Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 121k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
comment_470035
Neem een Plane van 50 Width en 50 Height, en 20 Segments bij 20 Segments.

Je neemt 2 rijen segments, door de poly's te selecteren, die scale een beetje naar de zijkant toe, zodat je een stoep krijgt, en de wegen, de 2 geselecteerde, Extrude je -0.15, hierdoor krijg je de weg, aan het eind moet je wel even de Poly's verwijderen, nu moet je gewoon texturen, door de rijen met segments te selecteren en te texturen.

Daarna ga je de onderkant aan het strand, een beetje verbuigen, neem stuk voor stuk een rij Segments, en rotate ze een beetje. Je zal zijn dat de rest van de segments aan de Linker kant omhoog gaat, daar selecteer je de 1e beste rij Segments, en moved die naar beneden, die herhaal je steeds, en je hebt een deel.

Je cloned deze, bend hem bijvoorbeeld, scaled, en plak alles aan elkaar, dan moet je de binnenste Vertexes selecteren (Edges kan ook) en die collapse je een paar keer, totdat het dicht is, dat deel moet je dan even opnieuw texturen.

hoe bedoel je scale die een beetje naar de zijkant toe ?

en voor andere wegen , gewoon die box met 0,1 heigth enzow ?

Geplaatst:
comment_470112

Ik denk dat Big Bear dit bedoel

je maakt een plane en dan selecteer je een stukje die moeten 2 segments breed zijn en

50 lang dat is dan de weg en dan klik je op ''extrude'' en dan typ je in: -0,15

en dan klik je op ok nu krijg je zegmaar een stoeprand en met scale bedoelt hij vast dat je

hem een beetje naar beneden moet doen :Y

hier nog een screen voor de duidelijk heid :Y

zo moet het eruit zien hoe Big-Bear het bedoelt dacht ik :*D

screencustomkj8.png

succes nog verderss :cya:

Geplaatst:
comment_470751
moet je die andere wegen gewoon er op leggen ?

als box ?

nee die moet je aanvinken je je maakt een Plane en dan klik je op rechter muisknop

dan klik je op Convert to Edith Poly en dan klik je in dat menu de rode aan wat ook op de foto boven je staat

dat ik in de post uitlegde en dan klik je zegmaar een paar blokken aan en dan klik je op Extrude,

en dan kan je hem naar beneden doen dus geen nieuwe box maken.

je kan ook die Tut van Bradley.H. Make an island daar staat het ook allemaal in

succes nog :cya:

Geplaatst:
comment_472051
waarom kan je ze er gewoon niet opleggen ???

dat kan ook :Y maar als je een brug gaat maken kan je ze erop leggen

anders hoeft het niet je kan het beter gewoon in de plane verwerken :*D

ik heb nog een vraag hoe moet ik een plantje maken ik heb er wel een paar gemaakt

en ik had ze op alpha gezet maar die planten zijn dan een beetje doorzichtbaar :-(

hoe kan het anders. :*D

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
comment_472203
ik heb nu vray voor 3ds en volgens mij doe die het ook wel enzo maar ik begrijp er niks van.

zijn er daar miscien tuts voor of kan iemand het uitlegen ??

Het is een kwestie van uitproberen. Enkele goede uitgelegde tuts vind je hier:

http://wauzie.xoti.net/tutorials.php

dus het kan wel ? zo van gwoon een box maken en dan op het eiland leggen en tadaa je hebt een weg ?

Tuurlijk kan het.

Geplaatst:
comment_472610
Nou mijn vraag gaat over het volgende,

Normaal zie je als je iets verplaats 3pijlen naar boven naar voren en op zij, weet iemand hoe ik deze weer terug kan krijgen? :clown:

Bovenaan max naar Customize > Customize User Interface... > Bij alle 5 de tabbladen Reset doen.

Ook kun je in max naar File en Reset doen.

:cya:

Geplaatst:
comment_473759

Boompje maken is eigenlijk gewoon vanuit een box werken. Bij een hekje moet je een alpha map gebruiken, een zwart wit plaatje waarin alles wat je moet zien wit is en waarin alles wat zwart is niet te zien is, oftewel wat in de render of game doorzichtig is.

Geplaatst:
comment_473768

bedankt maar met een boompje bedoel ik eigenlijk de bladeren :Y

zoals dit: palmbladfe7.png

maar ik zet hem dan op diffuse color en op opacity

maar hij is te doorzichtig of hoort dat zo ?

dat is ook hetzeflde met een hek.

alvast bedankt :cya:

Geplaatst:
comment_473791

hoe maak je eigenlijk die tunnel ?

want als ik bolean is het doorzichtig daarbinnen

[EDIT] het is al opgelost :puh:

[EDIT 2]

Als je een hoge berg hebt en die vakje zijn veel groter als de nodige hoogte voor de tunnel , dan komt er zo,n gaapend gat in , veel te groot , hoe maak je die vakjes kleiner ?

Bewerkt: door peter99

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.