- Reacties 46
- Bezichtigingen 6.8k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Phoenyxar 4 posts
-
-Matthijs- 3 posts
-
thebig 3 posts
-
.Timothy 2 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Dus, gisteren nacht opgehaald, tot 03.00 gespeeld. Voor alle duidelijkheid, ik heb hem op de PS3.
In eerste instantie vielen mij de graphics tegen. Ik kom van de PC af en daar was GTA4 naar mijn mening qua modellen niet slechter, misschien zelfs beter. Ook had ik af en toe last van frame drops. Je zou ze niet meteen opmerken, omdat het spel op 30fps draait (dus van 30 naar 25 of 20 valt minder op), maar ze zijn er wel.
Het rijden met auto's vind ik een flinke verbetering ten opzichte van GTA4. Inderdaad, sport auto's voelen goed en strak aan. En een busje voelt wat zwaarder aan en stuurt minder strak, zoals het hoort. Misschien vind het over het algemeen net IETS te strak. Het had misschien iets losser gemogen om het iets geloofwaardiger over te laten komen. Maar sowieso een verbetering. Motoren ook, rijden veel strakker. Die waren zowat een drama in GTA4.
Ook van de PC afkomende is de besturing misschien wat klungelig. Misschien omdat ik er weer aan moet wennen (had GTA4 eerst ook op de PS3 gehaald en later pas op de PC). Je moet vaak met de DPAD iets doen en terwijl je linker duim op de stick is, is dat niet altijd even makkelijk. Ook het free-aimen met een stick kan natuurlijk niet tegen het aimen met je muis op. De lock aim helpt je hier heel fijn bij.
Vind het daarna jammer dat je bijvoorbeeld bij Ammunation niet alles meteen kan kopen. Niet dat ik het geld had. Een beetje redelijke gun kost enkele duizenden dollars en ik had maar 700 oid. Maar dan nog, als ik nu veel geld bij elkaar had, kon ik mezelf niet bewapenen met een toffe gun. Hoe snel ze vrij gespeeld worden of dat wapen voor wapen is of alles in 1 keer vrij gespeeld wordt, weet ik niet.
Ik was gister nacht ook wel redelijk moe, dus alles is opgenomen in een andere modus dan wanneer ik normaal game. Misschien dat ik het vanavond anders ga ervaren. Al met al, ga ik ontiegelijk veel plezier beleven met het spel, dat voel ik nu al. Alhoewel ik waarschijnlijk aan de PC versie meer tijd zal besteden, zodra die er is.
Iemand die zijn ervaringen wenst te delen?
EDIT: Ik zal toch even toevoegen, dat de punten die ik genoemd heb minpunten zijn. Hele kleine hoor! Heb ze alleen even duidelijk beschreven. Verder heb ik geen minpunten kunnen vinden. De wereld is heel mooi, het sfeertje in de stad en buiten de stad is heel verschillend en op zijn plaats. De plotselinge gebeurtenissen doen me veel aan Red Dead Redemption denken, wat alleen een pluspunt is. Zo kun je altijd iets beleven. Radio is weer perfect. Personages zijn weer afwisselend en vermakelijk. Dus de minpunten hebben verder geen enkele invloed op de verwachtingen die ik had bij het spel.
Bewerkt: door bboysoy