Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies

Geplaatst:
comment_2068675

De GTAForum Muziekkroeg

Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, leuk dat je er bent. Kapstok is rechts, plees zijn links het halletje door. Drankjes zijn te bestellen bij onze lieflijke barvrouw Rosie. Ik zie dat je vrienden er al zijn.

Maar wat doe ik hier, lijk je je af te vragen. Wel, de muziekkroeg is de plek waar je terecht kunt voor al je muziekgerelateerde prietpraat. De bedoeling is dat hier on the fly discussies ontstaan over alles wat met deze zo geliefde kunstvorm te maken heeft. Meeten op Lowlands? Concertkaartje te koop? Nieuwe artiest ontdekken en niet weten waar te beginnen? En wie waren er nou eigenlijk beter, de Beatles of de Stones? Al deze dingen kun je hier kwijt.

Er zijn natuurlijk wel een paar regeltjes:

Respecteer ieders mening. Het is prima als er een verhitte discussie ontstaat, dat moedigen we alleen maar aan, maar bewaak altijd de grenzen van goed fatsoen. Dat jij Eric Clapton een poepgitarist vindt, wil niet zeggen dat Bep en Koos diezelfde mening hebben. Sta een beetje open voor andere smaken.

Filmpjes posten mag altijd, maar spam liever niet de hele pagina vol met covers van je favoriete band. Plaats ze daarnaast ook in een spoiler-tag, dit voorkomt dat de pagina's in een slakkengang laden.

Houd je ook hier aan de algemene

forumregels

Specifieke vragen die hier onbeantwoord blijven? Probeer een van deze topics eens:

Bewerkt: door Silverbyte

• Reacties 711
  • Bezichtigingen 51.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2203942

Stiff upper lip is inderdaad helemaal te gek. Ze treden waarschijnlijk eind van het jaar weer op. Ik hoop in Nederland, dan ga ik sowieso heen! Ook een te gek nummer is Rock 'n Roll Train.

Geplaatst:
comment_2204007

Angus Young, de lead-gitarist, woont trouwens in Nederland.

Dit klopt niet helemaal. hij heeft een huis in Aalten (waar zijn vrouw Ellen is geboren), maar hij woont momenteel in Sydney.

Geplaatst:
comment_2204065

Angus Young, de lead-gitarist, woont trouwens in Nederland.

Dit klopt niet helemaal. hij heeft een huis in Aalten (waar zijn vrouw Ellen is geboren), maar hij woont momenteel in Sydney.

Oh, haha. Ik dacht dat hij in Nederland woonde.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2209645

Zijn er mensen die een beetje in de (Nederlandse) hiphop zitten? Ik was er een tijd niet meer mee bezig omdat ik het niveau echt bagger vond de afgelopen paar jaar, maar na dit concert ben ik weer van gedachte veranderd!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2209687

Great Minds, prima groep. Sticks is geweldig, hoewel ik hem in Opgezwolle en Fakkelbrigade toch meer kon waarderen. Fakkelbrigade was een ideale 'supergroup', met Typhoon en James er ook nog bij. Goed album hebben ze toen gemaakt. :tu:

Geplaatst:
comment_2209957

Helemaal mee eens. Nadat het wat stiller werd rond FB raakte ik er een beetje uit. Was op Lowlands trouwens wel te merken dat de liefde voor Opgezwolle en het andere oude werk van Sticks nog duidelijk te voelen was (17.55, 47.20 en 49.34).

Geplaatst:
comment_2209962

Dit is het eerste nummer dat ik hier plaats dus ik heb geen idee of ik het goed doe, maar hier komt hij dan:

Ik vind dit nieuwe nummer van Michael Jackson echt een lekker nummer, net als 'a place with no name'.

E: Het is gelukt, dat was eigenlijk best makkelijk :D

E2: Ik vind dit ook een lekker nummer:

Bewerkt: door Crazy-Ghost

Geplaatst:
comment_2211760

Gisteravond toch nog flink opgeschrikt door het nieuws van de overleden John Spinks, de gitarist van The Outfield. Samen met hem heeft het drietal 9 albums uitgebracht waarvan zowat alle nummers van Spinks' hand zijn. Het was me al een tijdje bekend dat hij lag te worstelen met kanker, waardoor de band na Replay (2011) op muzikaal gebied weinig van zich heeft laten horen, maar dat hij er nu écht niet meer is wil er bij mij nog niet helemaal in. De band heeft wel naar buiten gebracht dat ze (samen met Spinks) wel hebben gewerkt aan nieuw materiaal, maar ze weten niet of dat nog wordt uitgebracht. Nu de hoop op een live-ervaring van deze band nu compleet weggevaagd is, is dat in ieder geval nog iets om voor te duimen...

Geplaatst:
comment_2212220

O ja hoor, het is zomer! Nicola doet zijn Tommy Vercetti shirtje aan...

En daar is ie weer, voor in een lekkere zomerse avond:

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2215363

Recentelijk Brainticket ontdekt. Band die heerlijke lange experimentele progrock jams maakte, met één van mijn favoriete instrumenten ever: het orgel. Wellicht niet voor iedereen hier weggelegd, maar als je van experimenteren, gekke geluidjes en samples houdt zeker eens checken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.