Jump to content

[V] GTA V Politieke Contest

Recommended Posts

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Wat?

Een contest die gericht is op GTA V. Het is de bedoeling dat mensen hun perfecte GTA V op papier gaan zetten, dit wordt gedaan met een politiek vleugje. Eerst is het de bedoeling dat er wordt aangemeld (wat in het inschrijvingstopic kan). Daarna zullen er groepen worden gemaakt (het aantal groepen hangt af van het aantal deelnemers), de leden van een groep vormen samen één partij. De bedoeling is dan dat ze eerst 'campagnes gaan voeren', een leuze bedenken, een logo erbij maken, bedenken wat de standpunten zijn en een voorzitter aanstellen. Dit zal één week duren en daarna mogen mensen stemmen op hun favoriete partij, het aantal stemmen van deze ronde zijn belangrijk. Deze geven je namelijk een 'voorsprong' in de rondes die volgen, het aantal zetels wordt berekend door de volgende formule te gebruiken: aantal stemmen op die partij/ totaal aantal stemmen X beschikbare zetels = aantal zetels.

Voorbeeld:

-Partij 1: 6/20 x 10 = 3

-Partij 2: 8/20 x 10 = 4

-Partij 3: 6/20 x 10 = 3

Dit houdt in dat partij 1 en 3 bij elke ronde automatisch 3 stemmen hebben en partij 4. Bij een enorm verschil wordt er wel gekeken als dit reëel is voor het vervolg en zal dus besloten worden als deze optie wel of niet wordt toegepast. Let op! = Zetels tellen voor een voordeel van de partij, niet voor het individu.

Goed, als de partijen klaar zijn zullen tijdens de eerste stemronde onderwerpen worden voorgeschoteld worden. (Die ga ik natuurlijk nog niet verklappen) Het is aan de partij de taak om dat onderwerp op de ideale manier te presenteren en het publiek te winnen. Deze ideeën worden ingeleverd via een PB aan @Bassieboy35. Hoe je het presenteert maakt niet uit, het is altijd leuk op te fleuren met foto's. Belangrijk is ook het woord waarom, je moet immers met argumenten komen. Na ieder onderwerp volgt er een stemming, maar tegelijkertijd een inleverdatum.

Partijen:

De partijen worden door mij geloot, om oneerlijke teams te voorkomen. Om elkaar met mensen die je misschien minder goed kent samen te laten werken, versterkt misschien jouw band wel met die persoon en houd je er een leuke vriendschap (op het forum) eraan over. smile3.gif Natuurlijk worden groepen wel in eerlijkheid verdeeld, zodat er twee groepen geen graphicussen hebben en de anderen wel. Een partij zal ongeveer uit 3 tot 5 man bestaan.

Puntentelling:

De punten worden simpel berekend door de formule: Aantal zetels + aantal stemmen op die partij van die ronde = totaal aantal punten die ronde, de punten worden tussentijds berekend, maar niet specifiek gemeld in de tussentijd. Uiteindelijk worden alle punten bij elkaar opgeteld en hieruit volgt een winnaar. De eerste ronde, dus de ronde van het campagne leveren geen punten op in de eerste ronde, maar voor de rondes die volgen!

Winnaar:

Zoals al vermeld is zal de partij met de meeste stemmen winnen, deze leden krijgen:

-4 Punten voor op de contestranglijst

-De eer

-Een signature

Inschrijven kan tot en met donderdag 4 juli 15:00

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Allereerst bedankt voor het aanmelden. Hopelijk kunnen jullie jezelf aan het einde een politcus noemen, maar zover is het nog niet. De eerste opdracht was al een beetje verteld bij het hoofdtopic, het is nu de bedoeling dat er campagnes gevoerd gaan worden. Eerst willen jullie weten in welke partij jullie zitten, ik heb er voor gekozen om 4 partijen te maken (elke partij heeft dan een lid met vakantie):

Partij 1:

Verborgen inhoud zichtbaar maken

Partij 2:

Partij 3:

Partij 4:

Goed, de partijen zijn nu bekend. Tijd voor de opdracht, het is de bedoeling dat elke partij Campagnes gaat voeren. Reclame maken mag, als het maar niet in strijd is met de forumregels. (Lees: signature) Voordat je echt een campagne kan voeren moet er een partijnaam en leuze worden bedacht, een partijlogo maken, een voorzitter aanstellen en wat jullie standpunten zijn (=Het belangrijkste onderwerp van de nieuwe GTA V is). Hiervoor hebben jullie 1 week de tijd, begin er niet te laat mee!

