In deze tutorial ga ik uitleggen, hoe je met behulp van planes een heuvelachtig landschap kan maken:
1. Open 3ds max 7, ga naar de tab create\geometry, dit zie je dan:
2. selecteer zoals hierboven is aangegeven Plane (rood), klik en sleep nu een vak zoals hier onder is aangegeven, stel nu de Length en de width in (groen). Bij Length Segs en Width Segs kun je aanpassen hoeveel polygonen je wilt in een model (rood). ik heb 10 bij 10 gebruikt.
3, nu gaan we er de vorm in bregen open nu de tab modify, klik op Modifier List (rood), er verschijnt een lijst, kies nu in die lijst displace (groen)
4. dit krijg je te zien, klik nu op de knop None (rood), je krijgt een venster te zien om een bmp te laden, als voorbeeld laat ik WOLK.bmp
5. de naam none is nu in de naam van de bmp verandert, om verder te gaan typ je een waarde in bij strength (groen), als voorbeeld heb ik 20 gekozen, je ziet nu dat je een heuvelachtig landschap heb gecreeert
bij blur kun je instellen hoe de randen worden afgerond (LET OP DIT GEEFT VEEL POLY'S) (paars)
In deze tutorial ga ik uitleggen, hoe je met behulp van planes een heuvelachtig landschap kan maken:
1. Open 3ds max 7, ga naar de tab create\geometry, dit zie je dan:
2. selecteer zoals hierboven is aangegeven Plane (rood), klik en sleep nu een vak zoals hier onder is aangegeven, stel nu de Length en de width in (groen). Bij Length Segs en Width Segs kun je aanpassen hoeveel polygonen je wilt in een model (rood). ik heb 10 bij 10 gebruikt.
3, nu gaan we er de vorm in bregen open nu de tab modify, klik op Modifier List (rood), er verschijnt een lijst, kies nu in die lijst displace (groen)
4. dit krijg je te zien, klik nu op de knop None (rood), je krijgt een venster te zien om een bmp te laden, als voorbeeld laat ik WOLK.bmp
5. de naam none is nu in de naam van de bmp verandert, om verder te gaan typ je een waarde in bij strength (groen), als voorbeeld heb ik 20 gekozen, je ziet nu dat je een heuvelachtig landschap heb gecreeert
bij blur kun je instellen hoe de randen worden afgerond (LET OP DIT GEEFT VEEL POLY'S) (paars)
p.s. deze bmp had ik gebruikt
Bewerkt: door Tim