Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_466299

Weet iemand waarom ik als ik een face negatief extrude ik een zwart vlak krijg?

Render voor Extrude:

raam5ev.th.jpg

Render na negatieve Extrude:

raam25li.th.jpg

Wire:

raam31yj.th.jpg

Edit: Als iemand deze vraag kan beantwoorden zou dat fijn zijn, maar het is niet van levensbelang,

ik heb namelijk al een andere manier gevonden om het probleem te omzeilen :clown:

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
comment_466485
heeft er iemand eentexture vaan een stoep , ook wel handig :)

ik heb er wel een paar texture,s van een stoep :Y

heb even geduld ik zal ze even opzoeken

stoep9lx.png

sjmhoodlawn428ce.png

craproad6lae9ut.png

succes ermee :cya:

ik heb er nog meer maar dan moet je even een PB sturen

Bewerkt: door nick11123

Geplaatst:
comment_467128

ik heb een vraag: :Y

hoe maak ik zegmaar een helehoge berg zoals een vulkaan :Y

want als ik een heleboel stukjes selecteer en omhoog sleep dan gaat het gewoon recht omhoog :-(

hoe moet ik dat doen om echt een punt te krijgen.

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
comment_467155

Nick, eerst maak je gewoon een plane met eventueel al een textuur erop. Ga dan naar editable poly, soft selection.

Selecteer nu wat vertices in het midden en vink bij soft selection ''use soft selection'' aan. Move nu die

vertices omhoog, en gooi er nog meshsmooth overheen ofzo :)

Mvg, Wazuup :bier:

Geplaatst:
comment_467650

heeft er iemand eentexture vaan een stoep , ook wel handig :)

ik heb er wel een paar texture,s van een stoep :Y

heb even geduld ik zal ze even opzoeken

stoep9lx.png

sjmhoodlawn428ce.png

craproad6lae9ut.png

succes ermee :cya:

ik heb er nog meer maar dan moet je even een PB sturen

bedankt

en ik heb nog een vraag , als je een eiland hebt

moet de rand dan lang zijn ofzow ?

dat hij helemaal in het water staat

Geplaatst:
comment_467764

Dat moet je natuurlijk zelf weten, het is wel mooi dan voor een strandje ofzo. Dat hij in het water staat is wel aan te raden ja, indien voor sa zou ik er ook een zeegrond bij maken.

Geplaatst:
comment_467837

en als je een gemaakt eiland in 3ds max 7 omdraait is het doorzichtig

dat hoort hé ?

dus aan eiland moeten diepen randen komen met een zeebodem, dus gewoon de plane lager legen als de eilanden op de plane ?

Geplaatst:
comment_467892

Als je een plane omdraait is hij inderdaad doorzichtig.

Dit komt omdat een plane enkelzijdig is :) .

Bij dat tweede: zou ik gewoon je plane met de zeebodem welden :) .

Of, gewoon je plane heel laag leggen, zodat de plane onder de zeebodem is.

Greetz :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast

Geplaatst:
comment_467923

zo ,maak je geen zeebodem , kun je echt zeggen van de eeuwige diepte

ik heb nóg een vraag :

hoe maak je die borden waar opstaat welke richting je opgaat , bv montgomery

Bewerkt: door peter99

Geplaatst:
comment_469630

je maaket gewoon een bort in 3ds. dan maak je in photoshop (of paint maakt niet uit) een platje waar je text op staat en die gebruik je gewoon als texture in 3ds.

ik heb ook nog een vraag:

ik heb een eiland egmaakt maar die heeft heel erg veel poly's. maar ik wil hem tog ingame hebben dus ik moet hem in stukken maaken. maar hoe doe je dat??

Geplaatst:
comment_470011
je maaket gewoon een bort in 3ds. dan maak je in photoshop (of paint maakt niet uit) een platje waar je text op staat en die gebruik je gewoon als texture in 3ds.

ik heb ook nog een vraag:

ik heb een eiland egmaakt maar die heeft heel erg veel poly's. maar ik wil hem tog ingame hebben dus ik moet hem in stukken maaken. maar hoe doe je dat??

Je gaat naar edit poly > Polygon (selecteer soort) en dan selecteer je gedeeltes dat je zeg maar wilt "uithakken" en dan scrol je naar beneden in je edit poly optie lijst en klik je op detach, dan word het los gemaakt van je model en heb je twee objecten en dit kan je dan doen bij zoveel delen als je wil.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.