Geplaatst: 2 augustus 20159 jaren comment_2328908 Deze week V aangeschaft en begonnen met modden. Gelukkig lijkt het nog een klein beetje op IV Ik ga een beetje de kant op hoe me oude gemodde IV was (voordat ik 3 schijfen uit me klauwen liet vallen) Voor de rest sta ik altijd open voor ideeen/suggesties en bier. Geen Iceenhancer, geen documentatie. Alles vanaf scratch En mischien ooit wel eens een release.... Voorlopig: *Meer voetgangers/auto`s op straat *Verbeterd particle effect *Verbeterde DOF *Verbeteringen in de Timecycle "rainy" *Reliefmapping *Verbeterde puddles Te doen: -Meer scenario`s -Overige timecycle`s -Difficulty level veranderen - Handling? -Destructie elementen toevoegen -Eventueel DX11 Shaders toevoegen ================================================================================================================================================================== Changelog: 2-08-2015 Changes V3 File: w_rain <temperature> 12.0000 12.0000 12.0000 13.0000 15.0000 20.0000 24.0000 23.0000 20.0000 15.0000 13.0000 13.0000 12.0000</temperature> decrease all to 0 <postfx_desaturation> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</postfx_desaturation> all to 4.0000 ,, all to 6.0000 sky_cloud_overall_strength> 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339</sky_cloud_overall_strength> increase to 0,5339 to 0,7339 <water_drying_speed_mult> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult> changes to <water_drying_speed_mult> 1.0000 2.0000 3.0000 4.0000 5.0000 6.0000 7.0000 8.0000 7.0000 2.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult> ChangesV 5 <enable_shadow_occlusion> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</enable_shadow_occlusion> all to 2.0000 <dof_enable_hq> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</dof_enable_hq> all to 1.0000 <light_ray_mult> 0.0000 0.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 0.0000</light_ray_mult> increase to double (0,6000) besides the on one`s on 0 Visual Settings.dat V1 rain.NumberParticles 16384 to 32768 to 65536 heightReflect.width 100.00 to 10 heightReflect.height 220.00 to 22 V2 rain.NumberParticles 32768 to 65536 rain.UseLitShader 1.00 to 0.00 # Cloud generation cloudgen.frequency 2.0 to 4.0 // Puddles puddles.scale 0.015 to 0,005 puddles.range 0.15 to 0,30 puddles.depth 0.9 to 1,8 puddles.depthtest 0.200 to 0,400 puddles.strength 0.5 to 1,0 puddles.animspeed 30. puddles.ripples.minsize 0.012 puddles.ripples.maxsize 0.02 puddles.ripples.speed 10 to 5 puddles.ripples.minduration 4.0 to 2,0 puddles.ripples.maxduration 5.0 to 10,0 puddles.ripples.dropfactor 0.8 to 0,2 puddles.ripples.windstrength 0.03 puddles.ripples.ripplestrength 0.7 puddles.ripples.winddamping 0.05 puddles.ripples.playerspeed 10.0 puddles.ripples.playermapsize 8 V3 #Values to use with rain collision map raincollision.specularoffset 1.00 to 0,25 raincollision.waterspeed 1.00 to 0,50 rain.NumberParticles 65536 to 131072 rain.diffuse 1.00 to 1,50 Shaders Inserted shaders Reliefmapping & bleach shader LIQUIDFX Tresholds van regensporen aangepast Nav.dat SECTORS_PER_NAVMESH = 3 SECTORS_PER_NAVNODES = 12 to 24 NAVMESH_LOAD_DISTANCE = 212 to 