Geplaatst: 17 juli 201410 jaren comment_2214189 Heet van de naald! Er zou een Boeing 777 zijn neergestort aan de Oekrainse-Russische grens. Was vertrokken vanuit Amsterdam (Schipol) De maatschappij staat toch aan de rand van bankroet met al deze gebeurtenissen? Bron: http://www.hln.be/hl...-Oekraine.dhtml
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214730 Ik vind het ook best vreemd dat de Russen die Boeing 777 niet herkend hadden. Maar zoals ik al gezegd had, ze hadden ze 'gewaarschuwd'.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214736 Super erg nieuws, aangezien er zoveel mensen zijn overleden. Ik denk dat mensen nu ook wel banger worden om te vliegen aangezien er in het begin van het jaar ook al een vliegtuig was neergestort. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat krijgen.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214757 Super erg nieuws, aangezien er zoveel mensen zijn overleden. Ik denk dat mensen nu ook wel banger worden om te vliegen aangezien er in het begin van het jaar ook al een vliegtuig was neergestort. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat krijgen. De aandelen van Malaysia Airlines zijn ondertussen al flink gedaald.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214770 Iedereen die passagiers of nabestaanden kent, veel sterkte toegewenst in deze tijd. Beetje vreemd, een witte Boeing 777 aangezien voor een meestal donkere kleur AN-26, welke 2x zo klein is. Nooit geweten dat een blinde raketten mag afschieten. Naar alle waarschijnlijkheid is er gebruik gemaakt van een verouderd radarsysteem als het inderdaad door een BUK-systeem is neergehaald. Op zo'n radarsysteem zie je geen verschil tussen kleuren of grootten van vliegtuigen. Doordat het een verouderd systeem is heeft het waarschijnlijk ook geen transpondergegevens weergegeven, welke door alle civiele vliegtuigen wordt uitgezonden. Maar het vliegtuig is ook niet uiteengespat. Alles ligt bij mekaar, ik vond het ook vreemd, maar ja. Dat is incorrect. Er schijnen twee grote plekken met brokstukken te zijn en daarnaast vele brokstukken en lichamen in een straal van vele kilometers. Ik hoop serieus dat er kamervragen worden gesteld, hoe dit vliegtuig over dit gedeelte mocht vliegen. De internationale luchtvaartorganisatie had uit voorzorg het luchtruim tot 32.000 voet afgesloten, aangezien militaire vliegtuigen meestal veel lager vliegen. Dit vliegtuig vloog op 33.000 voet. Kamervragen stellen heeft geen enkele zin, want het is een beslissing geweest van de Maleisische vliegtuigmaatschappij. Of beter gezegd, een gebrek aan beslissing aangezien zij (in tegenstelling tot andere, maar niet alle, luchtvaartmaatschappijen) niet eens weten hebben besproken om er wel of niet overheen te vliegen. Er is geen minister of staatssecretaris die je hiervoor op het matje kan roepen. Van alle betrokken partijen lijkt Nederland me toch net degene die het laatste op de lijst staat van mogelijke onderzoekers. Oekraïne omwille van de locatie, Rusland omwille van de betrokkenheid, de VS omwille van de Boeiing en Maleisië als eigenaar. Rusland staat, net als Nederland, ook niet op het lijstje. De regel is dat het land waarin de ramp plaatsvindt in principe het onderzoek leidt. Daarnaast komen inderdaad de landen waar het vliegtuig en de vliegtuigmaatschappij in aanmerking. Rusland heeft inmiddels gezegd dat het om die reden de zwarte dozen ook niet accepteert. Ik vrees dat die dozen (voor zover bruikbaar, maar toch) nu ook zullen verdwijnen of al verdwenen zijn gezien alle huidige berichten omtrent de dozen.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214772 Aah, er zijn dus twee(/meerdere) locaties? Evengoed. Op de foto's leek in ieder geval het grootste deel van het vliegtuig in een geheel de grond te hebben geraakt, maar foto's zijn natuurlijk niet alles. Tja, het onderzoek laten leiden door het land in kwestie is een mooie regel, maar dat land heeft de zwarte dozen afgestaan aan Rusland, dat ze dan weer niet aanneemt. Dus ja, dan komt de VS (en Boeiing) nu in aanmerking zeker? Voor zover het inderdaad nog nuttig is om ze te checken. Het blijft een routine-onderzoek.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214779 Die twee locaties liggen neem ik aan wel heel dicht bij elkaar, maar het duidt er wel op dat het vliegtuig al in tenminste twee stukken is gebroken in de lucht. Officieel heeft Oekraïne de dozen niet in bezit (gehad), maar de seperatisten vermoedelijk als ik zo tussen hun tegenstrijdige berichten doorlees. Ik neem aan dat zowel Oekraïne als Maleisië de dozen naar de VS willen sturen, aangezien ze zelf niet tot dergelijk onderzoek in staat zijn. Wat de seperatisten ermee doen... Ik vrees het ergste.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214782 Ik heb het ook niet over Oekraïne, maar over DNR. Niet een officieel land natuurlijk, maar ze zien zichzelf wel als eentje en proberen er dus ook naar te handelen. Zij hebben de zwarte dozen in bezit en stonden ze af aan Rusland gisteren, wat Rusland dus volgens jou niet aannam. Maar wat er nu mee gaat gebeuren? Ik kan het niet zeggen, er zijn geen berichten meer over...
