Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gta 5 taal veranderen op PS5

Hallo

Bij het opstarten komt er soms op te staan welke taal je wilt. Nu heeft mijn zoontje Frans aangeduid. Alle teksten zijn nu in het Frans. Er wordt nog wel in Engels gesproken. Ik krijg het niet meer terug op Engels gezet. Bij het opnieuw opstarten wordt er nietmeer gevraagd welke taal je wil? 

Heb het spel al eens verwijderd en terug erop gezet. En nog steed in het Frans. 

Weet iemand hier een oplossing voor? 

Featured Replies

Geachten. 
ik heb de taal net terug kunnen veranderen van Duits naar Engels. 
Dit is gelukt door de game op te starten en direct de knoppen L1 & R1 in te drukken. Ik heb dit gedaan in de tijdspanne van de vrouw in bikini op het scherm, tot ik het scherm kreeg waar een grote tekst op staat met de 3 laad bolletjes ( met een lijn tekst ). Daarna zouden de taal keuzes terug moeten verschijnen. Prettig dag verder, en hopelijk heeft het geholpen bij jullie. 

Edited by Dark-Habitz

• 1 year later...

Hey

Ik heb exact het zelfde ik heb perongeluk portugees aangeduid maar ik kan het niet meer aanpassen en alles in gta is nu in het portugees ik heb mijn ps5 al opnieuw gereset en al en het blijft in het portugees

Is er iemand die mij aub zou willen helpen

• 3 months later...

Ik heb hetzelfde aan de hand. Mijn zoon heeft op 1 of andere manier de taal veranderd. Heb het al geprobeerd om de systeemtaal aan te passen maar dit veranderd niets in het spel. Heb al contact opgenomen met rockstar en de enige oplossing die zij aanreiken is een nieuw psn account aanmaken wat ik dus natuurlijk niet wil doen. Nieuw account aanmaken met een ander mailadres kan volgens mij niet de oplossing zijn. Op die manier speel ik ook mijn ps5 essential abonnement kwijt. Heeft er iemand een oplossing om dit om te keren op de ps5.

• Crewleden

Voor zover ik weet is de taal van GTA V afhankelijk van de gekozen systeemtaal van de PS5. Als de PS5 is ingesteld op een taal die GTA V niet ondersteund, zou het standaard op Engels moeten staan. Als dit op de een of andere maniet niet gebeurt, kan je het volgende proberen:

• Synchroniseer en back-up je game-data zoals hier beschreven: https://www.playstation.com/nl-nl/support/subscriptions/ps5-ps-plus-cloud-storage/

• Ga vervolgens vanuit de instellingen van je PS5 naar Systeemopslagbeheer.

• Ga vervolgens naar 'Opgeslagen applicatiegegevens' en kies 'Grand Theft Auto V'. Verwijder het bestand door op de knop 'Opties' te drukken. Door dit bestand te verwijderen, worden je opties, zoals taal en helderheid, gereset.

• Als de systeemtaal van je PS5 niet door de game wordt ondersteund, wordt je gevraagd een taal te kiezen wanneer je de game de volgende keer opstart. Als je systeemtaal Engels is, start GTA V direct in het Engels.