Jump to content

Je eerste indruk van het spel *zonder spoilers*


bboysoy

Recommended Posts

Dus, gisteren nacht opgehaald, tot 03.00 gespeeld. Voor alle duidelijkheid, ik heb hem op de PS3.

In eerste instantie vielen mij de graphics tegen. Ik kom van de PC af en daar was GTA4 naar mijn mening qua modellen niet slechter, misschien zelfs beter. Ook had ik af en toe last van frame drops. Je zou ze niet meteen opmerken, omdat het spel op 30fps draait (dus van 30 naar 25 of 20 valt minder op), maar ze zijn er wel.

Het rijden met auto's vind ik een flinke verbetering ten opzichte van GTA4. Inderdaad, sport auto's voelen goed en strak aan. En een busje voelt wat zwaarder aan en stuurt minder strak, zoals het hoort. Misschien vind het over het algemeen net IETS te strak. Het had misschien iets losser gemogen om het iets geloofwaardiger over te laten komen. Maar sowieso een verbetering. Motoren ook, rijden veel strakker. Die waren zowat een drama in GTA4.

Ook van de PC afkomende is de besturing misschien wat klungelig. Misschien omdat ik er weer aan moet wennen (had GTA4 eerst ook op de PS3 gehaald en later pas op de PC). Je moet vaak met de DPAD iets doen en terwijl je linker duim op de stick is, is dat niet altijd even makkelijk. Ook het free-aimen met een stick kan natuurlijk niet tegen het aimen met je muis op. De lock aim helpt je hier heel fijn bij.

Vind het daarna jammer dat je bijvoorbeeld bij Ammunation niet alles meteen kan kopen. Niet dat ik het geld had. Een beetje redelijke gun kost enkele duizenden dollars en ik had maar 700 oid. Maar dan nog, als ik nu veel geld bij elkaar had, kon ik mezelf niet bewapenen met een toffe gun. Hoe snel ze vrij gespeeld worden of dat wapen voor wapen is of alles in 1 keer vrij gespeeld wordt, weet ik niet.

Ik was gister nacht ook wel redelijk moe, dus alles is opgenomen in een andere modus dan wanneer ik normaal game. Misschien dat ik het vanavond anders ga ervaren. Al met al, ga ik ontiegelijk veel plezier beleven met het spel, dat voel ik nu al. Alhoewel ik waarschijnlijk aan de PC versie meer tijd zal besteden, zodra die er is.

Iemand die zijn ervaringen wenst te delen?

EDIT: Ik zal toch even toevoegen, dat de punten die ik genoemd heb minpunten zijn. Hele kleine hoor! Heb ze alleen even duidelijk beschreven. Verder heb ik geen minpunten kunnen vinden. De wereld is heel mooi, het sfeertje in de stad en buiten de stad is heel verschillend en op zijn plaats. De plotselinge gebeurtenissen doen me veel aan Red Dead Redemption denken, wat alleen een pluspunt is. Zo kun je altijd iets beleven. Radio is weer perfect. Personages zijn weer afwisselend en vermakelijk. Dus de minpunten hebben verder geen enkele invloed op de verwachtingen die ik had bij het spel.

Bewerkt: door bboysoy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    4

  • -Matthijs-

    3

  • thebig

    3

  • PatrickW

    2

Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens! Ik heb het spel gisteravond gehaald en een paar uur gespeeld. Moest inderdaad wat wennen aan de graphics; ik moest vooral wennen aan de sfeer, zo veel zonlicht t.o.v. GTA IV. Wat ik jammer vind is dat je niet meer kunt schakelen naar de oude GTA-besturing. Verder (uiteraard) een fantastisch spel met een werkelijk ongelooflijk mooie stad en al die prachtige auto's. Ik vind vooral de cabrio's helemaal geweldig.

Link to comment
Delen op andere websites

Overweldigend mooi. De depth of view is fantastisch, en ook op grote afstand leeft de alles nog. Als je 's nachts vanaf Mount Chilliad richting the zuiden kijkt zie je de lampen van de huisjes, maar ook zie je in de verte koplampen van auto's als lichtpuntjes en datgeeft een erg realistisch beeld.

Als PC gamer, wel erg veel moeite met de PS3 besturing gehad, maar dat went snel.

Na de openings missie ben ik eerst een paar uurtjes gaan rondrijden om de map te verkennen. Ongelooflijk hoe uitgestrekt en toch gedetailleerd de kaart is, verschillende type voertuigen geprobeerd van sportwagens, busjes, bugies tot motoren en fietsen. De handling voelt in vergelijking met GTA IV erg goed aan. Daarna wat missies gespeeld, het begin van het verhaal zit in ieder geval alvast erg goed in elkaar.

