Down- en uploadverbod.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.
Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.
Sinds 10 april is er officieel een downloadverbod ingesteld in Nederland. Uploaden was al verboden en nu is downloaden ook nog verboden.
Het gaat natuurlijk om het down- en uploaden uit/van illegale bron. Of dingen waar je geen rechten voor hebt.
Wat vinden jullie van dit besluit?
Ik vind het zelf aan de ene kant wel een goed idee, het is tenslotte een vorm van stelen. Maar aan de andere kant is het wel erg lastig te controleren, en ach wie heeft er last van.
Vroeger downloadde ik nog erg veel(lees: torrents) maar de laatste tijd download ik nog amper iets uit illegale bron. Ik denk ongeveer eens per maand. Het gene wat ik dan download is een film. Maar sinds dat ik Steam heb, wat toch al een aantal jaren is download(en koop dus) alle games iig legaal. Zelfde geld voor Netflix.
Maar ik zal ook niet ontkennen dat ik ondanks het verbod gewoon blijf door downloaden, het zei sotfware, film en/of games.
Vinden jullie het een goed besluit of juist niet en waarom? Downloaden jullie (nog) veel uit illegale bron, of download je alleen maar legaal?
Een artikel van het NOS over het nieuwe downloadverbod.