Jump to content
Geplaatst:
comment_2170505

Wat vind jij van de GTA V Map?

Naar mijn mening is de map één van de belangrijkste aspecten van GTA. In deze game is het van essentieel belang om een leuke map te hebben. Het moet groot genoeg zijn om je uren te vermaken, maar niet te groot zodat je te lang in dezelfde soort omgeving zit. Het moet interessant en veelzijdig zijn. Wat vinden jullie van de GTA V Map? Te groot of niet groot genoeg? Genoeg differentiatie of te eenzijdig op sommige momenten? Kan je nu, zes maanden na de release, nog steeds geen genoeg krijgen van het rondrijden door het landschap, of heb je het nu (al) een beetje gehad?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2171350

Ik heb gemengde gevoelens over de map

Zo had de Los Santos van mij wel wat groter gemogen, en het omliggende gebied wat kleiner. Qua mogelijkheden vind ik de map goed, ik geniet dagelijks nog steeds

van de mooie uitzichten die de map te bieden heeft. Vind het alleen jammer van die woestijn in het midden. Het was een beetje alsof Rockstar gedacht heeft van: 'Laten we nog ergens een woestijn neerpleuren. 'Er is alleen geen plek meer.' 'Dat is niet erg we gooien het vlakbij de Alamo Sea en bouwen er Sandy Shores op :D probleem opgelost.' Maar voor de rest vind ik de map wel voldoende.

Geplaatst:
comment_2171453

Ik vind de map 3x niks. Het design, de veel te smalle straatjes (in combinatie met de verschrikkelijk houterige besturing) hebben er al veel voor gezorgd dat ik menig voertuig de prak in heb gereden. Ik vond de map van IV geniaal in samenwerking met de handling van de voertuigen daar, dat heb ik in dit spel totaal niet.

Met de map bedoel je ook de omgeving? Die vind ik belabberd uitgewerkt. Van alle drie de protagonisten (in hun leefgebied) is te weinig aanwezig, alsof er niet genoeg aandacht naar is gegaan. Trevor vertoeft veel te weinig in de woestijn, Michael is dan enig zins nog in zijn leefomgeving aanwezig door missies als Fame or Shame, maar het bendeleven waar Franklin uit probeert te komen lijkt niet-bestaand.

Geplaatst:
comment_2171568

In eerdere GTA's reed je een brug over en kwam je in een keer in een totaal andere omgeving terecht.

Brrr, vreselijk vond ik dat. Een game moet een map hebben die duidelijk geplaatst is in een bepaalde omgeving. In dit geval zit je in Zuid-Californië met de overgang van woestijnsteppe naar een kustklimaat (met enkele bog-forests) Ik vind dat de V-map net een voorbeeld is.

De map geeft misschien de suggestie dat alles klein is door zijn ovale vorm. Ik ben er achter gekomen dat dat je vooral niet aan de kaart moet denken en dus vooral gewoon moet rond gaan rijden. Dan zie je steeds nog nieuwe dingen en verbaas je je hoe mooi vele stukken van Los Santos en omgeving zijn.

Dit dus. Je bent snel 20 minuten kwijt om de map eens rond te rijden. Daarnaast is elke map gelijk klein van zodra je alles zowat kent. Vice City was voor mij in het begin ook een grote map toen ik ze nog niet kende. Southern San Andreas is op dat vlak gigantisch.

Niet alleen de grootte, kan me niet voorstellen dat hij echt net zo groot is als IV, SA en RDR bij elkaar, maar ook de variatie in het landschap.

Zoals gezegd, een game bevindt zich in een bepaalde omgeving en is daardoor ook gemodeld naar de realiteit. Je kunt toch geen ijsvlakte in een woestijnsteppe steken als die daar niet hoort? Ik vind net het idee dat de map zo groot is met eenzelfde klimaatomgeving zo fantastisch. Dat maakt de map ook allesbehalve saai, ze is gewoon realistisch en gelijkend naar de realiteit. Dat is natuurlijk een meningsverschil, maar ik moet het toch even melden.

Alamo Sea is gewoon maar een plasje die je ook in Amsterdam tegen kan komen.

Dat lijkt me echt sterk, want dat meer is een goede 3km²...

en de woestijn lijkt niet op een echte woestijn.

Omdat het dan ook geen woestijn is. Het is een woestijnsteppe, gebaseerd op de omgeving rond Joshua Tree NP. Er ligt nu eenmaal geen woestijn in Californië of je moet Death Valley als een woestijn zien.

Als ze nou alles veel groter hadden gemaakt, met minder detail, dan was het beter geweest.

WAT?

Op dat vlak verschillen wij dus enorm. Ik vind detail zeer belangrijk, dat zorgt er net voor dat de omgevingen zo echt aanvoelen en waardoor bepaalde plaatsen zich onderscheiden van anderen. Als jij een grotere map hebt met minder detail betekent dat gewoon meer Ctrl+C en Ctrl+V voor Rockstar en dat zou ik net zeer jammer vinden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.