Het partij logo moet gemaakt zijn in Paint of Pixlr, dit om oneerlijkheid te voorkomen.

Voor iedere partij zal ik een PB maken waarin de partijen kunnen overleggen en zou ik eventuele vragen kunnen beantwoorden. De opdracht lever je niet in via deze PB, maar via een aparte PB. Wanneer er geen leider aangesteld kan worden, zal ik er een aanstellen. Vergeet niet dat het een samenwerkingsopdracht is en het dus belangrijk is om het elkaar eens te worden!

Inzenden kan tot en met Donderdag 11 juli 15:00.

P.s. er was helaas geen mogelijkheid om iedere team evenveel personen te geven, er is daarbij gelet op inactiviteit van de rest van de leden.

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Helaas kon ik niet 15:00 aanwezig zijn, het was binnen de teams al een beetje bekend. Er wordt uitstel gegeven, de teams hebben nog tot Zaterdag 13 juli 12:00.

Ik had liever geen uitstel gegeven, maar om er nog een beetje competitie in te laten was dit nog wel een mogelijkheid. Ik verwacht dat elk team het dan wel af kan krijgen.

Partij 3 verzoek ik graag om nog mee te doen.

Het is misschien een beetje lullig tegen over de teams die al klaar waren, maar deze krijgen uiteraard de kans om nog dingen te verbeteren, mocht dit nodig zijn.

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Mooi, de eerste stemronde is van start gegaan, tijd voor de tweede opdracht. Vanaf hier gaan we bezig met ondwerpen die erin moeten komen, deze keer is het onderwerp: auto's.

De bedoeling is dus dat elke partij een lijstje met 10 auto's maakt die er volgens hun sowieso in moeten komen en ook waarom.

De inzending opfleuren met foto's is toegestaan wel met een maximale grote van 400x400. Het betekent niet dat je puur foto's inlevert, het gaat meer om de tekst!

Inzenden kan tot en met zaterdag 20 juli 12:00.

Succes!

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Helaas moet ik mededelen dat er uitstel moet worden gegeven. Eén partij had het niet af, om het zo eerlijk mogelijk te maken krijgen de andere teams ook nog tijd om hun onderwerpen te verbeteren mocht dat nodig zijn. De nieuwe deadline is woensdag 24 juli 12:00.

Het stemtopic gaat echter wel dicht, maar zoals bekend word dit aan het eind pas bekend gemaakt.

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Tijd voor opdracht 2, we gaan verder met het bouwen van een GTA V. Vorige keer was het onderwerp Auto's van toepassing, waar je vanaf nu ook op kan stemmen. Het volgende onderwerp is activiteiten, wat moet je namelijk anders in je vrije tijd doen?

We maken het onderwerp iets kleiner dan vorige week, deze week geen 10, maar 5 activiteiten. Ook hier mogen foto's gebruikt worden (de maximale grootte verdwijnt, zijn ze echter te groot voor het forum worden ze er niet bij gepost) en ook hier is het woord waarom weer van toepassing.

Jullie hebben hier weer één week de tijd voor, wat neerkomt op woensdag 31 juli 20:00. Ook kan je stemmen tot die tijd.

Veel succes met de opdracht!

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

We hebben nu wat om ons te vermaken in GTA V, maar dan zijn we natuurlijk nog niet klaar. Kleren maken de man, zoals je al kan raden jullie moeten een opdracht doen over jullie 5 favoriete kleding winkels.

Er kan hier wederom weer gebruikt gemaakt worden van foto's, ook kan je hier wat kleding voorbeelden van geven.

Tip: Wees origineel en verzin ook zelf kledingwinkels, anders komen jullie met 3 dezelfde inzendingen. ;)

Inzenden kan tot 8 augustus 12:00, voorkom deze keer dat je niet inlevert en laat het niet afhangen van je andere teamleden. Waarschijnlijk ben ik op vakantie en zal dan graag nog 8 augustus de laatste opdracht willen opgeven.

Veel succes!

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Inmiddels een week verder en dat betekent dat we aan zijn gekomen bij de laatste opdracht. Jullie zijn nu zo modieus, maar wat is een GTA Zonder wapens? Dit keer geen winkels, er is namelijk maar één wapenwinkel-merk in GTA. Bij deze is het dus aan jullie de taak om jullie 5 favoriete wapens op papier te zetten. Zoals gewoonlijk hebben jullie weer één week.

