Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_302547

nee, niet echt maar bedankt voor de moeite :D

Het is er een met een lange achterkant: een soort sedan...

deze site heeft mij niet kunnen helpen maar jullie misschien wel: http://blueprints.onnovanbraam.com

en als je een tutorial wilt van hoe je een bleuprint in 3dsmax gaat stoppen : http://blueprints.onnovanbraam.com/tutorials/3dmax/

Bewerkt: door ikt

Geplaatst:
comment_302564
Aan de link die je zomaar snel weg hebt gehaald heb ik inderdaad niks.

Deze vraag loopt nog steeds maar ik heb nu alweer een nieuwe:

Als ik een plane gebruik en ik draai er omheen dan zie ik vaak dat hij aan de andere kant onzichtbaar is (terwijl hij aan de ene kant normaal is). Is dit ingame ook zo of is het gewoon een foutje of iets dergelijks?

dat is normaal je kan 3d dingen maar van 1 kant bekijken daarom heb je ook altijd dubbele muren enzo

wtf , ik dacht dat je net wel een dummy moet plaatsen bij wapens , hoe moet hij het anders vast houden crazy.gif

er moet oo een dummy in

check dit topic voor meer info http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=20073

Bewerkt: door burpicane

Geplaatst:
comment_302570

Dan weet ik het ook niet meer...

Maar als je een auto wilt moddelen, en ingame wilt zetten wat moet je dan doen om

- De Wielen erbij te maken? (ik heb gehoord dat je ze niet hoeft te moddelen?)

- Een schademodel te maken?

- Een animatie voor de deur te maken?

Alvast bedankt

Geplaatst:
comment_302572

Als ik een plane gebruik en ik draai er omheen dan zie ik vaak dat hij aan de andere kant onzichtbaar is (terwijl hij aan de ene kant normaal is). Is dit ingame ook zo of is het gewoon een foutje of iets dergelijks?

dat is normaal je kan 3d dingen maar van 1 kant bekijken daarom heb je ook altijd dubbele muren enzo

Dus dat betekent dat ik 2 planes tegen elkaar moet zetten om ze van allebei de kanten ingame te zien? Of zie je gewoon de ene kant niet in 3ds max maar wel ingame?

Geplaatst:
comment_302578
Dan weet ik het ook niet meer...

Maar als je een auto wilt moddelen, en ingame wilt zetten wat moet je dan doen om

- De Wielen erbij te maken? (ik heb gehoord dat je ze niet hoeft te moddelen?)

- Een schademodel te maken?

- Een animatie voor de deur te maken?

Alvast bedankt

Die deuren dat werkt met dummys dus niks aan als je de dummys hebt.

Het schade model kan je simpel maken door wat poly's te verschuiven.

Geplaatst:
comment_302586

Als ik een plane gebruik en ik draai er omheen dan zie ik vaak dat hij aan de andere kant onzichtbaar is (terwijl hij aan de ene kant normaal is). Is dit ingame ook zo of is het gewoon een foutje of iets dergelijks?

dat is normaal je kan 3d dingen maar van 1 kant bekijken daarom heb je ook altijd dubbele muren enzo

Dus dat betekent dat ik 2 planes tegen elkaar moet zetten om ze van allebei de kanten ingame te zien? Of zie je gewoon de ene kant niet in 3ds max maar wel ingame?

ja dan moet je wel de 2e 180 graden draaien anders heeft het geen nut

Geplaatst:
comment_304267

Dummy's (z moddeler) zijn het een soort van ruiten en in 3ds zijn het vierkanten waar je alleen de ribben die je kunt zien en die zijn groen.

Het zijn verbindings punten van models om iets te laten werken zo als een motor kap dummy naam motorkap dummy(wel in het engels) je hebt ze ook voor deuren en wielen uitlaten etc nodig.

BTW als iemand dit beter uitkan leggen mag hij/zij het doen. :cya:

Hier nog een verduidlijk plaatje had ik gevonden.

dummies.jpg

Bewerkt: door gangster28

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.