Jump to content

Het grote koffie topic


Crypteq

Koffie  

33 leden hebben gestemd

  1. 1. Drink je koffie?

    • Ja
      25
    • Nee - hiermee sta je op de zwarte lijst!
      7
    • Ja
      1
  2. 2. Hoe drink je de koffie?

    • Zwart
      12
    • Met wat suiker
      5
    • Met vloeibare koffiemelk
      0
    • Met koffiemelkpoeder
      0
    • Met suiker en vloeibare koffiemelk
      7
    • Met suiker met koffiemelkpoeder
      1
    • Elke dag is voor mij een verassing: ik gooi er maar wat in
      1
    • Ik drink enkel met gevoel.
      0
    • Ik ben zo'n iemand die geen koffie drinkt, en dus hierboven dat al aangegeven hebt. Dus ik heb ook eigenlijk niets in dit topic te zoeken. Ik vul dus hieronder ook niets meer in, hooguit de laatste vraag.
      7
  3. 3. Sterke of slappe?

    • Zo slap dat het geen koffie te noemen is
      2
    • Normaal: hier hebben we niet veel aan omdat dat voor iedereen anders is.
      4
    • Sterk: Hiermee kan ik weer even vooruit
      14
    • Sterk: De haren gaan me recht overeind staan
      1
    • Sterk: Het glazuur knapt me van de tanden af.
      2
    • Sterk, sterker sterkst: en zonder melk!
      10
  4. 4. Hoe smaakt de koffie?

    • Goed
      24
    • Slecht
      5
    • Slootwater
      4
  5. 5. Waaruit haal je de koffie (uit)?

    • Via een mooi ouderwets koffiezetapparaat: Via een filter
      20
    • Senseo: slootwater dus
      9
    • Andere "fancy" machine die het voor me zet
      13
    • Ik ga naar de starbucks
      6
  6. 6. Koffie?

    • Ja
      26
    • Ja
      7


Recommended Posts

coffeetopic.png

Wie de koffie niet eert doet het leven verkeerd

Dit topic is bedoeld voor echte kerels en dames die de dag starten met een goede bak koffie.

Dus hoe drink jij de koffie?

En wat vindt je er nou van?

En vergeet niet:

Een dag zonder koffie is een dag niet geleefd.

En voor de kijkbuiskinders, er is zelfs een heuse koffie smiley:

koffie.gif

Help de mens aan de koffie: verspreid het woord!

Link to comment
Delen op andere websites

Koffie is een belangrijk deel van mijn leven. Het begon met het geven van een extra kick zodat je scherper bent, maar nu ben ik er al zo aan gewend dat het vooral is om te voorkomen dat ik niet inzak op de dag. Het helpt me met wakker worden, wakker blijven en scherp blijven of net even dat extra uurtje werk te verzetten. Oploskoffie, senseo (niet zo lekker), filterkoffie ik drink het allemaal. :koffie:

Link to comment
Delen op andere websites

Het liefst drink ik me koffie zwart sterker dan sterk, en met een beetje suiker bij andere mensen maar als ik het zelf zet niet.

koffie uit een machine accepteer ik echt niet, het zwarte goud moet door een filter heen anders is het geen koffie.

als ik met ns reis dan hoort er wel trouwens een starbucks bij al die vertraging.

en inderdaad een senseo appraat is slootwater zoals iedereen al toegeeft.

maa een bak sterke koffie met opgeklopte gekookte melk en de juiste suiker is ook niet verkeerd.

overgens maal ik me eigen bonen, want standaard is zo normaal :koffie:

Bewerkt: door Recruut
Link to comment
Delen op andere websites

Ik drink zelden koffie; ik ben meer een theeleut. Het zit een beetje op dezelfde lijn bij mij als fastfood, wiet en pannenkoeken; af en toe heb ik er ineens enorm zin in, maar dan heb ik er weer een paar maanden geen behoefte meer aan.

Link to comment
Delen op andere websites

De laatste tijd drink ik minder koffie dan voorheen, maar ik neem er ook wat meer de tijd voor. Vroeger bij m'n ouders dronk ik altijd filterkoffie, en dan gewoon zwart. Toen ik ging samenwonen hadden we eerst een senseo, wat een verschrikking was dat, niet te zuipen. Inmiddels hebben we een Nescafe Dolce Gusto, en daar haal ik prima koffie uit; ik begin de dag met een flinke mok zwarte koffie, dan later in de ochtend een cappuccino en 's avonds drink ik nog een zwarte koffie. Wanneer ik voor meer mensen koffie moet zetten doe ik dat trouwens met filterkoffie, dat is wel zo makkelijk.

Op m'n werk hebben we automaten van Douwe Egberts, met op zich wel een grote variatie, maar daar haal ik enkel zwarte koffie uit. Tijdens een dienst van 9 uur haal ik denk ik gemiddeld drie keer koffie.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Koffie is geweldig. :koffie: Gewoon zwart uit zo'n ouderwets filter natuurlijk. :) Het klinkt gek, maar wat mij nogal stoort is mensen die zeggen dat ze koffie heerlijk vinden, en vervolgens er een dikke dikke scheut melk en een enorme klomp zuiker in mieteren. Ga dan thee drinken. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Om eerlijk te zijn drink ik 's ochtends altijd Senseo (te lui/geen tijd om een hele pot te zetten), maar ook daar raak je aan gewend. Eerst vond ik het niks; nu vind ik het prima. Geen suiker, melk of andere onzin: gewoon zwart blijft het best én het makkelijkst. Op het werk hebben we een DE-automaatje, maar ik doe het mijzelf niet aan om daar koffie uit te halen. Volgens mij is dat pure oploskoffie, het smaakt in ieder geval even verschrikkelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...