Ik had vooraf verwacht dat het wisselen tussen de personages me meer moeite zou kosten, maar het verloopt eigenlijk heel soepel en heel natuurlijk. Ik heb nog maar een beperkt aantal missies gespeeld, maar het valt me nu al op, dat je op deze manier minder op je eigen personage gefocust bent en meer op het verhaal. Voor mijn gevoel een geniale zet van Rockstar.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm, ik heb gemengde gevoelens over het spel maar ben over het algemeen erg positief.

Ik denk dat ik slachtoffer ben geweest van de fantastische marketing van Rockstar Games. Ik had echt véél te hoge verwachtingen en was helemaal overhyped. Achteraf blijkt het spel dus heel anders te zijn dan mijn verwachtingen.

De verhaallijn vind ik tot nu toe echt helemaal geweldig en aangrijpend, de drie personages komen heel goed naar voren en het characterswitchen is een hele waardevolle toevoeging. Grafisch veel beter op vooruitgegaan, Physics zijn mooi. Levende en gigantische map.

Contra is wel, het spel lijkt, naar mijn mening weliswaar, op een soort 'omgezette Red Dead Redemption'. Ik mis het klungelige van GTA IV en dat zie je niet echt terug in GTA V (door het enorme realisme). De camera staat naar mijn menig ook ver van de spelwereld, maakt niet uit of je via SELECT inzoomt of niet, dat lost weinig op. De soundtrack vind ik ook matig... Maar smaken verschillen uiteraard.

Al met al is het wel een meesterwerk hoor, maar ik heb niet zo iets van: 'Wauw! Ik ga het non-stop 24/7 spelen (zoals ik vroeger met BF2 had).'

Ik ben benieuwd hoe het verhaal eindigt, dus ik blijf nog wel een paar tientallen uurtjes zoet! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Vannacht opgehaald, en tot 5 doorgespeeld! Echt een te gek spel! enige minpunt wat ik tot nu toe nog heb is de besturing idd.. ook het niet kunnen switchen naar de oude besturing verrast me. buiten dat vind ik de auto's geniaal! inderdaad die convertibles zijn epic! nog niet toegekomen aan het vliegen dus dat ben ik van plan vandaag te ondervinden!

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn eerste indruk; echt helemaal geweldig. Hoe het spel begon was wat minder vond ik. Een beetje grauwe sfeer meteen, terwijl in de trailers het een prachtige en zonnige wereld leek te zijn. Echter, hier kwam later al verandering in. Vuurgevechten zijn spectaculair, achtervolgingen met de politie zijn erg mooi. Na de Prologue kon ik zelf een stukje rijden in een geweldige wagen over een mooi landschap. Echt, wat een geweldig spel. En dat nu ik nog maar alleen de Prologue heb gespeeld en een stukje van het landschap heb gezien. Super, super.

Link to comment
Delen op andere websites

Vannacht direct geïnstalleerd en een aantal missies gedaan + Los Santos verkend. Wat me direct opvielen was de totaal andere handling dan GTA IV, die me positief verraste. In tegenstelling tot een heleboel anderen, die blijkbaar niks leuks aan de arcade'ish handling vinden, ben ik er wel blij mee. Je glijdt heel makkelijk tussen de auto's door en je kunt leuke bochtjes maken.

De graphics waren gewoon adembenemend, zeker toen ik vanochtend ook de gebieden buiten Los Santos ben gaan verkennen. Ik zag er heel erg tegenop, alleen al omdat het zo'n groot gebied is. Heb ondertussen heel veel zitten kloten om de rest van de wereld te ontdekken, zo veel mogelijk verschillende dingen geprobeerd, en dat bevalt me ook heel erg: je hebt weer zo veel vrijheid als in GTA San Andreas.

Kortom: dit kan alleen maar de goede kant op gaan. Wat een topspel!

Link to comment
Delen op andere websites

Graphics-gewijs vind ik niet dat het echt is verbeterd ten opzichte van IV, er is wel meer oog voor detail en een geweldige draw distance, maar de graphics op zichzelf vind ik niet veel verbeterd. Niet dat het van mij moest, maar ik noteer het even.

In feite voelt de game meer aan als een interactieve film, dan een game. Iets wat ik op basis van storyline wel kan appreciëren. Dus een beetje wat RDR al een beetje deed, maar dan geperfectioneerd. De map is me ook veel groter gebleken dan ik op laatste moment had gevreesd. De gamewereld voelt nog wat levendiger, met weinig locaties waar niks gebeurd. Altijd wel een ped in de buurt, die dan ook in een mate interactief zijn. Als je op een bouwwerf rondtourt met een auto en de bewaking voorbij komt zal die je aanmanen om te vertrekken, weiger je dit door voort te doen zal een wanted level verschijnen, ik vond dat prachtig.