424 to 50 RELATIVE_THREAD_PRIORITY = 8 MAX_NUM_NAVMESHES_IN_ANY_LEVEL = 10099 MAX_NUM_AUDMESHES_IN_ANY_LEVEL = 1000 MAX_NUM_NAVNODES_IN_ANY_LEVEL = 400 MAX_NUM_DYNAMIC_NAVMESH_TYPES = 40 Gameconfig <ConfigPopulation> <ScenarioPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200 <AmbientPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200 <MaxTotalPeds value="200"/> to 400 to 800 to 1600 <VehicleAmbientDensityMultiplier value="100"/> to 300 to 600 <VehicleParkedDensityMultiplier value="100"/> to 300 <VehicleUpperLimit value="130"/> to 260 <VehicleMaxCreationDistance value="255"/> to 510
Geplaatst: 9 augustus 20159 jaren Auteur comment_2330085 THE FURRY UPDATY De meest onzinnige update, maar je moet toch wat Gezien ik aan het rommelen was met shaders heb ik uit pure verveling de furr shader van R* in de prullenbak gepleurd. Vervolgens heb ik met me ass een bibliotheek op gezocht, en thuis gekomen heb ik een bedank brief & koekjes op de post gedaan aan: "Sarah Tariq" OLD FURR SHADER NEW FURR SHADER BY SARAH TARIQ LOADING SCREEN FOR NEXT UPDATY Bewerkt: 29 augustus 20159 jaren door EnergyCorse
Geplaatst: 16 augustus 20159 jaren Auteur comment_2331500 Thnx Dutchy! THE SHADOWY UPDATYE] Bewerkt: 16 augustus 20159 jaren door EnergyCorse
Geplaatst: 16 augustus 20159 jaren comment_2331620 Wil je aub die rij =jes uit de OP kunnen weghalen? Ze fucken het forum op op m'n ipad. Other then that, dit ziet er mooi uit! Kan niet wachten op komende updates!
Geplaatst: 17 augustus 20159 jaren comment_2331642 Wow! Mooi werk! Ziet er echt goed uit, de shader bij de hond heb je goed verbeterd.
Geplaatst: 23 februari 20169 jaren comment_2381514 Dat heb je gaaf gedaan, vooral die hond! Erg mooi!
Geplaatst: 1 maart 20169 jaren Auteur comment_2382524 V0.51 80+ Shaders toegevoegd en bruikbaar voor Gta V gemaakt Mede de Whitepapers van AMD, NVIDIA & Crytek hebben erg geholpen. Ook erg verbaasd over "lucky clouds" een techniek die uit 2009 stamt en volgens mij is ontwikkeld door Intel.
Geplaatst: 10 maart 20169 jaren Auteur comment_2383407 Volgende stap heeft iets met Pixar te maken. kan geen whitepapers meer lezen hahahaha http://graphics.pixar.com/library/HQRenderingCourse/paper.pdf
Geplaatst: 13 maart 20169 jaren Auteur comment_2383661 Op dit moment bezig met Skin Shaders & Belichting. Technieken uit o.a Ryse,The Order gebruikt Voor de rest nog kleine tweaks aan de schaduw shader.
Geplaatst: 14 maart 20169 jaren Auteur comment_2383813 Met redelijk wat moeite overgestapt naar Voxel Clouds En hier me bron waar ik het idee van heb (erg leuk leesvoer): http://killzone.dl.p...n_Zero_Dawn.pdf
Geplaatst: 16 maart 20169 jaren comment_2384004 Ziet er supermooi uit met die clouds! Kan er verder niets over zeggen behalve supermooi Keep it up! Bewerkt: 16 maart 20169 jaren door SilverRST
Deze week V aangeschaft en begonnen met modden.
Gelukkig lijkt het nog een klein beetje op IV
Ik ga een beetje de kant op hoe me oude gemodde IV was (voordat ik 3 schijfen uit me klauwen liet vallen)
Voor de rest sta ik altijd open voor ideeen/suggesties en bier.
Geen Iceenhancer, geen documentatie.
Alles vanaf scratch
En mischien ooit wel eens een release....
