Jump to content

[Discussie] Map


Jesperkaj

Recommended Posts

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    15

  • Phoenyxar

    12

  • GrandTheftHaye

    9

  • NandroDavids

    8

Eerste opmerkingen:

-Lijkt veel snelweg voor niks

-Lijkt een lus te liggen in een metro/treinlijn

-Industrieterrein vanonder?

-Heuvel rechts, mogelijk Griffith Observatory?

-De blauwe lijn die door de stad loopt is misschien wel de LS River? Heeft dan minstens 1 vertakking.

Heel moeilijk om te zien wat wat nu is op zo'n Blue Printkaart. Alles lijkt water te zijn :7

Link to comment
Delen op andere websites

Alles lijkt water te zijn :7

Lijkt mij dat het grote vlak links en de kleine strook onderin aan de rechterkant water is, de rest land. Qua groot water dan, want rivieren lijken me inderdaad vrij lastig te ontdekken zo :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij opvalt zijn de volgende dingen:

  • De stippelijntjes in het water aan de linkerkant van de kaart. Een ferrydienst naar een andere gedeelte?

Nee, want de lijntjes zie je ook aan de rechterkant. Dit is standaard op kaarten, want waarschijnlijk staat aan de linkerkant een letter en bovenaan de kaart een cijfer, zodat je via het register een locatie kunt opzoeken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ah kijk, de stukjes passen dus gewoon aan elkaar. Dat het me niet opgevallen is. fp.gif

Ik heb 'm aan de hoofdpost toegevoegd. knipoog.gif

Wat mij opvalt zijn de volgende dingen:

  • De stippelijntjes in het water aan de linkerkant van de kaart. Een ferrydienst naar een andere gedeelte?

Nee, want de lijntjes zie je ook aan de rechterkant. Dit is standaard op kaarten, want waarschijnlijk staat aan de linkerkant een letter en bovenaan de kaart een cijfer, zodat je via het register een locatie kunt opzoeken knipoog.gif

Klopt, is me later na het zien van de overige stukjes pas opgevallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het niet erg groot lijken, maar zal wel aan mij liggen. Dit is waarschijnlijk ook nog maar een klein gedeelte van de map. Ligt er een race baan in het noord oosten van de map? Los Santos Speedway?

Link to comment
Delen op andere websites

Hm.. had het een stuk groter verwacht.

Gezien het feit dat het Los Santos + heel wat omgeving zou worden, lijkt dit me nog niet de hele map. We zien vooral de stad volgens mij, maar verder nog weinig. Ik denk dus dat er nog een flink stuk niet te zien is nu ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, de map lijkt niet zo groot, maar dat is ook maar omdat we gewoon zijn om het te vergelijken met de vorige maps waar een straatblok 50 op 50 meter kon zijn. De straatblokken zullen nu wel een iets realistischere grootte hebben. MythBuster heeft over dat onderwerp eens een goede post geschreven, zal die eens zoeken.

Die map lijkt klein omdat wij met z`n allen gewend zijn dat de huizenblokken veel kleiner zijn dan in het echt. In San Andreas telde een huizenblok soms maar een stuk of 5 huizen per zijde, terwijl dat er in het echt natuurlijk veel meer zijn. Op die manier kan Rockstar véél meer wegen in hun map proppen, waardoor alles veel groter lijkt dan dat het is. Als je San Andreas of Liberty City zou vullen met huizenblokken van realistische grootte(b.v. een stuk of 20 kleine woonhuizen per straat-kant), zou alles ineens veel kleiner lijken omdat die maps zelf gewoon niet even groot zijn als je nu denkt.

Het zou kunnen dat, mits deze map met verstand is samengesteld en de straten niet gewoon random zijn getekend, Rockstar in V gewoon huizenblokken heeft van realistische grootte. Aangezien deze map 3-5 keer zo groot zou zijn als San Andreas, zou het hier niet zo veel uit maken in hoe groot alles lijkt, en zou het hier een goede manier zijn om een huuuugee map te maken zonder al te veel verschillende huisjes te maken(minder straten = minder stukken waar huizen langs moeten staan, gezien ze het midden van een huizenblok op zich niet hoeven te vullen met huizen)...

Ik denk dat als je op die kaart elk huizenblok nog een keer splitst met 2 straten, die map ineens véél groter lijkt...

De Speedway of de Pier is een goede manier om de schaal te vergelijken.

Aaaah, het gedoe met al die lijnen helemaal linksvanonder is de luchthaven!

Link to comment
Delen op andere websites

Dit komt misschien idd doorr het feit dat het een blueprint is, maar het stelt mij toch wat teleur, had iets veel extremers verwacht, maar achja... :)

Hoezo? Wat had je verwacht dan? Iets anders dan wegen, huizenblokken, een vliegveld, water, en ga zo maar door op de map? Lijken me vreemde verwachtingen dan. En bedenk wel: dit is dus niet de volledige map hè...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...