Jump to content

Schooleten - Smerig of Smullen?


SpacyColours

Recommended Posts

Nu ben ik naar mijn mening niet kieskeurig over eten (mijn moeder beweert echter het tegendeel :$), maar het beste wat ik van het eten bij mij op school kan zeggen, is dat het er niet uit ziet als chemisch afval. Mijn hersenen functioneren momenteel echter als mediators om het conflict tussen mijn ogen en mijn smaakpapillen te sussen, aangezien mijn tong ervan overtuigd is dat het netvlies de boel zit te bedriegen.

Echter, hoe goed ik ook tuur, op dat menu staat toch echt 'broodje bal' in plaats van 'broodje ongebluste kalk'. Tevens nergens iets van 'metallisch kwik' zien staan, al werken mijn neusorgaan en netvlieskegeltjes liever niet mee aan die speurtocht waardoor ik die geur en kleur niet kan herkennen. In feite zien alleen de brownies eruit zoals ze smaken. Ook de cakejes zien er vlak na defecatie lekkerder uit dan daarvoor. En het kraanwater wordt niet alleen als kogels van een mitrailleur met spraakgebrek naar buiten gesproeid, maar genereert ook de suggestie dat urine eigenlijk dat kraanwater is maar dan geel.

Afijn, genoeg gekerm van mijn kant - dat mijn schoolvoedsel uit het rioolwater van Chernobyl wordt gevist heb ik voor lief te nemen anders eet ik maar mijn eigen brood.

Maar toch ben ik benieuwd of ze bij jullie schoolkantine wél voedsel serveren dat voor mensen is bedoeld, of dat jullie dagelijks een 5-gangenmenu bereid door 's werelds meest deskundige topkoks worden voorgeschoteld. Barst los! :D

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Big Boss

    2

  • Dutchy3010

    2

  • SpacyColours

    2

  • 3L1077

    2

Voor zover ik weet kan je bij ons broodjes kopen, alleen neem ik nog steeds elke dag mijn broodtrommeltje mee met bruine boterhammen. Soms zijn er ook acties voor goede doelen waar je saucijze broodjes of pudding broodjes kan kopen, maar blijft het dan ook bij. Wel is er vandaag bekend gemaakt dat al het snoep weg gaat en kan je uiteindelijk, alleen maar reepjes chocola halen etc. Er zijn wel eens plannen geweest voor puur gezond voedsel, maar niet doorgevoerd. En maaltijden zoals ze bij jouw op school serveren, dat absoluut niet, eerlijk gezegd lijkt mij dat ook niet zo lekker.

Link to comment
Delen op andere websites

Hogeschool, dus warme en koude keuken. Tijdens de voormiddag pauze kan je al kleine belegde broodjes kopen (kaas, hesp, kip andalouse, dat soort dingen). Die worden 's morgens zelf afgebakken. 's Middags kan je grote broodjes kopen ("Club") en een Broodje van de week. Warme keuken heb ik nog niet geproefd omdat ik elke dag 's avonds thuis al warm eet. Schijnt wel lekker te zijn. Meestal zijn er dingen zoals pasta met tomatensaus, stoofvlees met frieten, gehaktballen met puree, ... dat soort dingen. Je kan ook een grote kom soep nemen voor amper 50 cent, al heb ik soms wel mijn bedenkingen als ik het naambordje van de soep lees. Aspergesoep waar geen ene asperge is in terug te vinden.

Edit: Menu van de week

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

Vaak kost het veel geld en je krijgt er weinig voor terug. Toen ik net begon had je een goede, lekkere, maaltijd voor een euro of 4/5. Nu, 5 jaar later, kost het zo een euro of 8 en krijg je van die prut dat er al veel te lang staat. Nee, eten op de uni is smerig.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik te lui ben om brood te smeren, koop ik nog wel eens een broodje op school. :puh: De broodjes zijn prima en gewoon versgebakken. Je kunt ook je eigen broodje samenstellen als je dat wilt. Voor de rest heb ik niet veel eten op school gekocht. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Bij ons is het voedselaanbod niet al te hoog. Uiteraard zijn er snoep- en frisdrankautomaten, en er is ook een automaat waar je soep kan kopen. Maar dit is gewoon puur 'merk-eten', daar is naar mijn mening niet veel mis mee. Verder is er een tijdje een 'kantine' geweest, waar je tosti's kon halen. Heb ik echter nooit gedaan, want dan moest je zowat de hele pauze in de rij staan.

