Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_474718
hoe maak je eigenlijk die tunnel ?

want als ik bolean is het doorzichtig daarbinnen

[EDIT] het is al opgelost :puh:

[EDIT 2]

Als je een hoge berg hebt en die vakje zijn veel groter als de nodige hoogte voor de tunnel , dan komt er zo,n gaapend gat in , veel te groot , hoe maak je die vakjes kleiner ?

Ik snap het niet helemaal maar probeer is vertex'en te verschuiven.

Geplaatst:
comment_475090

ik heb 2 vragen.

de eerste: hoe maak je een texture een betje doorsigtig ??

en de 2e (die heb ik volgens mij al eens gevraagt): hoe moet je een betje renderen het liefts met vray. ik heb al een betje gexperimenteert maar ik snap er geen bal van

o ik bedenk mij nu nog 1 vraag: hoe maak je een andere achtergront bij een rennder ??

Bewerkt: door kees1991

Geplaatst:
comment_475091
ik heb 2 vragen.

de eerste: hoe maak je een texture een betje doorsigtig ??

en de 2e (die heb ik volgens mij al eens gevraagt): hoe moet je een betje renderen het liefts met vray. ik heb al een betje gexperimenteert maar ik snap er geen bal van

Voor Vray Tutorials kijk je uiteraard op Wauzie.XoTi.net ;).

Geplaatst:
comment_475098

oke bedankt dat al 1 beandwoorde vraag :)

aleen kom ik erachter dat ik niet de goeje V-ray heb gekocht :|

>>> Door Jorge_F: Je gaat mij niet vertellen dat je V-Ray gekocht hebt :-(<<<

EDIT

ik denk eigelijk dat ik wel de goede v-ray heb maar niet goet geinstaleert.

kan iemand mij vertellen wat waar moet staan ??

Bewerkt: door Jorge_F

Geplaatst:
comment_475139
oke bedankt dat al 1 beandwoorde vraag :)

aleen kom ik erachter dat ik niet de goeje V-ray heb gekocht :|

>>> Door Jorge_F: Je gaat mij niet vertellen dat je V-Ray gekocht hebt :-(<<<

EDIT

ik denk eigelijk dat ik wel de goede v-ray heb maar niet goet geinstaleert.

kan iemand mij vertellen wat waar moet staan ??

Waarschijnlijk gebruik je een illegale versie van V-Ray en daar mogen wij geen ondersteuning/help aan bieden ;).

Geplaatst:
comment_475185

Als je je texture iets doorzichtiger wil maken dan kan je gewoon de capacity lager zetten (ik zet hem meestal op 25% voor een raam, en het staat in dat scherm wat je krijgt als je de textuur op de model wil "plakken") en voor achtergrond kan je bij je werkbalk op views drukt en dan op viewport background en als je dan op files rechts boven drukt kan je een plaatje uit "Jouw afbeeldingen" nemen en daarvoor gebruiken. (je moet wel display background aanvinken!) Druk op ok en klaar is Kees!

P.S. Zo is het wel het geval bij Gmax, en zo zal het ook wel ongeveer zijn bij 3ds max (ja, zó hette die..), maar het zal vast niet zo zijn in skechup.

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_475200

Waarschijnlijk om dat je rendert, maar daar weet ik dan weer niks van af, dus sorry, ik weet het niet. Maar je zou ook gewoon 3 planes op de achtergrond kunnen plaatsen en daar een textuur op plakken en dan lijkt het ook een mooie achtergrond te hebben.

Geplaatst:
comment_475296

Je wilt gewoon een plaatje op de achtergrond als omgeving? Zoja, ga dan naar Rendering.

Hier kies je environmnet. Klik nu bij environment map op none. Kies de tweede optie (bitmap) en selecteer

je achtergrond afbeelding. Kies oke, en maak een render.

Mvg, Wazuup :bier:

Geplaatst:
comment_476151

Dit doe je in je material editor.

Ik zal zo een screenshot maken met wat uitleg.

rotatevh6.th.jpg

Bij één van die getallen die omcirkelt zijn moet je 90 of -90 typen. Ik weet niet precies welke. Dit moet je zelf uitzoeken.

Veel succes.

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Geplaatst:
comment_476202

oke dankje :klap:

alleen hoe krijg ik meer texture slots ?

EDIT

puu.. ik heb wel veel vragen seg..

als ik de bend funktie gebruik krijg ik een hele lelijker hoekige bogt. hoe maakt ik die wat ronder

ik denk dat het komt omdat ik te wijnig polys heb. maar hoe krijg ik op de goede plek meer polys ??

uglytj4.png

Bewerkt: door kees1991

Geplaatst:
comment_476345

@kees1991: Je kan geen extra bolletjes krijgen, maar wel 10 bolletjes in 1 bolletje (ik word gek van die bolletjes :clown: ).

Ga naar de material editor en klik op standard. Kies nu uit het rijtje Multi\Sub-object. Klik in het nieuwe

popup venstertje op ok en je ziet meerdere kleine bolletjes. Je moet er maar even mee kloten.

Over je bend vraag: Als je een plane aan maakt, kan je kiezen hoeveel segmenten je wilt dat hij heeft.

Het is volgens mij standaard 4x4 en dan krijg je een lelijke bocht als je de bend functie gebruikt.

Het beste kan je 10x10 gebruiken, dan heb je wel meer poly's maar het resultaat is veel beter.

Mvg, Wazuup :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.