Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_451172

Je kan je map opslaan door met je rechtermuisknop op je model te klikken en dan ''convert to: editable poly''

te klikken. Verder vind je hier een videotutorial die uitlegd hoe het 3d gedeelte van San Andreas in elkaar steekt, met ide/ipl enzovoort.

Veel succes, greetz Wazuup

Geplaatst:
comment_451260

Ok bedankt, je tutorial is erg duidelijk _O_ . Nog een ding, als ik aan het uvw mappen ben, dan staat hij goed. Dan convert ik hem naar edit. poly. Als ik dan een andere texture wil gaan mappen, gaat de 1ste ook weer mee bewegen. Hoe voorkom ik dit? Sorry voor de vele vrage, heb 3ds nog niet zo lang. Ik heb btw v7.

Geplaatst:
comment_451374
Dat voorkom je door de poly's die je al ge-UVW't hebt te deselecteren ;)

Mvg, Wazuup

Dat dacht ik al. Ik selecteerde eerst via de edges, want als je via polys selecteert wotdt het hele hokje rood en zie ik niks meer als ik ga uvw mappen :duh: Je zal het vast wel anders in kunnen stellen maar ik zou niet weten hoe. Ik ben hier echt nOoB in , kan er niks aan doen :) EDIT: ik heb al een andere manier gevonden.

Bewerkt: door Janjo

Geplaatst:
comment_451860

STEL: ik heb de oldgarage geïmporteerd in 3dsmax, en wat veranderd (aan het model), opnieuw getextured, geëxporteerd naar .col en .dff, de txd maken met txdworshop, dan noem ik de nieuwe dff weer "oldgarage_sfs.dff" en de nieuwe texture "oldgarage_sfse.txd", die replace ik dan in Gta3.img. ik wil dan ook dat de .Col klopt, want anders is het een beetje raar ingame. moet je dan de Col toevoegen in het Gta3.img? of een ander IMG? wat te doen???

Geplaatst:
comment_452846
STEL: ik heb de oldgarage geïmporteerd in 3dsmax, en wat veranderd (aan het model), opnieuw getextured, geëxporteerd naar .col en .dff, de txd maken met txdworshop, dan noem ik de nieuwe dff weer "oldgarage_sfs.dff" en de nieuwe texture "oldgarage_sfse.txd", die replace ik dan in Gta3.img. ik wil dan ook dat de .Col klopt, want anders is het een beetje raar ingame. moet je dan de Col toevoegen in het Gta3.img? of een ander IMG? wat te doen???

Ligt eraan in welke ide oldgarage_sfse.dff geladen word. De naam van de ide en de col zijn hetzelfde. Dan moet je die col gewoon exporeteren uit de gta3.img, openen, replacen, weer importeren en rebuilden

Geplaatst:
comment_456818

Ik heb ook een probleempje :).

Normaal als je iets wil verschuiven komt er zo een dingske op met welke as je wil gebruiken.

Dit heb ik niet meer , ik heb alleen dat :

prob3ds2hc.jpg

Wat kan ik hieraan doen?

Bewerkt: door Nicsan

Geplaatst:
comment_456874

Ik denk dat hij bedoeld dat hij wel weet hoe je de move tool moet selecteren maar de pijltjes zijn verdwenen.

In dit geval moet je eens proberen op 'x' te drukken. Als dat niet lukt een combinatie zoals 'CTRL + X' of 'ALT + X'.

Geplaatst:
comment_458403
ik had een vraag met 3D max 6 kun je daar hetzelfde mee doen als 7

of ziet het er wat minder mooi uit :*D

Voor de basics is alles precies het zelfde, de versie's erboven hebben alleen iets meer optie's.

Maar als je ze vergelijks zijn ze bijna het zelfde.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.