Wanneer de uitslag volgt is nog even onbekend, misschien ben ik op vakantie en zal het een weekje op zich moeten laten wachten.

Inzenden en stemmen kan tot 15 augustus 21:00.

Veel succes! :)

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Goed nieuws voor de deelnemers, er hoeft niets meer ingezonden te worden! We hebben nu eigenlijk alles wel wat belangrijk is een GTA en GTA V komt ook steeds dichterbij.

Er is nog één ding, het laatste stemtopic, zoals gewoonlijk hebben jullie hier één week voor om te stemmen. Daarna zal de uiteindelijke winnaar bekend worden gemaakt. In verband met vakantie kan dit misschien iets langer duren.

Stemmen kan tot Donderdag 22 augustus 21:00.

• 2 weken later...
Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

Bij deze alvast een sorry. Ik ben op vakantie geweest en ben een tijdje van het forum weggeweest. Momenteel heb ik het vrij druk en zal het de uitslag ook dit weekend niet bekend kunnen maken. In de loop van volgende week komt de uitslag, ook ben ik niet zo goed in het maken van signatures, dus dat duurt ook even.

Ik hoop dat jullie er begrip voor kunnen tonen en nogmaals mijn welgemeende excuses!

Geplaatst:

PContest_zps6e19ea88.png

De uitslag is er, eindelijk! Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze contest, graag zou ik naast felicitaties ook wat tips/verbeteringen horen in het reactietopic voor een eventuele volgende contest. Aangezien er al veel tijd overheen is gegaan, zou ik jullie niet langer in spanning laten wachten.

De resultaten van de rondes:

Zoals bekend heeft Partij 3 zich helaas moeten afmelden als partij, deze staat niet tussen de resultaten. Onder elke partij komt de inzendingen van die ronde te staan.

Ronde 1: (berekening: Aantal stemmen op die partij/totaal aantal stemmen x beschikbaar aantal stemmen = voorkeursstem iedere ronde)

Partij 1: 6/16x10= 3,75 = 4 voorkeursstemmen

Partij 2: 6/16x10= 3,75 = 4 voorkeursstemmen

Partij 4: 4/16x10= 2,50 = 3 voorkeursstemmen

Let op: deze stemmen tellen niet mee voor ronde 1, maar voor de volgende rondes.

Ronde 2: (berekening: stemmen van de ronde + voorkeursstemmen)

Partij 1: 7 + 4 = 11

Partij 2: 3 + 4 = 7

Partij 4: 2 + 3 = 5

Ronde 3: (berekening: stemmen van de ronde + voorkeursstemmen)

Partij 1: 2 + 4 = 6

Partij 2: 2 + 4 = 6

Partij 4: 2 + 3 = 6

Ronde 4: (berekening: stemmen van de ronde + voorkeursstemmen)

Partij 1: 8 + 4 = 12

Partij 2: 4 + 4 = 8

Partij 4: 0 + 3 = 3

Ronde 5: (berekening: stemmen van de ronde + voorkeursstemmen)

Partij 1: 7 + 4 = 11

Partij 2: 1 + 4 = 5

Partij 4: 2 + 3 = 5

Dit waren de uitslagen van de rondes, de uiteindelijke uitslag:

Partij 1: 11 + 6 + 12 + 11 = 40

Partij 2: 7 + 6 + 8 + 5 = 26

Partij 4: 5 + 6 + 3 + 5 = 19

De winnaar lijkt me dan duidelijk, Partij 1 (Pwned., Phoenyxar en Cabyon) gefeliciteerd met jullie overwinning!

PContestWinnaar_zps44dc070b.png

http://i1189.photobucket.com/albums/z429/bassieboy35/PContestWinnaar_zps44dc070b.png

Uiteraard wil ik de deelnemers ook bedanken voor hun inzet en moeite!

PContestDeelnemers_zps11c336a9.png

http://i1189.photobucket.com/albums/z429/bassieboy35/PContestDeelnemers_zps11c336a9.png

Uiteraard zijn dat signatures van slechte kwaliteit. :D De punten zullen zo spoedig mogelijk worden doorgevoerd.

GTA V komt bijna uit, bij deze wens ik jullie veel plezier en wellicht tot het campagne voeren voor GTA VI!

P.s. Reacties graag in het Reactietopic.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...