Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_424619

bedankt maar dat filmpje doet het niet bij mij ik weet hoe ik het moet uploaden enz

maar dat filmpje doet het niet :duh:

kun je het als je wil gewoon uitleggen met een screen ofzo :)

want ik wil graag gebouwen maken

Geplaatst:
comment_424647

Het is eigenlijk best makkelijk, als je deze stappen volgt:

- Maak je box, en druk dan op ''M''

- In het popup schermpje zie je nu een soort horizontale tabbladen, open ''maps''

- Klik bij '''diffuse colour'' op ''none'' en dan op ''bitmap''

- Kies een texture uit

- Selecteer nu de polygons die je wilt texturen

- Druk nu eerst op de knop met de rode stip en dan op de knop met de gele stip (zie plaatje)

knoppen3ds6vc.png

- Klik nu het schermpje weg en ga naar ''modify'' (het regenboogje) en ga naar de ''modifier list''.

- Scrol helemaal naar onder naar de ''uvw map''.

- Speel wat met de instellingen zodat de textuur op de goede manier erop staat.

- Klik ten slotte met je rechtermuisknop op je model en kies ''convert to'' dan dan ''editable poly''.

Veel succes, Greetz Wazuup :bier:

Geplaatst:
comment_425545

oke bedankt!! 8)

maar ik heb nu die toturial van Bradley H

en daar ben ik mee aan het leren :Y

want het is een goede toturial goede uitleg enzo..

en oefening baart kunst :bier:

Bewerkt: door nick11123

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_439756

Je kan in 3ds naar utilities gaan (het hamertje), dan klik je op ''more''.

Je krijgt nu een lijstje met opties. Ergens onderin staat ''polygon counter''. Open die en je krijgt nu

een schermpje. Standaard staat telt hij Triangels, dus je moet even het checkboxje bij count polygons aantikken.

Mvg, Wazuup :bier:

Geplaatst:
comment_439824

als je een ronde jump wilt, moet je een box maken, en hier doorheen een cilinder met de goede jumphoek. selecteer de box, convert to poly, en ga naar de objecten (waar je ook de box maakt) en klik op compound opjects (in de drop-down box) en dan op boolean.

klik dan op "pick operand B" en klik dan op de cilinder, convert de box nu naar een poly en klaar

voor een rechte jump, zoals hierboven, maar dan met een schuine box i.p.v. een cilinder

dit is voor 3ds max

Bewerkt: door schno009

Geplaatst:
  • Auteur
comment_439877
als je een ronde jump wilt, moet je een box maken, en hier doorheen een cilinder met de goede jumphoek. selecteer de box, convert to poly, en ga naar de objecten (waar je ook de box maakt) en klik op compound opjects (in de drop-down box) en dan op boolean.

klik dan op "pick operand B" en klik dan op de cilinder, convert de box nu naar een poly en klaar

voor een rechte jump, zoals hierboven, maar dan met een schuine box i.p.v. een cilinder

dit is voor 3ds max

Ik zelf vind Boolean eigenlijk best wel irritant, naarmate je beter word, krijg je er veel meer last van, het beste is gewoon, om in de box door middel van Cut, de lijnen neerzetten, je selecteert al de Polygons die je weg wilt hebben, delete ze, dan select je de Edges, en Cap ze.

Geplaatst:
comment_440074

Er is een veel makkelijke manier:

Maak een box, die rechtsklik>convert to editable poly.

In het selection vakje kies je vertex (puntjes) selection.

Scrol naar beneden, kies target weld.

Klik op de bovenste vertex (in de hoek) klik dan op de onderste.

Doe het zelfde met die ernaast.

Zie bijgevoegde afbeelding.

minitut8fo.th.jpg

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
comment_445487

Ik heb een vraag; sinds ik 3ds max opnieuw geinstalleerd heb krijg ik steeds dit schermpje hij zet dan de bitmap(.bmp) over naar image file(.ifl) weet iemand hoe ik dit afzet? :?

Edit: Probleem opgelost! :D

Bewerkt: door wizkid4590

Geplaatst:
comment_447872

ik had een vraag: :)

met Gmax kan je daar hetzelfde mee modden dan met 3D max

ik weet dat het minder functies heb, maar kan je ook gewoon goeie models

maken zoals met 3D max en ook ingame zetten. :*D

Geplaatst:
comment_447914

Ja in feite wel, het is zelfs van het zelfde bedrijf als 3dsmax een heeft veel overeenkomsten.

Je kan ook naar mijn mening beter met Gmax werken dan met sketchup of Zmodeler.

Er zijn inderdaad wat minder functies dan bij 3dsmax, maar je komt toch een heel eind. En het scheelt je toch

weer zo'n 3500 muntjes :)

Geplaatst:
comment_447917
ik had een vraag: :)

met Gmax kan je daar hetzelfde mee modden dan met 3D max

ik weet dat het minder functies heb, maar kan je ook gewoon goeie models

maken zoals met 3D max en ook ingame zetten. :*D

Ik heb zelf geen ervaring met Gmax maar ik heb van horen zeggen dat het ook goed kan functioneren voor het modden van GTA.

Je kan er zelfs KAM's scripts op draaien ;).

Alleen als je echt heel proffioneel met het modden bezig gaat dan zul je toch echt aan 3ds max moeten denken ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.