Jump to content
Geplaatst:
comment_2237514

gallery_13783_45_5231.png

Elk zichzelf respecterend forum zou zijn eigen kaartentopic moeten hebben, toegewijd aan allerlei... wel ja, kaarten! Vorige pogingen zijn interessant te noemen, maar niet helemaal wat ik zoek.

Dus kaarten. Je weet wel, die dingen die wel eens in de linker binnenkant van je net aangeschafte GTA-box te vinden zijn. Hier een voorbeeldje van eentje die jullie wel horen te kennen:

GTAIII_Radarmap.PNG

Zeer leuk natuurlijk, die enkele paar kleurtjes in -lijkt het- willekeur door mekaar, maar ze vertellen je iets, ondanks dat er geen legende te vinden is.

Dat is deels de kracht van een kaart, ze zijn simpel doch ingewikkeld. Ze vertellen ons iets.

Dus dat zoek ik met dit topic, een algemeen topic waar iedereen die het wilt een interessante kaart kan neerpoten en waar we op in kunnen gaan (of niet, wie weet) Ik zal alleszins aftrappen met twee voorbeeldjes die aan mekaar gelinkt zijn:

VoUscKK.gif

Evolutie van Parijs tot in de 19e E

948px-Railway_stations_on_departure_from_Paris_map-fr.svg.png

Bediening van de 7 Parijse kopstations

Kan uit ervaring zeggen dat deze map niet geheel klopt, maar ze blijft mooi en handig.

Dus laat jullie maar gaan, maar houdt het wel gezellig! :o

  • Reacties 1.6k
  • Bezichtigingen 133.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2450655

Mogelijk, ik ga je daar geen sluitend antwoord op kunnen geven.

 

VInd het opvallend dat Guangdong volledig zichzelf kan ondersteunen, dat is de meest bevolkte staat van allemaal. Zegt toch wel iets over de vruchtbaarheid van de Zhujiang-delta.

Geplaatst:
comment_2450676
4 uur geleden, Phoenyxar zei:

Mogelijk, ik ga je daar geen sluitend antwoord op kunnen geven.

 

VInd het opvallend dat Guangdong volledig zichzelf kan ondersteunen, dat is de meest bevolkte staat van allemaal. Zegt toch wel iets over de vruchtbaarheid van de Zhujiang-delta.

En op zich best jammer. Als ik zie hoe mooi die natuur is en wat er dan in vervuild wordt (zie mijn sig, beide foto's zijn uit Guandong-regio)

Geplaatst:
comment_2450900
Op 01/12/2018 om 21:24, Phoenyxar zei:

Maar dat is natuurlijk waar voor elke regio waar mensen wonen. Hetzelfde voor het stuk grond waar jij nu woont natuurlijk.

Het stuk grond waar ik woon is door de mens gemaakt zelfs :puh: (polder), echt zelfsustainable zou ik het niet willen noemen.

 

Nog sterker, als de mensen een dag niks doen staat op vele punten het land blank. Ik zeg op vele punten, omdat vele gemalen en dammen zijn gedigitaliseerd :D 

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2450997

Zelfsustainable is het wel, alleszins toch relatief. Veel gecultiveerde gronden wereldwijd zouden mits enkele jaren gewoon overwoekeren of overstromen, dat is niet iets eigen aan de polders. Maar ja, natuurlijk is die huidige vormgeving daar niet.

Geplaatst:
comment_2451347
Op 04/12/2018 om 18:40, Phoenyxar zei:

Zelfsustainable is het wel, alleszins toch relatief. Veel gecultiveerde gronden wereldwijd zouden mits enkele jaren gewoon overwoekeren of overstromen, dat is niet iets eigen aan de polders. Maar ja, natuurlijk is die huidige vormgeving daar niet.

Tja, alles veel kan relatief gezien worden. Ik bedoel, helemaal met sustainability; dan kan je verschillen over wat je als zelfstandige entiteit ziet en welke situatie je wilt behouden (sustaining). En ook vooral wat je daarin niet ziet eigenlijk.


Ander verhaal. Ik heb in City Skylines een selfsustainable rivier, self unselfsustainable, gemaakt door de boel de stromende rivier om te zetten. Mijn eis was dat ik de rivier niet stil mocht leggen. Dus dat was als een grote afvoerput van een kraan.

kronkel5.thumb.png.d266b901ff7aaaccbc26c88cb81d7c98.png

Cities-Skylines-Commandores.png

En dat betekent dat je naast dat je een kronkel moet leggen in een rivier, ook een kronkel hebt in je hoofd.

Want dat betekent dat je elk stukje handmatig moet plaatsen (inclusief buisstukjes)

Cities-Skylines-manual-placement-XD.png

(dat was nog van een oude versie)

kronkel4.png

 

Maarja, het is nu wel een gorte huge stroomversnelling met dammen ipv gewoon een simpel riviertje... Dusja, dat is het wel ff waard dat ik dagelijks maar 4 uur slaap naast mn werk dacht ik zo. :N

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2451369
8 uur geleden, Phoenyxar zei:

En buiten puur het concept waarom wou je die rivier droog-/omleggen? :v

Euh eigenlijk niet veel. Het leek me ook wel leuk om een goed functionerende 1600mw dam te maken. :D

Geplaatst:
comment_2451380

Jazeker, 1 van 1600MW, en de andere fluctueert tussen 1200 en 1500; boven de 1500 van de 2e gaat het overtollige water via een omweg. Dat vooral omdat ik in mijn laatste aanpassing, de watergenerators heb vervangen door generatoren die 99x zo sterk zijn als het origineel. Zodat het wat minder controleerbaar is en wat spannender :D

 

nu functioneren die dingen op 6% ofzo. Maar als je een eens een 2e rivier wil anexeren :7  dan overstroomd heel mijn stad. En dat moeten we niet hebben. Dus vandaar de extra nood-waterroute.

Untitle2d.thumb.png.d2ba6e1fc3894619007874dc23d42d8c.png

 

Bij dat geel-rode bolletje stoomt het water over naar het kanaal.

 

Citaat

Jouw watermaintenance moet trouwens onnozel zijn geweest.

Je ziet zeker dat het door mij is gemaakt. Een combinatie van uiterst perfecte structuur, gemixt met chaotische randomness.

 

 

Untitled.thumb.png.f87f10a5048a06b5dfb41a00b73cc88b.png

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.