De handling is ook niet zo slecht als ik had verwacht. Het stuurt vlotter dan het op beeld lijkt, enkel zorgt de huidige handling voor wat vreemde bewegingen op kleine afstanden.

Tot nog toe vind ik hem dus best wel indrukwekkend.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb net een drietal missies gedaan, momenteel ben ik al bijna twee uur rond aan het rijden door de stad en met name het platteland. Af en toe even stoppen om het uitzicht te bekijken, die plekken zijn er ook speciaal voor aangelegd. De handling van voertuigen is echt uitstekend, iets wat ik eigenlijk niet verwacht had gezien de gameplay beelden (zag er erg IV-achtig uit). Het platteland is echt schitterend, helemaal wanneer de zon langzaam onder begint te gaan, de lucht wat roze begint te worden en de zon enkel nog de toppen van de bergen en heuvels raakt. Had net ook nog een overstekend hert op de motorkap liggen. puh2.gif Ik ga straks de stad verder verkennen en kijken of ik herkenbare dingen uit SA tegen ga komen.

Overigens vallen de graphics mij ook wat tegen. Ziet er soms wat korrelig uit allemaal, maar dat valt eigenlijk alleen op als je met je neus op het scherm zit.

Link to comment
Delen op andere websites

De gamewereld voelt nog wat levendiger, met weinig locaties waar niks gebeurd. Altijd wel een ped in de buurt, die dan ook in een mate interactief zijn. Als je op een bouwwerf rondtourt met een auto en de bewaking voorbij komt zal die je aanmanen om te vertrekken, weiger je dit door voort te doen zal een wanted level verschijnen, ik vond dat prachtig.

Zijn er dan nog wel plekken waar je gewoon alleen kunt zijn bijvoorbeeld voor een stealth moord? Zonder dat er dus getuigen bij zijn. Dat kon in IV heel vaak op het industrie terrein. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn er dan nog wel plekken waar je gewoon alleen kunt zijn bijvoorbeeld voor een stealth moord? Zonder dat er dus getuigen bij zijn. Dat kon in IV heel vaak op het industrie terrein. :)

Het is mogelijk. Als je je momenten afwacht. Er zijn ook daadwerkelijk enkele plaatsen in de outback waar niks is, dus kidnap-gewijs is dat wel interessant.

@Matthijs: De gameplay-beelden zagen er erg IV-achtig uit? Ik zou zeggen alles behalve...?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kreeg in de middag rond een uur mijn pakketje van Intertoys, dat was de Speciale Editie, heb meteen begonnen de game te downloaden. Duurde niet super lang, maar toen de game begon, het was gewoon prachtig.

De graphics zijn duizend keer verbeterd dan in GTA IV, als ik op rij op een heuveltje boven Los Santos dan heb ik adembenemende uitzicht over de hele stad, ik had het gevoel dat ik waarschijnlijk nooit de wegen in Los Santos in mijn hoofd zal krijgen omdat het gewoon belachelijk veel is, ook merk ik op dat er enorm weinig bugs en eigenlijk helemaal geen lags in het spel zijn, auto's zijn enorm goed upgedated. Werd wel wat misselijk van een vliegtuig toen ik daarin zat, maar dat kwam ook omdat ik enorm moet wennen aan de nieuwe graphics, kortom. Geweldige middag gehad met een geweldige game :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kreeg in de middag rond een uur mijn pakketje van Intertoys, dat was de Speciale Editie, heb meteen begonnen de game te downloaden. Duurde niet super lang, maar toen de game begon, het was gewoon prachtig.

De graphics zijn duizend keer verbeterd dan in GTA IV, als ik op rij op een heuveltje boven Los Santos dan heb ik adembenemende uitzicht over de hele stad, ik had het gevoel dat ik waarschijnlijk nooit de wegen in Los Santos in mijn hoofd zal krijgen omdat het gewoon belachelijk veel is, ook merk ik op dat er enorm weinig bugs en eigenlijk helemaal geen lags in het spel zijn, auto's zijn enorm goed upgedated. Werd wel wat misselijk van een vliegtuig toen ik daarin zat, maar dat kwam ook omdat ik enorm moet wennen aan de nieuwe graphics, kortom. Geweldige middag gehad met een geweldige game :)

Klopt, zeker mooier en groots! ik had ook het idee mijn god, dit lukt me niet alles uit me hoofd, ik speel nu enkele dagen, en ik moet nog steeds zoeken, en vaak gps aan, want ik heb er echt nog steeds moeite mee, andere gtas minder, maarja groots:P

Mijn hype is al minder, maar mensen die hem vandaag pas hebben veel plezier:) en veel succes met de eerste heist missie.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...