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214809 De internationale luchtvaartorganisatie had uit voorzorg het luchtruim tot 32.000 voet afgesloten, aangezien militaire vliegtuigen meestal veel lager vliegen. Dit vliegtuig vloog op 33.000 voet. Kamervragen stellen heeft geen enkele zin, want het is een beslissing geweest van de Maleisische vliegtuigmaatschappij. Of beter gezegd, een gebrek aan beslissing aangezien zij (in tegenstelling tot andere, maar niet alle, luchtvaartmaatschappijen) niet eens weten hebben besproken om er wel of niet overheen te vliegen. Er is geen minister of staatssecretaris die je hiervoor op het matje kan roepen. Ik hoop dat er dan regels kunnen gemaakt worden dat passagiersvliegtuigmaatschappijen (leuk woord voor galgje ) verbied over oorlogszones te vliegen, die vanaf Nederlandse bodem op willen opstijgen.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214826 Blijkt dat een meisje van m'n school ook met het hele gezin in het vliegtuig zat. Net geslaagd op havo. De wereld lijkt opeens zo klein... Bijna iedereen kent wel mensen die in het vliegtuig zaten.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214831 Jongens jullie vergeten nog iets iedereen geeft malasyia airlines de schuld maar ze konden er niks aan doen wie had verwacht dat er een passagiers vliegtuig uit de lucht wordt gehaalt en daar achter paar kilometers vloog ook een KLM vliegtuig richting de zelfde stad en daar horen we niks meer over en die vloog de zelfde route
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214832 We vergeten niets hoor, niemand geeft hier (ik alleszins niet) Malaysia Airlines de schuld. Vingertjes wijzen is niet echt onze bezigheid :v
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214834 De schuld ligt absoluut niet in basisprincipe bij Malaysia Airlines, al hadden ze het wel naar mijn mening kunnen voorkomen door simpelweg niet over een oorlogsgebied te vliegen. Het probleem daarmee is, dat hoogstwaarschijnlijk de echte verantwoordelijke niet gepakt wordt. Vooral omdat het zo dicht bij de Russische grens is, kan je ook geen vredesmacht sturen om voor vrede te zorgen en de rebellen op te sporen die er voor verantwoordelijk zijn als dit het geval is. Als het Oekraïne is geweest hebben wij als westerlingen nog de meeste kans op rechtsvervolging van deze aanvallers. Bewerkt: 18 juli 201410 jaren door NicolaB
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214841 We vergeten niets hoor, niemand geeft hier (ik alleszins niet) Malaysia Airlines de schuld. Vingertjes wijzen is niet echt onze bezigheid :v Toch vind ik dat Malaysia Airlines hier deels schuld aan heeft, de piloot dan. Hij had ook kunnen kiezen om over Turkije te vliegen maar kreeg uiteindelijk toestemming voor Oekraine. Ik had toch het zeker voor het onzekere genomen door over Turkije te vliegen.
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214844 Tjah, als EUROCONTROL toestemming geeft, waarom zou je dan ergens anders langs? 75% van de vluchten die er altijd langs vlogen, gingen er nog gewoon langs. Op het moment uiteraard 0%. Bewerkt: 18 juli 201410 jaren door _Night-Men_
Geplaatst: 18 juli 201410 jaren comment_2214845 Ik had toch het zeker voor het onzekere genomen door over Turkije te vliegen. Nee, dat had jij niet... Want piloten hebben doorgaans niet echt de keuze hoe ze moeten vliegen, een vrij strikt schema en een in omvang gelimiteerde tank weerhouden je er van om onnodig rond te gaan vliegen. MH-17 is niet het enigste vliegtuig geweest dat die dag over Donetsk vloog, wel het ongelukkigste. We leggen de schuld echt wel verkeerd hier.
Heet van de naald!
Er zou een Boeing 777 zijn neergestort aan de Oekrainse-Russische grens. Was vertrokken vanuit Amsterdam (Schipol)
De maatschappij staat toch aan de rand van bankroet met al deze gebeurtenissen?
Bron: http://www.hln.be/hl...-Oekraine.dhtml