Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_291345

Oja, als je hem wilt texturen moet je het volgende doen: Edit poly > Vertex > Cut > Op de bovenkant van de kwart-cylinder lijntjes trekken zodat je stoep-texture er mooi op kan :)

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_299945

Ik heb een vraag:

Mijn eiland is nu helemaal af en ik wil hem natuurlijk ingame zetten alleen heeft hij 15.407 polys.

Dat is natuurlijk teveel voor 1 object en daarom wil ik mijn object in 10 delen splitsen.

Ik heb nu 1 groot object en nu wil ik dus stukken gaan detachen zodat het opgedeeld wordt.

Alleen nu mijn vraag: hoe kan je zien hoeveel polys je geselecteerde (met edit poly) stuk heeft?

Want als je naar de polycounter gaat moet je eerst dat stuk detachen en als het teveel polys (of juis te weinig) dan moet je het weer atachen en het nog een keer proberen.

Geplaatst:
comment_300775

Omdat niemand me helpt in mijn toppic, post ik het hier even... :D

1. Kan er iemand gta3.img uit gta3 uploaden? (geen rapidshare ed.,directe links aub).

2. Hoe verminder ik mijn poly's in een model zonder het in stukken te delen?

3. Same as above maar dan door middel van in stukken delen.

4. Hoe plaats ik dummy's bij wapens voor Vice...

:bier::sigaar::bier::sigaar:

GreetzZ...

Bewerkt: door dabeast

Geplaatst:
comment_301678

1. Nee, te groot

2. In de toekomst low-poly werken door bij models niet te veel segmenten\sides te gebruiken

3. Dat snap ik niet :-(

4. Weet ik niet :-(

Ik heb ook een vraag,

Ik word schijtziek van Kam MAP IO script, ik selecteer de dff path, ik importeer de IDE en vervolgens de IPL, en wat zie ik, helemaal niks, niks, niks en nog is niks :-(

Terwijl ik wel namen zie in die lijst :-(

Geplaatst:
  • Auteur
comment_302145
omdat niemand me helpt in men toppic , post ik het hier ff :D

1. kan er iem gta3.img uit gta3 uploaden?(geen rapidshare ed.,directe links aub)

2. hoe verminder ik men poly's in een model zonder het in stukken te delen

3. same as above maar dan dmv in stukken delen

4.hoe plaats ik dummy's bij wapens voor vice...

:bier::sigaar::bier::sigaar:

GreetzZ...

Ik zal je even helpen:

1. Zoals, Blaster al zei, is het echte GTA3.img veels te groot, als hij gestript zou zijn, dan zou het eventueel kunnen als je hem rart, maar het GTA3.img is gewoon verreweg veels te groot

2. Het kan wel, je kan eventueel onnodige poly's die niet in gebruik zijn deleten, maar je moet hier bij goed op letten, en geconctreerd te werk gaan, want als je een poly in gebruik verwijderd is je object al 1 en al bug in SA, je ziet het doordat je model rare zwarte plekken krijgt, of als delen weggaan

3. Dit moet met Detachen, je selecteer je poly's, en drukt op Detach, en Moved hem weg.

4. Je hoeft geen Dummy's te plaatsen voor wapens, dat moet alleen bij Auto's

Geplaatst:
comment_302412

Aan de link die je zomaar snel weg hebt gehaald heb ik inderdaad niks.

Deze vraag loopt nog steeds maar ik heb nu alweer een nieuwe:

Als ik een plane gebruik en ik draai er omheen dan zie ik vaak dat hij aan de andere kant onzichtbaar is (terwijl hij aan de ene kant normaal is). Is dit ingame ook zo of is het gewoon een foutje of iets dergelijks?

Geplaatst:
comment_302472

Dat hoeft natuurlijk niet.

Maar het is je wel aan te raden want uit je hoofd gaat moeilijk.

Je kan wel een groot aantal foto's/plaatjes zoeken en die gebruiken, zo wil ik zelf een auto maken die een keer in de Donald Duck is getekend. :cab:

Het is dan wel slim dat je foto's van alle kanten hebt maar dan moet je het ook uit je hoofd doen terwijl je schuin naar de foto's kijkt.

Geplaatst:
comment_302545

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, het is niet echt een blueprint,

Maar een gewone foto waar ik met me pc een schets van gemaakt hebt.

EDIT: Foto verwijderd, hij was niet meer nodig.

Greetz Wazuup

Bewerkt: door Wazuup

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.