Geplaatst: 2 augustus 20159 jaren comment_2328908 Deze week V aangeschaft en begonnen met modden. Gelukkig lijkt het nog een klein beetje op IV Ik ga een beetje de kant op hoe me oude gemodde IV was (voordat ik 3 schijfen uit me klauwen liet vallen) Voor de rest sta ik altijd open voor ideeen/suggesties en bier. Geen Iceenhancer, geen documentatie. Alles vanaf scratch En mischien ooit wel eens een release.... Voorlopig: *Meer voetgangers/auto`s op straat *Verbeterd particle effect *Verbeterde DOF *Verbeteringen in de Timecycle "rainy" *Reliefmapping *Verbeterde puddles Te doen: -Meer scenario`s -Overige timecycle`s -Difficulty level veranderen - Handling? -Destructie elementen toevoegen -Eventueel DX11 Shaders toevoegen ================================================================================================================================================================== Changelog: 2-08-2015 Changes V3 File: w_rain <temperature> 12.0000 12.0000 12.0000 13.0000 15.0000 20.0000 24.0000 23.0000 20.0000 15.0000 13.0000 13.0000 12.0000</temperature> decrease all to 0 <postfx_desaturation> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</postfx_desaturation> all to 4.0000 ,, all to 6.0000 sky_cloud_overall_strength> 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339</sky_cloud_overall_strength> increase to 0,5339 to 0,7339 <water_drying_speed_mult> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult> changes to <water_drying_speed_mult> 1.0000 2.0000 3.0000 4.0000 5.0000 6.0000 7.0000 8.0000 7.0000 2.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult> ChangesV 5 <enable_shadow_occlusion> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</enable_shadow_occlusion> all to 2.0000 <dof_enable_hq> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</dof_enable_hq> all to 1.0000 <light_ray_mult> 0.0000 0.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 0.0000</light_ray_mult> increase to double (0,6000) besides the on one`s on 0 Visual Settings.dat V1 rain.NumberParticles 16384 to 32768 to 65536 heightReflect.width 100.00 to 10 heightReflect.height 220.00 to 22 V2 rain.NumberParticles 32768 to 65536 rain.UseLitShader 1.00 to 0.00 # Cloud generation cloudgen.frequency 2.0 to 4.0 // Puddles puddles.scale 0.015 to 0,005 puddles.range 0.15 to 0,30 puddles.depth 0.9 to 1,8 puddles.depthtest 0.200 to 0,400 puddles.strength 0.5 to 1,0 puddles.animspeed 30. puddles.ripples.minsize 0.012 puddles.ripples.maxsize 0.02 puddles.ripples.speed 10 to 5 puddles.ripples.minduration 4.0 to 2,0 puddles.ripples.maxduration 5.0 to 10,0 puddles.ripples.dropfactor 0.8 to 0,2 puddles.ripples.windstrength 0.03 puddles.ripples.ripplestrength 0.7 puddles.ripples.winddamping 0.05 puddles.ripples.playerspeed 10.0 puddles.ripples.playermapsize 8 V3 #Values to use with rain collision map raincollision.specularoffset 1.00 to 0,25 raincollision.waterspeed 1.00 to 0,50 rain.NumberParticles 65536 to 131072 rain.diffuse 1.00 to 1,50 Shaders Inserted shaders Reliefmapping & bleach shader LIQUIDFX Tresholds van regensporen aangepast Nav.dat SECTORS_PER_NAVMESH = 3 SECTORS_PER_NAVNODES = 12 to 24 NAVMESH_LOAD_DISTANCE = 212 to 424 to 50 RELATIVE_THREAD_PRIORITY = 8 MAX_NUM_NAVMESHES_IN_ANY_LEVEL = 10099 MAX_NUM_AUDMESHES_IN_ANY_LEVEL = 1000 MAX_NUM_NAVNODES_IN_ANY_LEVEL = 400 MAX_NUM_DYNAMIC_NAVMESH_TYPES = 40 Gameconfig <ConfigPopulation> <ScenarioPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200 <AmbientPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200 <MaxTotalPeds value="200"/> to 400 to 800 to 1600 <VehicleAmbientDensityMultiplier value="100"/> to 300 to 600 <VehicleParkedDensityMultiplier value="100"/> to 300 <VehicleUpperLimit value="130"/> to 260 <VehicleMaxCreationDistance value="255"/> to 510
Geplaatst: 16 maart 20169 jaren comment_2384009 Bedankt voor die documenten van Pixar en Guerrilla. Lijkt me erg interessant, nu ik begonnen ben met C4D, en ook mijn kennis wil uitbreiden naar Vray en Houdini en allemaal andere programma's. En indrukwekkend werk natuurlijk, keep it up!
