Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_263999

Okee thanx, dan zal ik het nog maar eens proberen :bonk:

Ik heb nog maar een paar dagen en dan is m'n trial afgelopen :N

Dus ik moet snel zijn

, Evildirk

Edit: Ach verrek, hij is vandaag verlopen. Dan maar wachten totdat ik hem van iemand anders krijg :puh:

Bewerkt: door evildirk

Geplaatst:
comment_264094

een trapje is niet zo moeilijk,

Maak gewoon een plane in.

Ik deedt 10 segs in de lengte...

19qo.th.jpg

selecteer het eerste vlak en druk op het kleine venstertje naast extrude. Speel wat met de ´hoogte-nummers´totdat je een mooie traphoogte krijgt.

Zoiets dus:

26vm.th.jpg

Na een paar treden zag het er zo uit...

32or1.th.jpg

Uiteindelijk:

41jq.th.jpg

:clown:

Bradley H:

Geplaatst:
comment_264098

Erg handig en simpel :klap:

Maar ik heb weer wat vragen:

- Moet je eerst een .col maken voordat je .dff kan maken?

Want als ik mijn objecten selecteer en ''export dff'' druk zegt ie: you need to supplly a collosion model for SA export.

- Als je dat script runt om een .col te maken snap ik niet hoe je dat kan doen. Ik zie nergens ''export col'' ofzo staan.

-Als je met txd workshop een txd wilt maken moet je dan gewoon het programma openen en new kiezen, de plaatjes

dezelfde naam geven als je hebt gedaan bij het texturen en dan gewoon tussen de speldata zetten?

Alvast bedankt

Greetz Wazuup

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
comment_264683

Bradley, jouw manier van trapjes zuigt gewoon faces...doe het op mijn manier ;).

Boven Box staat Standard Perf....., klik daar op en kies stairs. Neem nu de eerste en stel in dat het volledig solide is en dat hij geen leuning heeft. Zo heb je een lowpoly trap.

Geplaatst:
comment_264712
Bradley, jouw manier van trapjes zuigt gewoon faces...doe het op mijn manier ;).

Boven Box staat Standard Perf....., klik daar op en kies stairs. Neem nu de eerste en stel in dat het volledig solide is en dat hij geen leuning heeft. Zo heb je een lowpoly trap.

Uhm, ik ben benieuwdt hoe hij lower kan :t. Waar vindt ik precies die functie, bij mij staat er boven box niks meer, (ik gebruik 7 of course).

Geplaatst:
comment_264777
Erg handig en simpel :klap:

Maar ik heb weer wat vragen:

- Moet je eerst een .col maken voordat je .dff kan maken?

Want als ik mijn objecten selecteer en ''export dff'' druk zegt ie: you need to supplly a collosion model for SA export.

- Als je dat script runt om een .col te maken snap ik niet hoe je dat kan doen. Ik zie nergens ''export col'' ofzo staan.

-Als je met txd workshop een txd wilt maken moet je dan gewoon het programma openen en new kiezen, de plaatjes

dezelfde naam geven als je hebt gedaan bij het texturen en dan gewoon tussen de speldata zetten?

Alvast bedankt

Greetz Wazuup

- Nee dit hoeft niet. Juist andersom. Dan moet je het vakje voor skip col aanvinken.

- Er staat save as... En in dat textvak daaronder moet je je model naam intypen.

- In de GTA3.img zetten...

@Bradley: hier kun je zien waar je dat vind...

Bewerkt: door Wiepie

Geplaatst:
comment_266832

Als ik mn objecten exporteer tot DFF vanuit 3dsmax, zegt ie eerst Select the objects you want to export.

Dan selecteer ik alles zegt ie: More than 1 hierarchy links were selected, Only 1 is allowed in DFF.

Ik heb ergens gelezen, dat iemand zei dat je alles aan elkaar moest maken, zodat niemand gedeeltes van je object kan jatten. Moet ik dat doen?

, Evildirk

Edit: Lol hoe snel kan je zijn :) . Thanx, ik heb je tutorial al gedownload. Hij is zeker wel vet :klap:

Ik had hem niet helemaal afgekeke, ik moest ff wat voor school doen.

Bewerkt: door evildirk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.