Maar volgens mij neemt het grootste deel van de leerling zijn eigen eten mee. Er zijn twee supermarkten op loopafstand, waar je in de grote pauze prima heen kunt. Daar wordt ook veel gebruik van gemaakt.

Af en toe zijn er ook speciale acties, voor goede doelen of iets dergelijks. Dan worden er pudding- of saucijzenbroodjes verkocht, en dat is prima te eten.

Bewerkt: door Foreigner97
Link to comment
Delen op andere websites

Spinazie ziet er bij ons uit als groene kots

Ziet alle spinazie er niet uit als groene kots?

Even terugkijken op het Middelbaar waar er geen echte kantine was, maar er wel vaak acties waren ten voordele van ondermeer goede doelen was het eten wel te doen. Daarnaast hadden we elke eerste vrijdag van de maand koffiekoekenverkoop dus eigelijk was het eten hier best wel lekker. Ik had wel vaak gewoon zelf mijn boterhammen mee of kocht iets in de buurt.

Hier op de universiteit is er ook geen echte kantine, dat mede omdat ze verspreid ligt over meerdere campussen. Er is wel de Alma (1, 2 en 3) die in feite functioneert als een soort van kantine, maar het in weze niet helemaal is en daar is het eten vrij goedkoop en best wel lekker. Nog niet vaak gegeten, maar alles was toch te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo doe maar duur, bij ons gebeurt er niks in de kantine. Je kan alleen om 8 uur koffe/thee halen. Maarja, wie gaat er nou om 8 uur naar schol om een bakkie koffie/thee te halen? Best stom nu ik dit allemaal hoor... We hebben alleen automaten, wat volgens mij handiger is dan zo'n kantine waarop je soms moet wachten. (denk ik) :puh:

Bij ons is er geen eten, maar wel iets van 4 keer per jaar is er een broodjesactie, die nog vrij smakelijk is.

Ja bij ons gaat ook een paar keer per jaar de kantine open. Dan kan je tosie, broodjes en dat soort dingen halen. Maar ik koop toch nooit wat, op school kost alles 10x zo veel. Op nog geen 2 minuten is een winkelcentrum met heel veel winkels, en AH is toevallig het dichts bij, op de Lidl na. Dus als ik een keer m'n eten van thuis vergeten ben koop ik wat uit de automaat en anders ga ik naar het winkelcentrum, waar ik trouwens niet vaak heen ga.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik koop amper iets in de kantine van mijn school - hooguit een paar keer per jaar - omdat wat ze verkopen, troep is. Broodje hamburger, broodje kroket, broodje bamibal met overtollige hoeveelheden saus er over heen dat ik alleen al bij het zien van die broodjes huiver. Ik eet liever m'n eigen brood, lekkerder, goedkoper, gezonder. Bovendien drijven ze de prijzen steeds meer op, wat ook tien keer nergens op slaat.

Dus nee, ik neem m'n eten wel van huis mee. De (snoep en drink)automaten daarentegen zijn nog wel te doen, maargoed, dat explodeert van de chemische rotzooi en suiker en ik zit niet echt erop te wachten om me daarmee vol te gooien.

Link to comment
Delen op andere websites

Wij hebben als enige school in onze stad een kok die alles zelf klaarmaakt in onze keukens en geen catering. Het is natuurlijk geen kwaliteitseten, het moet snel, makkelijk en in grote getale klaargemaakt kunnen worden, maar ik heb zeker niet te klagen.

Sinds dit jaar kan ik naar buiten over de middag, dus heb ik sowieso geen probleem meer met eten op school.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik koop altijd een saucijzenbroodje bij Bakker Bart, die zijn stukken lekkerder ( maar ook duurder ) dan die koude saucijzenbroodjes bij mij op school. Maar meestal neem ik zelf broodjes/crackertjes mee naar school.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...