Voorlopig:
*Meer voetgangers/auto`s op straat
*Verbeterd particle effect
*Verbeterde DOF
*Verbeteringen in de Timecycle "rainy"
*Reliefmapping
*Verbeterde puddles
Te doen:
-Meer scenario`s
-Overige timecycle`s
-Difficulty level veranderen
- Handling?
-Destructie elementen toevoegen
-Eventueel DX11 Shaders toevoegen
==================================================================================================================================================================
Changelog: 2-08-2015
Changes V3
File: w_rain
<temperature> 12.0000 12.0000 12.0000 13.0000 15.0000 20.0000 24.0000 23.0000 20.0000 15.0000 13.0000 13.0000 12.0000</temperature> decrease all to 0
<postfx_desaturation> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</postfx_desaturation> all to 4.0000 ,, all to 6.0000
sky_cloud_overall_strength> 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339</sky_cloud_overall_strength> increase to 0,5339 to 0,7339
<water_drying_speed_mult> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult> changes to <water_drying_speed_mult> 1.0000 2.0000 3.0000 4.0000 5.0000 6.0000 7.0000 8.0000 7.0000 2.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult>
ChangesV 5
<enable_shadow_occlusion> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</enable_shadow_occlusion> all to 2.0000
<dof_enable_hq> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</dof_enable_hq> all to 1.0000
<light_ray_mult> 0.0000 0.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 0.0000</light_ray_mult> increase to double (0,6000) besides the on one`s on 0
Visual Settings.dat
V1
rain.NumberParticles 16384 to 32768 to 65536
heightReflect.width 100.00 to 10
heightReflect.height 220.00 to 22
V2
rain.NumberParticles 32768 to 65536
rain.UseLitShader 1.00 to 0.00
# Cloud generation
cloudgen.frequency 2.0 to 4.0
// Puddles
puddles.scale 0.015 to 0,005
puddles.range 0.15 to 0,30
puddles.depth 0.9 to 1,8
puddles.depthtest 0.200 to 0,400
puddles.strength 0.5 to 1,0
puddles.animspeed 30.
puddles.ripples.minsize 0.012
puddles.ripples.maxsize 0.02
puddles.ripples.speed 10 to 5
puddles.ripples.minduration 4.0 to 2,0
puddles.ripples.maxduration 5.0 to 10,0
puddles.ripples.dropfactor 0.8 to 0,2
puddles.ripples.windstrength 0.03
puddles.ripples.ripplestrength 0.7
puddles.ripples.winddamping 0.05
puddles.ripples.playerspeed 10.0
puddles.ripples.playermapsize 8
V3
#Values to use with rain collision map
raincollision.specularoffset 1.00 to 0,25
raincollision.waterspeed 1.00 to 0,50
rain.NumberParticles 65536 to 131072
rain.diffuse 1.00 to 1,50
Shaders
Inserted shaders
Reliefmapping & bleach shader
LIQUIDFX
Tresholds van regensporen aangepast
Nav.dat
SECTORS_PER_NAVMESH = 3
SECTORS_PER_NAVNODES = 12 to 24
NAVMESH_LOAD_DISTANCE = 212 to 424 to 50
RELATIVE_THREAD_PRIORITY = 8
MAX_NUM_NAVMESHES_IN_ANY_LEVEL = 10099
MAX_NUM_AUDMESHES_IN_ANY_LEVEL = 1000
MAX_NUM_NAVNODES_IN_ANY_LEVEL = 400
MAX_NUM_DYNAMIC_NAVMESH_TYPES = 40
Gameconfig
<ConfigPopulation>
<ScenarioPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200
<AmbientPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200
<MaxTotalPeds value="200"/> to 400 to 800 to 1600
<VehicleAmbientDensityMultiplier value="100"/> to 300 to 600
<VehicleParkedDensityMultiplier value="100"/> to 300
<VehicleUpperLimit value="130"/> to 260
<VehicleMaxCreationDistance value="255"/> to 510