Jump to content

[OV] Minecraft Bouwwedstrijd - Winnaars


Dexist

Recommended Posts

2uig0ie.jpg

De Minecraft Bouwwedstrijd is afgelopen!

Na anderhalve maand is de uitslag bekend!

Het was een leuke wedstrijd, met erg mooie resultaten! Ik vond het erg leuk om te organiseren.

Voor de mensen die deze wedstrijd gemist hebben of nog een keer mee willen doen.

Er komt een deel 2 aan! Wanneer? Dat is nog niet bekend.

De Einduitslag:

Ronde 1:



Bij ronde 1 was het meteen al erg spannend. Tussen plek 1 en plek 2 zit namelijk 1 punt verschil!

1. Phoenyxar

2. Basssss

3. 3L1077

Ronde 2:

Bij ronde 2 was het ook weer spannend! Al was het in iets mindere mate:het verschil was hier wat groter tussen plek 1 en 2.

1. Basssss

2. Phoenyxar

3. 3L1077

Ronde 3:

Bij ronde 3 was plek 1 als snel duidelijk! Wel was het nog even spannend tussen plek 2 en 3, met een verschil van 2 punten!

1. Basssss

2. Phoenyxar

3. skullz-000

Dat brengt ons naar de 'overall' winnaar van de Bouwwedstrijd.

post-6602-0-72049700-1418673389.png

Basssss Gefeliciteerd! Je hebt het verdiend!

Alle overige deelnemer wil ik ook bedanken. Toch voor de inzet en de mooie ontwerpen!

En natuurlijk mijn felicitaties naar de Winnaar(s).

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Hieronder in de tabel zijn links te vinden van elke inzending per ronde!

[table=header]Naam:|||

ERRWINS| 1 | 2 | 3

Phoenyxar| 1 | 2 | 3

Basssss|1 | 2 | 3

3L1077|1 | 2 | x

skullz-000|1 | 2 | 3

Bierbuikje|x | 2 | x

iRico|x | 2 | x

Sir_Ballas|1 | x | x[/table]

Voor de liefhebbers:

Een .rar bestand met alle inzendingen!

Kunnen jullie nog een keer elkaars ontwerp bewonderen!

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Is er nagegaan of deze gebouwen niet gewoon nagebouwd zijn van bijv. PMC etc?

Nee daar heb ik niet op gecheckt. Komt je een gebouw bekend voor dan?

Ik heb er op vertrouwd dat iedereen zijn eigen gebouw/ontwerp heeft gemaakt. Wel mocht je je natuurlijk laten beïnvloeden door andere werken/stylen.

Link to comment
Delen op andere websites

Er komt een deel 2 aan!

Ik ben erbij!

Leuke contest om te volgen, achteraf gezien had ik graag meegedaan. :Y Alle winnaars gefeliciteerd, er zaten interessante bouwwerkjes tussen.

Link to comment
Delen op andere websites

Spijtiggenoeg de eerste ronde met de hakken over de sloot gehaald, en de derde moeten overslaan. Was wel een toffe contest, voor herhaling vatbaar!

En zowel Bas als Phoeny gefeliciteerd, een gedeelde eerste plaats wat mij betreft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga eerlijk zijn: balen. Een leuke opzet en competitie die ik graag had gewonnen en waar ik binnenging met het gevoel dat ik eigenlijk alleen maar iets te verliezen had.

Maar het zijn enkele leuke weken geweest. Ik heb me geamuseerd met het ontwerpen van de gebouwen en constructies, sommigen met veel tijd en toewijding, anderen misschien met wat minder. Dat ik dan maar tweede wordt is dan wat jammer, maar we kunnen er mee leven, op zich is het maar een prijs en was de contest op zich leuk genoeg.

Dus proficiat Basssss! Het was een genoegen om te verliezen van je, zij het wat zuur en mooie contest, Dexist! Dit is misschien wel de leukste waar ik al aan heb meegedaan! En ook proficiat aan al de anderen die hebben meegedaan. Misschien heb je niet de stemmen gekregen die je wou, maar meedoen is op zich al een applausje waard en daarmee hebben jullie allemaal ten minste al de eerste stap tot een MC-builder gemaakt! Daar kunnen we allen tot op zekere hoogte wel trots op zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd, Bas! Vooral die brug in de tweede ronde vond ik echt prachtig gedaan en op basis daarvan zou ik je al tot winnaar hebben uitgeroepen.

Misschien is dat wel wat overdreven, iedereen heeft namelijk veel werk gestoken in zijn bouwsels en er zijn enkele meesterwerken uitgekomen. Het is echter wel een detail dat de doorslag geeft, zoals die mooie brug.

Spijtig genoeg heb ik niet echt kunnen meedoen, de eerste ronde kreeg ik mijn kasteel niet zoals ik het wou en daarna kon ik niet meer de energie opbrengen om zoveel uren te werken aan een gebouw (want daar kruipt zeker veel tijd in). Bij een tweede editie, die er gelukkig komt, zal ik zeker proberen meedoen!

Is het mogelijk de downloads van de maps openbaar te maken, zodat we zelf eens kunnen kijken?

