Ik denk dat de meeste mensen hier op het forum mij kennen als een groot GTA-fan en ik kan zonder twijfel zeggen dat de GTA-serie een grote invloed heeft gehad op mijn leven. Elke GTA die werd uitgebracht heb ik met heel veel plezier gespeeld, ook GTA V hoewel deze wat mij betreft een aantal elementen bevat die het een erg atypische GTA-game maken.
Normaliter speel ik de verhaallijn van een GTA-game meerdere malen, echter is dit bij GTA V nooit het geval geweest. Een aantal zaken die voor mij het spelplezier hebben gedrukt:
Missies zoals Did Somebody Say Yoga waarin Michael per ongeluk drugs naar binnen werkt en begint te trippen. Idem voor de "Grass Roots" missies en de Peyotes. Hoewel de GTA-serie inderdaad niet is gekend voor zijn realisme waren dit gebeurtenissen die wat mij betreft te ver gingen en mij het gevoel gaven dat ik een Saints Row game aan het spelen was. Alle respect voor die game serie, maar de extreem onrealistische elementen die daarin geïmplementeerd zijn horen niet in een GTA-game thuis. Misschien is dit slechts een zeer klein deel van GTA V, desondanks iets wat het spelplezier voor mij een groot deel heeft gedrukt.
Aansluitend bij het bovenstaande: de special abilities van de drie protagonisten. Totaal onrealistisch en het maakt de game nog eenvoudiger wat erg te betreuren valt. Ik hoor mensen nu denken dat je niet verplicht wordt om deze abilities te gebruiken, echter om bepaalde missies 100% te voltooien is dit wel het geval. Nee, wat mij betreft gewoon back to basic en het rijden, schieten of de health puur laten afhangen van opgebouwd skills.
GTA: Online. De nadruk van een GTA-game heeft altijd op de singleplayer gelegen en dat is één van de redenen waarom de Trilogy GTA's en GTA IV en episodes zulke prachtige verhaallijnen hebben. Kort na de release van GTA V heeft de nadruk altijd op GTA: Online gelegen wat ervoor heeft gezorgd dat de singleplayer voor veel mensen in de vergetelheid is geraakt. Nu Rockstar ook nog eens updates exclusief voor Online uitbrengt kunnen we stellen dat GTA V, hoewel zeer belovend voorgesteld als een game waar je uren, dagen en zelfs weken plezier aan kunt beleven slechts een middel is geworden om Online op te starten.
Ik ben er mij van bewust dat er reeds meerdere malen over een singleplayer DLC gesproken is, maar meer dan twee jaar na release is daar nog bitter weinig van te zien. Ik denk eerlijk gezegd dat het al veel te laat is en dat GTA V voor altijd in de schaduw zal blijven staan van Online wat erg te betreuren is.
Wellicht heeft dit topic weinig toevoegende waarde aan dit forum, echter wil ik jullie mijn persoonlijke mening over de jongste telg in de serie niet onthouden. Misschien zijn er een aantal mensen die mijn mening hieromtrent delen, anderzijds is het mogelijk dat er mensen compleet het tegenovergestelde denken. Mijn wens is gewoon dat Rockstar Games bij het maken van een volgende GTA-game een aantal compleet onrealistische features achterwege laat en zich opnieuw volop focust op de singleplayer van de game.Graphics, gameplay,.. het zijn allemaal belangrijke elementen voor een goede game, maar een Grand Theft Auto game staat of valt met haar verhaallijn.
Ik denk dat de meeste mensen hier op het forum mij kennen als een groot GTA-fan en ik kan zonder twijfel zeggen dat de GTA-serie een grote invloed heeft gehad op mijn leven. Elke GTA die werd uitgebracht heb ik met heel veel plezier gespeeld, ook GTA V hoewel deze wat mij betreft een aantal elementen bevat die het een erg atypische GTA-game maken.
Normaliter speel ik de verhaallijn van een GTA-game meerdere malen, echter is dit bij GTA V nooit het geval geweest. Een aantal zaken die voor mij het spelplezier hebben gedrukt:
Wellicht heeft dit topic weinig toevoegende waarde aan dit forum, echter wil ik jullie mijn persoonlijke mening over de jongste telg in de serie niet onthouden. Misschien zijn er een aantal mensen die mijn mening hieromtrent delen, anderzijds is het mogelijk dat er mensen compleet het tegenovergestelde denken. Mijn wens is gewoon dat Rockstar Games bij het maken van een volgende GTA-game een aantal compleet onrealistische features achterwege laat en zich opnieuw volop focust op de singleplayer van de game.Graphics, gameplay,.. het zijn allemaal belangrijke elementen voor een goede game, maar een Grand Theft Auto game staat of valt met haar verhaallijn.