Jump to content
Geplaatst:
comment_2237514

gallery_13783_45_5231.png

Elk zichzelf respecterend forum zou zijn eigen kaartentopic moeten hebben, toegewijd aan allerlei... wel ja, kaarten! Vorige pogingen zijn interessant te noemen, maar niet helemaal wat ik zoek.

Dus kaarten. Je weet wel, die dingen die wel eens in de linker binnenkant van je net aangeschafte GTA-box te vinden zijn. Hier een voorbeeldje van eentje die jullie wel horen te kennen:

GTAIII_Radarmap.PNG

Zeer leuk natuurlijk, die enkele paar kleurtjes in -lijkt het- willekeur door mekaar, maar ze vertellen je iets, ondanks dat er geen legende te vinden is.

Dat is deels de kracht van een kaart, ze zijn simpel doch ingewikkeld. Ze vertellen ons iets.

Dus dat zoek ik met dit topic, een algemeen topic waar iedereen die het wilt een interessante kaart kan neerpoten en waar we op in kunnen gaan (of niet, wie weet) Ik zal alleszins aftrappen met twee voorbeeldjes die aan mekaar gelinkt zijn:

VoUscKK.gif

Evolutie van Parijs tot in de 19e E

948px-Railway_stations_on_departure_from_Paris_map-fr.svg.png

Bediening van de 7 Parijse kopstations

Kan uit ervaring zeggen dat deze map niet geheel klopt, maar ze blijft mooi en handig.

Dus laat jullie maar gaan, maar houdt het wel gezellig! :o

• Reacties 1.6k
  • Bezichtigingen 133.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2458427
On 7/23/2019 at 3:22 PM, Phoenyxar said:

tumblr_puc8n2clJw1svtp5bo1_1280.png

Dit is wel een interessante :P  

okey, ff zelf kijken voor een mapje...

ca543e31263eb47add358a3a6d4db5fb.png

Met als kritiekpunt van een Chinees dat 'mandarin' hier teveel ge generaliseerd is.

Geplaatst:
comment_2458433
3 hours ago, Phoenyxar said:

Enkele voorbeeldjes van kleinere talen die hier dan door het invoegen van Mandarijns genegeerd worden?

Jazeker, dat denk ik wel ja (dat is de juiste formulering :P

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2458435

Euh, nja vaak wordt dat dan een Mandarijns dialect genoemd. Maar mensen uit Beijing kunnen bijv. het dialect uit Chengdu of chonqing niet of nauwelijks volgen. En serieus, soms zit er echt een heel verschil in. Oude mensjes kunnen vaak dan ook geen formeel mandarijns, terwijl hun gesproken dialect wel dus een mandarijns dialect is. :P

Hier zie je al een verschil :P

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.