Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_255468

ik wil nu een eiland maken ,kan ik daar voor ook het heuvelge landshap tut gebruiken ??

zoja , wat moet ik dan doen om de zijkande mooi te laten aflopen ???

ik duz een eiland maken ,ik heb ook al op internet gekeken

Bewerkt: door peter99

Geplaatst:
  • Auteur
comment_255664

Peter je moet een eiland door middel van Poly's verschuiven

Ik leg het je even in het kort uit ;)

-Je neemt een plane, met 10 bij 10 Segmenten

-Je gaat naar Convert to Editble Poly, en dan naar de Move Tool

-Je drukt op de 3 kleine puntjes in het vak Selection, wat in je rechter Zij paneel zit van 3ds Max 7

-Nu ga je ze eerst omhoog duwen zorg wel, dat je niet alle poly's heb maar zo:

blala9fo.png

Op het tekeningtje zie je dus het platformje, je moet het vak met het rode gedeelte omhoog tillen, en het blauwe vak zo laten, zo komt het er mooi uit te zien

-Nu ga je nog wat meer verschuiven zodat het wat wilderig is, en een mooie vorm krijgt, en je hebt een simpel eilandje

Dit is eigenlijk allemaal gebaseerd op de Tut van Wauzie

Nu komt mijn vraag:

Hoe maak ik een object weer los, van Ge-Attached object, met Detach kan het, maar in kan die niet gebruiken, omdat hij licht grijs is, en niet donker, want als hij donker is kan je hem gebruiken (een beetje vage uitleg :{ )

Geplaatst:
comment_256231
Peter je moet een eiland door middel van Poly's verschuiven

Ik leg het je even in het kort uit ;)

-Je neemt een plane, met 10 bij 10 Segmenten

-Je gaat naar Convert to Editble Poly, en dan naar de Move Tool

-Je drukt op de 3 kleine puntjes in het vak Selection, wat in je rechter Zij paneel zit van 3ds Max 7

-Nu ga je ze eerst omhoog duwen zorg wel, dat je niet alle poly's heb maar zo:

blala9fo.png

Op het tekeningtje zie je dus het platformje, je moet het vak met het rode gedeelte omhoog tillen, en het blauwe vak zo laten, zo komt het er mooi uit te zien

-Nu ga je nog wat meer verschuiven zodat het wat wilderig is, en een mooie vorm krijgt, en je hebt een simpel eilandje

Dit is eigenlijk allemaal gebaseerd op de Tut van Wauzie

Nu komt mijn vraag:

Hoe maak ik een object weer los, van Ge-Attached object, met Detach kan het, maar in kan die niet gebruiken, omdat hij licht grijs is, en niet donker, want als hij donker is kan je hem gebruiken (een beetje vage uitleg :{ )

@big bear:

zou het soiets moeten worden :

1.island7mh.th.jpg

2.island18qt.th.jpg

3.island21dj.th.jpg

Geplaatst:
  • Auteur
comment_256242

Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

Geplaatst:
comment_256335
Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

poly,s tellen doe je toch met de knop 7 bij het tekentje & toch ?

BTW : hoe maak je eigenlijk verschillende texture op één object ???

Bewerkt: door peter99

Geplaatst:
comment_256360

Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

poly,s tellen doe je toch met de knop 7 bij het tekentje & toch ?

BTW : hoe maak je eigenlijk verschillende texture op één object ???

Dat klopt, dat doe je met de knop 7.

Alleen daar kan je alleen de poly's van één object mee tellen.

Om alles bij elkaar te tellen heb je een andere tool :puh:.

Geplaatst:
comment_256368

Zoiets kan het, maar je moet denk aan de verhoudingen:

-Is het plat genoeg voor gebouwen

-Heeft het een mooie eiland vorm

-Hoeveel poly's

-En de textures

Ik zou hem nog ietsje mooier proberen te maken, en daarna goed texturen en UWV mappen, en hij is goed genoeg ;)

poly,s tellen doe je toch met de knop 7 bij het tekentje & toch ?

BTW : hoe maak je eigenlijk verschillende texture op één object ???

Dat klopt, dat doe je met de knop 7.

Alleen daar kan je alleen de poly's van één object mee tellen.

Om alles bij elkaar te tellen heb je een andere tool :puh:.

alles met de rechtse ctrl selecteren en dan op 7 drukken ? :bonk:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_256376

Je kan ook naar het Hamertje gaan, en dan op More.., dan krijg je een lijstje, en zoek je naar Polygon Counter, die telt Poly's per geselecteerd object, en per alle objecten, hij telt ook de Triangles

Geplaatst:
comment_261620

he,

ik heb ik heb ook een vraag, ik weet niet hoe ik een achtergrond image moet gebruiken in 3ds max, en dit heb ik wel nodig omdat ik nu tutorials aan het lezen ben, en in die tutorials staat dat niet uitgelegt

weet iemand hier raad mee?

Tim

Geplaatst:
comment_261637

Volgens mij bedoel je dit:

Views -> Viewport Background ... (of gebruik de sneltoetsen "ALT + B").

Dan selecteer je een plaatje door bovenaan op de button "files" te klikken en dan klik je op 'OK'.

Je kan daar dus maar een plaatje selecteren voor al je views.

Als je meerdere plaatjes wil doen wanneer je bijvoorbeeld een auto wil modellen moet je een soort kamertje maken van planes.

Op die planes doe je jouw plaatjes ;).

Geplaatst:
comment_261652

Misschien bedoel je dit:

- Ga bovenin (waar ook file, edit en tools staat) naar ''rendering''

- Kies ''environment''

- Kies ''use map'' en dan ''none''

- Kies ''bitmap''

- Kies je bitmap

- Klik het scherm weg

- Klik op het theepotje om te kijken of het is gelukt

Je kan ook op 8 drukken (teminste, in 3dsmax 8.) om ''environment'' te krijgen,

en je hoeft natuurlijk niet voor bitmap te kiezen, je kan ook voor een van die

andere kiezen.

Greetz Wazuup 8)

EDIT: Wat is het verschil tussen onze manieren Jorge_F?

Bewerkt: door Wazuup

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.