Voor de mensen die interesse hebben, zet ik hier mijn 'progressie' van Ronde 1 te downloaden bloos.gif :

GTAF Bouwwedstrijd - Ronde 1.zip

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt allen voor de felicitaties! Tevens bedankt naar alle deelnemers voor het deelnemen aan de wedstrijd. Het was elke week een waardig schouwspel van erg mooie bouwwerken! :)

Ik heb erg genoten van het bouwen voor deze wedstrijden. De tweede ronde was de ronde waar ik het meeste tijd in heb gestopt. Enkel de brug kostte al meer tijd dan het hele kasteel van de eerste ronde. Ondanks dat ik niet helemaal tevreden ben met het uiteindelijke resultaat, ben ik erg tevreden met hoe de ronde verder is gelopen. In de eerste ronde was het namelijk onduidelijk hoe de concurrentie bouwde, bij de tweede ronde wist ik waar ik ongeveer tegenover stond.

Ik weet niet of ik nog een keer meedoe, daarom kan ik misschien wel wat tips geven hoe ik heb gehandeld tijdens deze wedstrijd. :puh: (En anders wordt het voor mij enkel een grotere uitdaging om nog eens te winnen.)

  • Inschatten van de tegenstanders. Dit is iets wat ik in alle drie de rondes wel heb gedaan. In de eerste ronde was dit erg lastig, omdat ik niet goed wist tegen wie en welke bouwskills ik moest strijden. In de tweede ronde en derde wist ik beter waar ik tegen moest strijden, waardoor het makkelijker was om in te schatten wat de competitie in staat was om te doen. Vervolgens was het slechts mijn taak om het beter te doen dan dat.
  • Differentiëren tegenover de andere bouwwerken. Dit betekend simpelweg dat het bouwwerk moest opvallen tussen de andere bouwwerken. In de eerste ronde zette ik vast dat het kasteel niet enkel moest bestaan uit Stone Brick, de 'most obvious way to go' voor een kasteel. Phoenyxar heeft dit bewust of onbewust ook goed toegepast in zijn bouwwerk, wat hem een verdiende eerste plaats gaf in deze ronde. In de tweede en derde ronde ging ik dit punt sterker oppakken. Voor de tweede ronde ging ik weer terug naar punt 1; ik probeerde in te schatten wat de meeste mensen gingen bouwen. Vanuit deze schattig ging ik op zoek naar een idee wat hier totaal niet bij zou aansluiten. Ik raadpleeg mijn goede vriend Google Afbeeldingen voor inspiratie. Ik zocht naar moderne brugontwerpen die afwijken van gebruikelijke ontwerpen en kwam uit op dingen als dit en dit. Toen was het idee voor mijn brug wel een beetje geboren. In de derde ronde zocht ik tevens naar 'out of the ordinary' boerderijen en kwam tot huizen met grasvelden en moestuintjes op het dak. Dit gaf mij het idee om een modern/near-futuristic boerderij te bouwen waar de dieren op de balkonnen en het dak werden gehouden. Niet enorm praktisch voor in de toekomst, maar leuk voor deze ronde.
  • Inspiratie opdoen via Google. Het derde punt, wat ik al een beetje beschreef in punt 2. Voor alle drie de rondes heb ik gebruik gemaakt van Google Afbeeldingen niet enkel ideeën op te doen, maar ook om te zoeken naar kenmerken die een bepaald bouwwerk definiëren. Bijvoorbeeld in de eerste ronde, heb ik me continue afgevraagd met welke onderdelen maken ik mijn bouwwerk 'kasteeliger' kon maken. Enkele foto's die ik gebruikte voor inspiratie zijn deze en deze. Ik heb sowieso veel inspiratie uit het kasteel Neuschwantstein gehaald voor mijn kasteel in ronde 1. Voor het huis in ronde 2 wilde ik iets bouwen dat niet te ver stond van de stijl van de brug, maar toch op zichzelf stond op een of andere manier. Het huis van ronde 2 is het enige bouwwerk waarbij ik inspiratie heb gehaald uit andere Minecraft bouwwerken, in plaats van real-life bouwwerken. De meeste inspiratie komt dan ook gebouwen als deze, deze, deze en andere gebouwen uit dezelfde zoekopdracht. Voor de laatste ronde heb ik (naast het beschreven deel in punt 2) minder inspiratie opgezocht via Google, het huis is grotendeels gebouwd in de stijl zoals ik vroeger soms mijn huisjes op de GTAForum Minecraft server bouwde en bij de toren probeerde ik het stijl van het huis weer te mee te nemen.

Ik hoop dat mensen dit een beetje interessant vinden voor het volgende deel en ik hoop dat het dan nog spannender kan worden. :D

Edit: en ook een leuk detail wat ik minder terugzag bij andere mensen, in alle drie de rondes heb ik Pietje en zijn varkentje in/bij het huis gezet, wat voor een leuk effect gaf van een rondrennende villager. Tevens bracht het wat leven naar het bouwwerk. Al weet ik niet of het veel mensen opviel, ik vond het zelf een erg leuk detail om toe te voegen. :puh:

Is het mogelijk de downloads van de maps openbaar te maken, zodat we zelf eens kunnen kijken?

Dit leek mij ook een leuk idee ja, ik wist alleen nog niet zeker waar ik ze wou publiceren. Tot die tijd kopieer ik de bijlagedownloads uit de PB wel hier, voor mensen die interesse hebben. :)

GTAForum Bouwwedstrijd Ronde 1.zip

GTAForum Bouwwedstrijd Ronde 2.zip

GTAForum Bouwwedstrijd Ronde 3.zip

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...