Jump to content

Reorganisatie Games fora


Thundercover

Recommended Posts

Door een verschuiving van trends in de wereld van games zijn de Games fora onder handen genomen. De categorie Games bestond uit fora opgesplitst per genre, naast een algemeen forum, en is nu veranderd naar de volgende opzet:

Het oude Info & Chat: hier is ruimte voor topics over consoles en gaming in het algemeen.

Hier vind je nu de game-specifieke topics terug zoals deze verdeeld waren over de genre-fora.

Multiplayer kan niet alleen in GTA, maar ook in vele andere games. Daarvoor kan je hier terecht.

Een carrière in FIFA of GRID? Of bouw je een prachtige, stijlvolle stad in Cities: Skylines met architecturale hoogstandjes en input van leden? Hier kan je zulke voortgangsverslagen kwijt.

De Games-moderators Visser23 en thebig zullen de komende dagen nog de puntjes op de i zetten. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TekaLoca

    6

  • Thundercover

    3

  • MegaPilot

    3

  • NicolaB

    3

Top Posters In This Topic

Op zichzelf een leuke shuffle, maar het borrelt ook wat conflicten op. :Y

Voorbeeld van een game: League Of Legends.

Tijdens een normaal gesprek kan het wisselen van een informatieve stijl, naar praten over daadwerkelijk gespeelde games en de vraag of we weer eens met z'n allen online komen om gezellig te gamen.

Nu zou je dit vloeiend gesprek in 4 topics moeten voeren, in 4 verschillende forumgedeelten. Beetje omslachtig.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik sluit me bij Teka en Nicola aan. Beetje raar, het hoefde niet te veranderen. Alles liep goed en wel, toch? :puh: Ik zal iig wel een keer een RCT3 parkje met een goed verhaal plaatsen in het Avonturen & Verhalen subforum. :Y

Bewerkt: door ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Voorbeeld: MegaPilot komt alleen in het Games-forum voor de FIFA topics. Hij ging hiervoor altijd naar Sports & Race waar die topics constant bovenaan bengelen. Nu mag hij op zoek gaan in Games Talk waar ALLE actuele topics van ALLE games bovenaan staan. Niet alle FIFA topics staan op dit moment bovenaan, dit was bij Sports & Race wel het geval.

- Is het overzichtelijker?

Neen. Want ik mag gaan zoeken tussen alle actuele topics van allerhande genres.

- Zijn die tags handig?

Neen, want via de forumindex zijn die tags nutteloos. Ik klikte hiervoor gewoon op Sports & Race en ik was klaar. Nu zijn er wel tags als Sport(en in het topic zelf ook FIFA blijkbaar), maar die zijn niet bereikbaar via de forumindex(Populaire Tags buiten beschouwing gelaten, maar dat is gewoon nutteloos). Nu moet ik via Games Talk klikken op een actueel Sporttopic z'n tag "Sport", waarna ik een pagina krijg met alle populaire topics met die tag. Vroeger klikte ik op Sports & Race. Ik hoop dat je zelf inziet dat 1 x zoeken en klikken naar Sports & Race performanter is dan

- zoeken en klikken naar Games Talk

- zoeken en klikken op "Sport" van een Sporttopic

-Waarom?

Geen idee. Er is veel werk verricht om het minder overzichtelijk te maken.

Hoe je het ook draait of keert, in mijn geval is dit gewoon niet overzichtelijker dan voorheen. Integendeel.

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het allemaal prima

de drukke topics komen vanzelf weer boven, waardoor het zoeken weer eenvoudiger word

en als je je favo game wil zien kun je je altijd op een ander forum (bijvoorbeeld een fifa forum oid) aanmelden

volgens mij heet dit forum nog altijd gta-games.

ik kijk zowieso bijna nooit in het games topic, vooral omdat de spellen die altijd bovenaan hangen mij niet interesseren, misschien dat het nu beter word.

even geduld, alles komt weer op zijn plek, zonder vernieuwing, geen vooruitgang/verbetering

het is natuurlijk voor iedereen makkelijker om iets af te kraken, dan zelf iets te verzinnen..

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is besproken in het moderatorforum, en de conclusie was daar zo goed als unaniem positief. Ik denk niet dat iemand van ons zoveel kritiek verwacht had.

Tsja, verkeerde zet.

ik vind het allemaal prima

de drukke topics komen vanzelf weer boven, waardoor het zoeken weer eenvoudiger word

en als je je favo game wil zien kun je je altijd op een ander forum (bijvoorbeeld een fifa forum oid) aanmelden

volgens mij heet dit forum nog altijd gta-games.

ik kijk zowieso bijna nooit in het games topic, vooral omdat de spellen die altijd bovenaan hangen mij niet interesseren, misschien dat het nu beter word.

Enough said.

het is natuurlijk voor iedereen makkelijker om iets af te kraken, dan zelf iets te verzinnen..

Er moest niets gewijzigd worden, dus niemand kon met iets beters (/anders) komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals iedereen heeft gemerkt, waren de Gamesfora nauwelijks actief. De enige actieve foto waren Sport & Race (alleen FIFA Ultimate Team en FIFA 16) en Overige Games (Minecraft en Minecraft server). In overige fora werd nauwelijks gepost. Nu hebben er ervoor gekozen om al deze fora bij elkaar te gooien zodat we minder inactieve fora hebben. Hierdoor lijkt games een stuk actiever. Door middel van tags kan gezocht worden op topics van een bepaald genre. Dit is een ideale functie op het forum, maar wordt nog niet veel gebruikt. Dit moet hierdoor meer gebruikt worden. Het is tenslotte één klikje meer dan normaal.

Online Meetingplace is ontstaan doordat we graag zien dat er meer samenhang tussen forumleden komt. Er mogen meetings georganiseerd worden, maar hier was vooralsnog veel onduidelijkheid over. Nu willen we het juist stimuleren, waardoor hier een nieuw forum voor is gekomen.

Games verhalen & avonturen is in het leven geroepen door de laatste tijd. Steeds meer leden willen verhalen en ervaringen in games graag kwijt, maar hier was nooit echt de mogelijkheid voor. Dit werd dan altijd maar in een willekeurig forum geplaatst. Nu stimuleren wij het maken van verhalen juist in een nieuw subforum. Hopelijk wordt er gebruik van gemaakt!

Games Info & Chat heeft alleen een nieuwe naam gekregen, dus daar hoeft niet veel over gezegd te worden. Gewoon zoals altijd.

We gaan de komende tijd bezig met de tags en het samenvoegen van een aantal topics. Hierdoor wordt het overzicht verbeterd. Hier zal echter wel wat geduld voor opgebracht moeten worden. Dit kost namelijk nog redelijk wat tijd. We zijn ten slotte ook maar mensen. :) Vragen en opmerkingen kunnen natuurlijk altijd gesteld en geplaatst worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk vind ik het momenteel véél te ongeordend eruit zien, alle topic die voorheen netjes gecategoriseerd stonden, staan nu letterlijk kriskras

door elkaar heen. Wat waarschijnlijk wel tot misverstanden gaat leiden. En sja, was die wijziging bovendien echt nodig?

-Edit- : Laat maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...