Jump to content

Politie schiet hond neer


Davedavy

Recommended Posts

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • _Night-Men_

    8

  • Davedavy

    8

  • Bierbuikje

    7

  • Dutchy3010

    5

Redelijk oud nieuws. Maar ja, schietgrage agenten in de VS. Ik denk niet dat ze ginder een verantwoording moeten afleggen voor elke kogel.

Als je hier als agent een crimineel (!) neer schiet wordt je alsnog voor de rechter gedaagd vanwege een of andere domme reden. Belachelijk gerechtssysteem. Een inbreker mag je ook niet opsluiten in je kluis tot de politie er is, want dat is dan "vrijheidsberoving".

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn er toevallig leden met een hond? Moet je eens voorstellen dat je eigen hond voor je ogen neer word geschoten, ik vind dat hier zijn baasje nog redelijk kalm blijft... Maar die agenten daar, ik heb er gewoon geen woorden voor... Dit is te gek voor woorden, wat een volk daar... Die hond kon ik zonder wapen kalm houden, en ik heb geen peperdure Politie opleiding (wellicht in de VS schietcursus) gehad... Ik snap dat hele volk daar niet, ik vind het niet gek dat iedereen wapens koopt daar, als dat stuk laf geval de veiligheid moet bewaren.. Het roept alleen maar woede op bij mensen. Maarja, ze doen nog wel ergere dingen die Amerikanen. Snap niet dat NL zo graag boezem vrienden met de VS wil zijn, wellicht om de centjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier worden honden ook afgemaakt als ze een gevaar vormen, daar is het beestje in kwestie alleen op het moment zelf "uit zijn lijden verlost". Niet iedereen kan (zo) goed met honden omgaan als jij Dave, en mensen kunnen uit angst wel willen schieten ja.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar het gaat om de situatie, hier in NL zal de politie niet zo snel schieten als daar. Als die agent angst had heeft die het verkeerde beroep (ze hadden immers een huis omsingeld, maarja voor een winkeldief met een stenley mes worden daar al 20 wagens en 2 heli's opgeroepen :7), hij had hem ook kunnen stampen. Misschien heeft de hond het nu beter, maar het baasje lijdt des te harder. En dit is trouwens niet bepaald uit lijden verlossen, de hond heeft enorme pijn zoals te zien en te horen in de video. Ik was gewoon een beetje geschokt van de video, maarja als ik het zou posten in een status update zou ik waarschijnlijk een topic moeten maken :puh:

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar het gaat om de situatie, hier in NL zal de politie niet zo snel schieten als daar. Als die agent angst had heeft die het verkeerde beroep (ze hadden immers een huis omsingeld, maarja voor een winkeldief met een stenley mes worden daar al 20 wagens en 2 heli's opgeroepen :7), hij had hem ook kunnen stampen. Misschien heeft de hond het nu beter, maar het baasje lijdt des te harder.

Onzin. Dan zouden mensen met dingen als arachnidfobien dus ook geen agent mogen worden? Je word getest op stresbestendigheid als je agent wilt worden, niet op je angsten.

Link to comment
Delen op andere websites

Jammer, maar het is gebeurd. Niet alsof dat soort dingen alleen daar gebeuren, dit soort dingen komen voor over de hele wereld. Enige reden dat er nu gejankt wordt is omdat het toevallig op film staat. Agent schiet gewoon uit zelfverdediging.

Link to comment
Delen op andere websites

Mocht in Nederland een agent op een agressieve hond stuiten, dan dient hij in principe pepperspray te gebruiken om deze onder bedwang te krijgen. Mocht het nou zo zijn dat door toedoen van de hond iemand in levensgevaar verkeert, dan is vuurwapengebruik wel gerechtvaardigd. Dit was dus een typisch geval pepperspray. Persoonlijk vind ik het heel schokkend om zoiets te zien, ik ben een dierenvriend en zal een dier zo gauw geen kwaad doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel meevallen eigenlijk. De agenten verrichten een aanhouding van het baasje (waarom is mij onduidelijk?), maar de hond valt daarop de agenten aan. Zoals je kunt zien is de hond de eerste die een tik wil uitdelen (hij probeert tegen de agent op te springen in aanval 2) dan vind ik dat je als agent het recht hebt je te verdedigen.

Wat er precies in Nederland gebeurt weet ik niet, maar ik geloof dat de hond dan ook wel naar de dierenarts toe kan. Of er geschoten wordt weet ik niet, maar wel gepeppersprayt.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals je kunt zien is de hond de eerste die een tik wil uitdelen (hij probeert tegen de agent op te springen in aanval 2) dan vind ik dat je als agent het recht hebt je te verdedigen.

.

Die hond kwam nauwelijks in de buurt, laat staan springen :7 Die arrestatie snap ik ook niet precies, het leek me niet dat al die wagen's daar stonden voor die man. Buiten dat ik het sowieso dom vind te schieten waar veel mensen zijn, waarop dan ook, vind ik het alsnog laf. Nu zullen er vast mensen bij zitten die zeggen "Stja... Het is maar één hond" of "Het is maar één persoon", dat zou betekenen dat het niet uitmaakte wie vermoord werd, als het maar individueel gebeurd.. Nu kunnen we wel moeilijk doen (wij hebben er sowieso niets mee te doen hier in NL), maar als dit niet zo uitgebreid in het nieuws kwam dan had die agent nu gedacht dat die goed gehandeld heeft. Echter word die nu gestalkt door allerlei boze mensen.

Trouwens misschien ook handig/leuk om er bij te zetten of je zelf huisdieren hebt/dierenvriend bent of niet, om te zien hoe de meningen van de twee groepen verschillen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Die hond kwam nauwelijks in de buurt, laat staan springen :7

Ik bedoel de aanval op 3 minuut 22. Boven de knie van de agent vind ik best in de buurt.

Die arrestatie snap ik ook niet precies, het leek me niet dat al die wagen's daar stonden voor die man. Buiten dat ik het sowieso dom vind te schieten waar veel mensen zijn, waarop dan ook, vind ik het alsnog laf. Nu zullen er vast mensen bij zitten die zeggen "Stja... Het is maar één hond" of "Het is maar één persoon", dat zou betekenen dat het niet uitmaakte wie vermoord werd, als het maar individueel gebeurd.. Nu kunnen we wel moeilijk doen (wij hebben er sowieso niets mee te doen hier in NL), maar als dit niet zo uitgebreid in het nieuws kwam dan had die agent nu gedacht dat die goed gehandeld heeft. Echter word die nu gestalkt door allerlei boze mensen.

Het schieten an sich was misschien niet helemaal nodig, maar het lijkt mij duidelijk dat hier hard tegenop mag worden getreden. Misschien dat pepperspray ook had gewerkt, maar in Amerika zijn ze niet van halve maatregelen. Wanneer dat niet werkt zou ik zeggen pak het pistool er maar bij.

@Nandro: http://www.youtube.com/watch?v=3qv-D7hyWKs

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Het is erg zielig om te zien, het had niet mogen gebeuren. Alleen ik snap dat het verkeerd is, maar als er een hond op je springt/aan wilt vallen en je bent gewapend, dat je dan (perongeluk) een schot lost?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...