Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Werken met een ipad op school.

Wij werken sinds kort met een ipad op school en daar zijn wat verschillende meningen voor.

Ik persoonlijk vind het wel fijn werken, maar zitten heelveel kinderziektes in omdat het nog redelijk nieuw is. Zoals: post-138825-0-77344600-1412620113_thumb.jpg

en dat duurt dan eeuwig.

Of de boeken crashen een hele dag volledig. Mijn conclusie: het werkt goed alleen de kinderziektes moeten er nog uit. Dus wacht met het uitbreiden ervan.

Wat is jullie mening hierover

Edited by super_senne

  • Replies 42
  • Views 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Kut, ik heb al 2 jaar een iPad 2, doet de wifi het al 5 weken niet, ik naar de mediaoplichtmarkt gegaan, hebben de hem geüpdatet naar iOS 8.0.2 en het zou uitstekend moeten werken. Mooi niet dus, dus we gaan maar weer naar die oplichters en kijken of ik een nieuwe iPad kan krijgen :puh: of dat ze hem maken met een -nieuwe- wifi ontvanger erin.

Wat hebben die scholen toch met tablets. :7 Krijt, bord, stilo, papier. BAM. Meer heb je niet nodig.

Ik heb klasgenoten met een iPad, zelf vind ik aantekeningen maken tijdens eens college op een mini-laptop toch praktischer omdat je daar minder snel typefouten opmaakt en je je bestanden makkelijker kan ordenen in mapjes.

Ipad's ? Wij werken nog steeds met boeken (ja, van papier) en dat werkt nog prima. Onze boeken kunnen niet crashen of vasthangen tijdens huiswerk....

Stel dat je ipad crasht, tja daar zit je dan morgen met een examen......

Aan lesgeven via ipad's moet nog veel veranderen, maar we zijn nog maar 2014. Over 10 jaar is deze techniek van lesgeven in elke school en meer ontwikkeld. Maar wat ik me altijd heb afgevraagd: Hoe zien de leraren of je niet stiekem op het internet zit ?

Misschien is je school overgegaan op Magister 6 en hebben ze de stekker uit die getrokken? Bij mij werkt ie in ieder geval nog...

@Skullzz: Ze kunnen meekijken op de iPads en apps blokkeren. Anders is het gewoon je eigen fout.

Edited by Ezra24rct3

Aan lesgeven via ipad's moet nog veel veranderen, maar we zijn nog maar 2014. Over 10 jaar is deze techniek van lesgeven in elke school en meer ontwikkeld. Maar wat ik me altijd heb afgevraagd: Hoe zien de leraren of je niet stiekem op het internet zit ?

Eigen verantwoordelijkheid. Ik zie ze bij mij ook wel is spelletjes tijdens een college doen, tjah dan steek je er niks van op en dan ben je uiteindelijk bij tentamens toch wel de sjaak.

Persoonlijk ben ik niet van die Ipads, wij hebben een macbook van school.

Maar het nadeel van een macbook is: dat iedereen er op gaat gamen, of er is geen verbinding en soms zitten er virussen op.

  • Author

Ipad's ? Wij werken nog steeds met boeken (ja, van papier) en dat werkt nog prima. Onze boeken kunnen niet crashen of vasthangen tijdens huiswerk....

Stel dat je ipad crasht, tja daar zit je dan morgen met een examen......

Aan lesgeven via ipad's moet nog veel veranderen, maar we zijn nog maar 2014. Over 10 jaar is deze techniek van lesgeven in elke school en meer ontwikkeld. Maar wat ik me altijd heb afgevraagd: Hoe zien de leraren of je niet stiekem op het internet zit ?

ze lopen rond en anders wordt je ipad tot half 5 ingenomen zelfde verhaal als met mobiel dus.

Dan houden ze geen rekening met de mensen die meta fijner vinden werken dat magister.

Edited by super_senne

Geef mij maar gewoon boeken. Bij ons op school wordt wel aangespoord met digitaal materiaal (tablet, laptop) te werken, maar in principe doet niemand dat. Met een device loop je de kans dat er geen verbinding met internet wordt gemaakt, dus dat kan een hele les vertragen of zelfs niet laten doorgaan. Als je een laptop/tablet laat vallen is hij kapot. Een boek kan natuurlijk ook kapot gaan, maar daar heeft men iets op verzonnen dat plakband heet. Bovendien is het ook hartstikke duur voor een school om een tablet/laptop voor alle leerlingen te betalen en een school kan leerlingen in mijn ogen niet dwingen een device mee te nemen, omdat niet alle ouders het breed hebben en dus een device voor hun kind kunnen kopen.

Moeten jullie de iPads zelf betalen of doet de school dat? Anders lijkt het me wat een dure investering voor een geblokkeerde tablet.

Zelf ben ik nog altijd van pen en papier. De gemiddelde laptop vind ik te zwaar om mee te nemen naar college of ik moet een kleintje hebben maar dan lever je erg in op performance.

Bij ons is het 50/50, als hij kapot is betaald de verzekering het en daarna moet je t zelf doen.

Wat hebben die scholen toch met tablets. :7 Krijt, bord, stilo, papier. BAM. Meer heb je niet nodig.

Papieren en pen > alles, correct. Echter zou ik wel vele kilo's aan dagelijkse handboeken graag in 500 gram zien omgetoverd. Mijn rug me er later vast om bedanken.

Moeten jullie de iPads zelf betalen of doet de school dat? Anders lijkt het me wat een dure investering voor een geblokkeerde tablet. Zelf ben ik nog altijd van pen en papier. De gemiddelde laptop vind ik te zwaar om mee te nemen naar college of ik moet een kleintje hebben maar dan lever je erg in op performance.

Mijn schoolboeken hebben dit jaar (net zoals elk jaar eigenlijk) 300 euro gekost. (Net zoals elk jaar). Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar dan betaal ik liever één keer 500 euro voor een tablet, dan jaarlijks 300 euro. Ook al heb dan in een schoolcarrière misschien een keer een nieuwe nodig.

Moeten jullie de iPads zelf betalen of doet de school dat? Anders lijkt het me wat een dure investering voor een geblokkeerde tablet. Zelf ben ik nog altijd van pen en papier. De gemiddelde laptop vind ik te zwaar om mee te nemen naar college of ik moet een kleintje hebben maar dan lever je erg in op performance.

Mijn schoolboeken hebben dit jaar (net zoals elk jaar eigenlijk) 300 euro gekost. (Net zoals elk jaar). Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar dan betaal ik liever één keer 500 euro voor een tablet, dan jaarlijks 300 euro. Ook al heb dan in een schoolcarrière misschien een keer een nieuwe nodig.

Hangt er van af of er nog licentiekosten bij komen kijken. Op de basisschool valt dat wel mee (gratis), maar vanaf het middelbaar onderwijs wordt dat wel een ding.

Leren vanaf een schermpje is echt niet aangenaam voor je ogen. En zelf leer ik liever uit een boek, ja.

Tsja, als je dan nog eens 100 euro per digitaal boek moet betalen – bij wijze van spreken – is het inderdaad niet de moeite waard.

Leren vanaf een schermpje is echt niet aangenaam voor je ogen. En zelf leer ik liever uit een boek, ja.

Leren doe ik vanuit mijn notities, maar je hebt geen ongelijk. Het gaat me er gewoon om dat ik elke dag echt veel te veel kilo's mee moet dragen, en dat is nu geen probleem, maar ik wil niet weten hoe hard m'n rug er later onder zal lijden.

Edited by 3L1077

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.