -2, het winnen van de wedstrijd 3 en voor het tegendoelpunt -1. Dan krijgt deze speler dus in totaal 2 + 5 - 2 + 3 - 1 = 9 punten. Jij krijgt voor deze speler 9 punten. Mocht hij op de bank zitten bij je, krijg je 0 punten voor hem.

Op die manier bekijken we elke basisspelers apart. De totale score die jij haalt is je eindscore van die speelronde en tellen we op bij je totaalscore.

Je 16 spelers mag je in principe niet wijzigen, behalve als dat team (team A) is uitgeschakeld. Dan mag je die speler wisselen voor een speler op dezelfde positie van het team die team A heeft uitgeschakeld. Daarvan heb ik hierboven al een voorbeeld geplaatst.

Je basiselftal mag je (binnen je 16 spelers) elke speelronde wijzigen. Je basiselftal moet wel uit 1 van de volgende systemen bestaan: 4-3-3, 4-4-2, 3-4-3 en 3-5-2. Uiteraard dien je altijd met 1 keeper te spelen.

Helaas is het weer een redelijk lang verhaal geworden, maar ik hoop dat het zo wat duidelijker is geworden wat je precies moet doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...