Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_305925

Als je een Poly verwijderd, dan wordt in 3DS je object zwartig, dus je gaat zwarte vlekken zien, als je meer Poly's verwijderd die in gebruik zijn voor het object.

Ingame, krijgt het object Onzichtbare Muren, maar vooral dat je er door heen kan lopen.

Geplaatst:
comment_308481

Dat moest ik weten, Thx.

-Greetz :sigaar:

Sorry voor de dubbele post, maar nu is mijn model af en wil ik gaan scalen.

Kan iemand de player model en een auto uploaden (in .3ds aub)? Want ik kan nu niet aan mijn GTA geraken...

-Greetz

>>> Door Bradley H.: Laat ik dit niet weer zien, dubbelposten doe je alleen voor bumping, en bumpen doe je alleen als je post al meer dan 1 week oud is. <<<

Geplaatst:
comment_310383
Ik heb nog een vraag:

Wat gebeurt er als ik een poly verwijder? Wordt dat dan in GTA een onzichtbare muur of kan je er dan gewoon doorlopen?

-Greetz :sigaar:

Als je een Poly verwijderd, dan wordt in 3DS je object zwartig, dus je gaat zwarte vlekken zien, als je meer Poly's verwijderd die in gebruik zijn voor het object.

Ingame, krijgt het object Onzichtbare Muren, maar vooral dat je er door heen kan lopen.

Nee hoor, maak maar eens een plane van 10 bij 10 segs en verwijder met backscape, wordt het zwart ?

Waarschijnlijk niet :sst:, dit kan overgens niet bij alle objecten ofcourse.

Geplaatst:
comment_310438

Bierpizza, dat doe hij zodat zijn nieuwe post opvalt, doe ik ook wel eens :puh:

Ik heb ook een vraag, weet er iemand nou hoe je meer textures kunt laden in een bolletje? :-(

Geplaatst:
comment_310669

ik had een vraagje :

ik was net aan het kijken bij de mod chatham islands

en ik dacht is dat niet teveel poly's , want ik zag een brug, bergen ,een huis ,of is dat apart inelkaar gezet ?

ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel

P.S mijn complimenten voor chatham islands ,heel mooi

Geplaatst:
comment_310690

Klopt dat is veel te veel poly's,

Gelukkig is Jorge wel een snugger persoon, en verdeelt hij zijn eiland in stukken.

Hij heeft zijn eiland nu als het goed is in 4 stukken verdeeld.

Dat houd dus in dat hij 4 dff's heeft gebruikt voor het eiland.

Geplaatst:
comment_310729

Stel je maakt een eiland, en je zet het ergens in zee met coordinaten uit de Sa place manager.

Staat je model dan op de bodem van de oceaan?

Zo ja: wat is hieraan te doen?

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
comment_310740
Stel je maakt een eiland, en je zet het ergens in zee met coordinaten uit de Sa place manager.

Staat je model dan op de bodem van de oceaan?

Zo ja: wat is hieraan te doen?

De Z-coordinaat groter maken, dus normaal is hij 0, dan maak je hem bijv 20.

Geplaatst:
comment_311269

huh5qt.th.jpg

Nog een vraagje: als ik een plane zet en doe convert to editable poly, en dan edges>selecteer ik een paar edges en doe op remove, zie ik dat ik minder poly's het, maar de triangles blijven hetzelfde, maken die triangles iets uit of doet het hem om de poly's in GTA?

-Greetz :sigaar:

Bewerkt: door dabeast

Geplaatst:
  • Auteur
comment_312212

Traingles zijn de 3 hoeken in je Object, als je op F4 drukt, dan ga je je triangles zien, maar dit is alleen bij Auto's zo, maar aangezien men hier op het Forum niet goed kan auto modellen, heb je er niet veel aan.

Maar het probleem bij Edges is, als je er hier 1 van verwijderd, verwijder je gelijk 2 poly's, dus eigenlijk een deel van het object, bij een Plane, maakt het niet zo zeer uit, maar bij al gemodelde objects, gaat het wel uitmaken, dus moet je de Poly's verwijderen, die niet in gebruik zijn, en meestal zijn Vertexes niet ingebruik, omdat deze maar klein zijn.

Geplaatst:
comment_312285
Stel je maakt een eiland, en je zet het ergens in zee met coordinaten uit de Sa place manager.

Staat je model dan op de bodem van de oceaan?

Zo ja: wat is hieraan te doen?

De Z-coordinaat groter maken, dus normaal is hij 0, dan maak je hem bijv 20.

Ah bedankt!

Bewerkt: door Wazuup

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.