Deze week V aangeschaft en begonnen met modden.
Gelukkig lijkt het nog een klein beetje op IV
Ik ga een beetje de kant op hoe me oude gemodde IV was (voordat ik 3 schijfen uit me klauwen liet vallen)
Voor de rest sta ik altijd open voor ideeen/suggesties en bier.
Geen Iceenhancer, geen documentatie.
Alles vanaf scratch
En mischien ooit wel eens een release....
Voorlopig:
*Meer voetgangers/auto`s op straat
*Verbeterd particle effect
*Verbeterde DOF
*Verbeteringen in de Timecycle "rainy"
*Reliefmapping
*Verbeterde puddles
Te doen:
-Meer scenario`s
-Overige timecycle`s
-Difficulty level veranderen
- Handling?
-Destructie elementen toevoegen
-Eventueel DX11 Shaders toevoegen
==================================================================================================================================================================
Changelog: 2-08-2015
Changes V3
File: w_rain
<temperature> 12.0000 12.0000 12.0000 13.0000 15.0000 20.0000 24.0000 23.0000 20.0000 15.0000 13.0000 13.0000 12.0000</temperature> decrease all to 0
<postfx_desaturation> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</postfx_desaturation> all to 4.0000 ,, all to 6.0000
sky_cloud_overall_strength> 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339 0.2339</sky_cloud_overall_strength> increase to 0,5339 to 0,7339
<water_drying_speed_mult> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult> changes to <water_drying_speed_mult> 1.0000 2.0000 3.0000 4.0000 5.0000 6.0000 7.0000 8.0000 7.0000 2.0000 0.0000 0.0000 0.0000</water_drying_speed_mult>
ChangesV 5
<enable_shadow_occlusion> 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000 1.0000</enable_shadow_occlusion> all to 2.0000
<dof_enable_hq> 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000 0.0000</dof_enable_hq> all to 1.0000
<light_ray_mult> 0.0000 0.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 3.0000 0.0000</light_ray_mult> increase to double (0,6000) besides the on one`s on 0
Visual Settings.dat
V1
rain.NumberParticles 16384 to 32768 to 65536
heightReflect.width 100.00 to 10
heightReflect.height 220.00 to 22
V2
rain.NumberParticles 32768 to 65536
rain.UseLitShader 1.00 to 0.00
# Cloud generation
cloudgen.frequency 2.0 to 4.0
// Puddles
puddles.scale 0.015 to 0,005
puddles.range 0.15 to 0,30
puddles.depth 0.9 to 1,8
puddles.depthtest 0.200 to 0,400
puddles.strength 0.5 to 1,0
puddles.animspeed 30.
puddles.ripples.minsize 0.012
puddles.ripples.maxsize 0.02
puddles.ripples.speed 10 to 5
puddles.ripples.minduration 4.0 to 2,0
puddles.ripples.maxduration 5.0 to 10,0
puddles.ripples.dropfactor 0.8 to 0,2
puddles.ripples.windstrength 0.03
puddles.ripples.ripplestrength 0.7
puddles.ripples.winddamping 0.05
puddles.ripples.playerspeed 10.0
puddles.ripples.playermapsize 8
V3
#Values to use with rain collision map
raincollision.specularoffset 1.00 to 0,25
raincollision.waterspeed 1.00 to 0,50
rain.NumberParticles 65536 to 131072
rain.diffuse 1.00 to 1,50
Shaders
Inserted shaders
Reliefmapping & bleach shader
LIQUIDFX
Tresholds van regensporen aangepast
Nav.dat
SECTORS_PER_NAVMESH = 3
SECTORS_PER_NAVNODES = 12 to 24
NAVMESH_LOAD_DISTANCE = 212 to 424 to 50
RELATIVE_THREAD_PRIORITY = 8
MAX_NUM_NAVMESHES_IN_ANY_LEVEL = 10099
MAX_NUM_AUDMESHES_IN_ANY_LEVEL = 1000
MAX_NUM_NAVNODES_IN_ANY_LEVEL = 400
MAX_NUM_DYNAMIC_NAVMESH_TYPES = 40
Gameconfig
<ConfigPopulation>
<ScenarioPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200
<AmbientPedsMultiplier value="100"/> to 200 to 600 to 1200
<MaxTotalPeds value="200"/> to 400 to 800 to 1600
<VehicleAmbientDensityMultiplier value="100"/> to 300 to 600
<VehicleParkedDensityMultiplier value="100"/> to 300
<VehicleUpperLimit value="130"/> to 260
<VehicleMaxCreationDistance value="255"/> to 510