Jump to content

De Muziekkroeg - Het trefpunt voor geluidsjunkies

Geplaatst:
comment_2068675

De GTAForum Muziekkroeg

Goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, leuk dat je er bent. Kapstok is rechts, plees zijn links het halletje door. Drankjes zijn te bestellen bij onze lieflijke barvrouw Rosie. Ik zie dat je vrienden er al zijn.

Maar wat doe ik hier, lijk je je af te vragen. Wel, de muziekkroeg is de plek waar je terecht kunt voor al je muziekgerelateerde prietpraat. De bedoeling is dat hier on the fly discussies ontstaan over alles wat met deze zo geliefde kunstvorm te maken heeft. Meeten op Lowlands? Concertkaartje te koop? Nieuwe artiest ontdekken en niet weten waar te beginnen? En wie waren er nou eigenlijk beter, de Beatles of de Stones? Al deze dingen kun je hier kwijt.

Er zijn natuurlijk wel een paar regeltjes:

Respecteer ieders mening. Het is prima als er een verhitte discussie ontstaat, dat moedigen we alleen maar aan, maar bewaak altijd de grenzen van goed fatsoen. Dat jij Eric Clapton een poepgitarist vindt, wil niet zeggen dat Bep en Koos diezelfde mening hebben. Sta een beetje open voor andere smaken.

Filmpjes posten mag altijd, maar spam liever niet de hele pagina vol met covers van je favoriete band. Plaats ze daarnaast ook in een spoiler-tag, dit voorkomt dat de pagina's in een slakkengang laden.

Houd je ook hier aan de algemene

forumregels

Specifieke vragen die hier onbeantwoord blijven? Probeer een van deze topics eens:

Bewerkt: door Silverbyte

• Reacties 711
  • Bezichtigingen 51.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2097056

Qua klassieke muziek luister ik ook wel eens Canon in D major. Die van jou, SpacyColours, luister ik altijd in een andere versie (eentje van van Ad Visser :clown: ).

Ikzelf vind het altijd mooi klassieke nummers te horen, die niet van de "grote klassieke namen" zijn. Daarnaast ben ik gewoon een enorme fan van instrumentale nummers. Hieronder een paar van deze :)

Als laatste een heel mooi orchestraal stuk

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2097058

Ik zit op het moment de ietwat andere hoek van de muzikale wereld wat door te spitten. Op het moment ben ik verknocht aan de muziek uit Liberty Rock Radio (uit IV/EFLC). Enkele pareltjes:

Heerlijk. :D

Geplaatst:
comment_2097070

Ik zit op het moment de ietwat andere hoek van de muzikale wereld wat door te spitten. Op het moment ben ik verknocht aan de muziek uit Liberty Rock Radio (uit IV/EFLC). Enkele pareltjes:

Heerlijk. icon_mrgreen.gif

Ik vind het altijd heerlijk om te switchen van muziekstijl. Zo zat ik 20 minuten geleden met klassieke muziek op, 10 minuten geleden met hyperhoge pitchmuziek, en nu is het metal-hardrock

:D

Geplaatst:
comment_2097349

Aha, oke. Cuwl, dat ie dat zo allemaal doet dan :D

Ik luister nu een episch nummer van Ramses Shaffy

De normale versie:

De emotionele versie:

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2097350

Nice! Goeie coupe ook.

Ik neem aan dat jullie allemaal van het overlijden van Lou Reed hebben gehoord. Ik ben persoonlijk niet weg van zijn werk met The Velvet Underground en zijn solocarrière, maar dat hij belangrijk is geweest voor de (rock)muziek staat buiten kijf. Wel heel toepasselijk op een zondagochtend gestorven.

Geplaatst:
comment_2097352

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het via jouw statusupdate gehoord heb.

Ik ken ook nooit bandleden of zangers van een groep.Hoogstens de groepsnaam en het nummertje (dat is het enige wat je nodig hebt om een nummer te kunnen vinden). Wel leuk nummertje by the way; een echte oldie.

Geplaatst:
comment_2097996

Nog even terug naar klassieke muziek; van deze uitvoering word je natuurlijk ook blij:

Ik ben de afgelopen jaren met mijn opa wel eens naar pianoconcerten en live-uitvoeringen van orkesten geweest, maar dan zit ik daar letterlijk als enige jonkie tussen honderden ouderen. Wel jammer, want het is prachtige muziek, vooral als je daar in zo'n schouwburg zit in een grote, ouderwetse zaal. Ik hoop niet dat dit soort concerten gaan uitsterven...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2098000

Jeuzus, dat er zo'n stem uit zo'n klein meisje kan komen. Niet helemaal mijn ding qua sound, maar ik was net zo verbaasd als de jury. :puh:

Zat laatst in de plaatselijke schouwburg bij Spinvis. Had, afgaande op de mensen die ik ken, heel veel hipsterjeugd verwacht, maar er bleken vooral senioren in de zaal te zitten. Wel een boeiend optreden. Er werden brieven van en aan Justine Keller voorgelezen, zodat je echt een idee kreeg van de chronologie van de gebeurtenissen en de betekenis van de nummers. Afwisselend en bevreemdend.

Geplaatst:
comment_2098114

Inderdaad erg mooi.Ik ben alleen nooit zo'n fan van dat soort programma's en de bijbehorende discriminatie. Als liefst had ik gewoon datzelfde programma, zonder beeld en jury. Pas dan kan ik echt goed muzikaal oordelen.

Het nummer doet mij overigens veel aan dit nummer denken:

http://grooveshark.com/s/Andrea+Bocceli+and+Sarah+Brightman+Conte+Partiro/4E4DDg?src=5

En tja hoe mooi ik het gezang ook allemaal ook vind, ik vind hem instrumentaal puurder:

Geweldig wat muziek alleen al kan doen, dubbel het effect (bij mij dan :puh:)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.