Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_261658
Misschien bedoel je dit:

- Ga bovenin (waar ook file, edit en tools staat) naar ''rendering''

- Kies ''environment''

- Kies ''use map'' en dan ''none''

- Kies ''bitmap''

- Kies je bitmap

- Klik het scherm weg

- Klik op het theepotje om te kijken of het is gelukt

Je kan ook op 8 drukken (teminste, in 3dsmax 8.) om ''environment'' te krijgen,

en je hoeft natuurlijk niet voor bitmap te kiezen, je kan ook voor een van die

andere kiezen.

Greetz Wazuup 8)

EDIT: Wat is het verschil tussen onze manieren Jorge_F?

Bedankt Waazup, ik was ook al naar zoiets op zoek _O_ .

Het verschil tussen onze manier is dat je bij mijn manier de bitmap in de views ziet maar niet in de render.

Kijk hier maar eens naar:

rendershit7uf.png

Geplaatst:
comment_262797

Ik zag ergens iets staan over dingen plaatsen met coordinaten in 3dsmax.

met die coordinaten onder in het scherm. Ik zou graag willen weten hoe dat precies werkt.

Een tutorial ofzo...

Alvast bedankt

, Evil

Geplaatst:
comment_263041

Ik denk dat je de scripts van KAM bedoelt.

Google zou ik zeggen.

Je moet de scripts eerst hebben voor je coords kan halen uit 3DS Max.

(Onlogisch :cab: )

GizmO :bier:

Geplaatst:
comment_263115

Iets duidelijker graag.;)

Als je die grote theepot bedoelt die je kan maken net zoals een box of cylinder etc.

Dan moet je ff in het zelfde rijtje zoeken met box/tube/cylinder enzo.

Daar moet hij tussen staan.

Als je iets anders bedoelt graag even iets duidelijker uitleggen

GizmO :bier:

Geplaatst:
comment_263686

Hey mensen ik heb een aantal vragen (ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon niks vinden dus...)

- Hoe maak je een .dff

- Hoe maak je een .txd

- Wat is en hoe maak je een .col

- Hoe weet je hoe groot je iets moet modelen zodat het groot genoeg is in het spel

Ik gebruik 3ds max 8.0

Ik hoop dat jullie de antwoorden hebben want zonder dit kom ik niet echt ver als modder :bonk:

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
comment_263709

1. een .DFF maak je met http://rapidshare.de/files/6876461/scripts.rar.html ]deze[/url] scripts

Voor een DFF heb je GTA_DFF_IO_25Aug05.ms nodig (staat in de GTA Tools map)

2. een TXD maak je met TXD Workshop 3.7 ... Hier te downloaden.

3. een col is een bestand die je maakt om je model goed ingame te kunnen krijgen.Als je hem maakt komt er een bol ofzo omheen.Meer weet ik er niet over.Deze maak je ook met http://rapidshare.de/files/6876461/scripts.rar.html ]deze[/url] scripts ... Voor dit heb je COL_IO_2b.ms nodig (die staat gewoon in de begin map)

4. Je kan zien of een het goed op schaal is door de player.3ds ernaast te zetten

En bijv. voor een parkeerplaats een Admiral.3DS ... hier te downloaden

De Scripts moet je in je scripts folder zetten van 3DS Max

en de Scale Objects moeten in je meshes folder.

Succes ermee

en je vragen gewoon hier stellen.

GizmO :bier:

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Geplaatst:
comment_263751

Gizmo, is die scripts.rar ook voor 3dsmax8.

Ik heb die eerst ook gedownload, maar bij mij deed die het niet...

Ik heb 3dsmax8. Het kan aan mij liggen. Maar dat denk ik niet :bonk:

Als de scripts voor 3dsmax7 zijn heeft wazuup er ook niks aan :)

Halleee, Evildirk

Geplaatst:
  • Auteur
comment_263933

Ze moeten werken, ik dacht eerst ook van niet, maar blijkbaar werken ze

IK zal het maar gewoon ff proberen, maar wel de Script Map back-uppen ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.