Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

• Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 121k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_528597

Peter,

Heb je toevallig het stuk stoep wat je wou gaan benden, eerst tot de goede maat gescaled. Zo ja dan is dit de oorzaak, dat er een stuk stoep over de weg schuift. Als je iets goed wilt benden moet je hem niet scalen, want daardoor verander je de vorm van het object, en dus veranderd de vorm als hij gebend word ook ;)

Geplaatst:
comment_530807

hoi.

ik wil graag een raam maaken in een box zoals hier...

raam2pk2.jpg

raamkw3.th.jpg

dit wil ik graag maaken zonder de boolean tool te gerbuiken. dat heb ik voor het plaatje wel ff gedaan. maar het is voor in gta. en als ik dan de bolean tool gebruik krijg ik altijd onzigbaare muuren.

dus hoe maak ik zoon raam zonder de boolean tool ?

Bewerkt: door kees1991

Geplaatst:
comment_530919

hoi, ik ben een soort huis aan het maken, maar als ik de texture voor de deur erop zet staat hij teveel naar links (zie afbeelding) :bonk: hoe kan ik in de uvw map de texture ietsje naar rechts schuiven zodat hij goed zit?

alvast bedankt :D

cekeu :cya:

post-49140-1162121888.jpg

Geplaatst:
comment_530953

vraagje :

als ik een model in 3ds max textuur en ik kijk wat later terug ,dan zijn de textures weg ,hij is dan gewoon donker grijs ,en dan zijn de textures uit de matrial editor ook foetsie ,wat is dit en wat is er tegen te doen ?

alvast bedankt

Geplaatst:
comment_531448

Goedeavond medemodders,

Kees:

Dit kan je via de 'cut' functie doen, hier een voorbeeld;

owjalh7.png

Cekeu:

Dit doe je via uvw mapping, hier een voorbeeld;

jeeaaau9.png

Extra bier, euhh.. punten voor degene die de gtaf leden bij deze screens kunnen geven :bonk:

Bewerkt: door kaaspizza

Geplaatst:
comment_531973
vraagje :

als ik een model in 3ds max textuur en ik kijk wat later terug ,dan zijn de textures weg ,hij is dan gewoon donker grijs ,en dan zijn de textures uit de matrial editor ook foetsie ,wat is dit en wat is er tegen te doen ?

alvast bedankt

heb je niet de texture verplaatst naar een andere map ofso

dan weet 3ds max namelijk niet waar ze zijn en kan hij de texture niet weergeven :-(

je kan ook met ieder model die je hebt getextuurd op de rechter muisknop klikken en dan:> Convert to

editable poly.

Maar dat ze uit je material editor verdwijnd is wel vreemd mischien heb je gewoon de texture in een andere map ofso verplaats :sst:

Succes :cya:

Geplaatst:
comment_533390
hoe maak je een mooie ronding in de stoep ?

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, maar een mooie ronding kun je het makkelijkst maken met de ''chamfer tool''. Deze is te vinden bij het ''edge'' subobject bij editable poly. Selecteer een rand en klik op het boxje naast chamfer. Nu kun je een beetje met de getallen gaan spelen. Klik op ok om het scherm af te sluiten, en doe het eventueel nog een keer omhet nog ronder te maken.

Geplaatst:
comment_533732
Ik zit met een probleem, namelijk de bend functie :)

http://file02.uploaddump.nl/uploads/kkdeqa...eenshotje14.jpg

Het neemt de bocht niet mee, maar lijkt het eerder weg te duwen. Wat is er mis?

Dit komt omdat de bend functies niet meer poly's aan wilt maken. Je moet dus zelf van tevoren meer poly's aanmaken op je object. Dit kun je doen door bij het creëren van je object de segments cijfers hoger te zetten.

Geplaatst:
comment_533764

Suptertop! Dan werkt dat ook weer, bedankt!

Alleen nadeel is dat er nu echt veel te veel poly's in zitten, even kijken of daar wat aan te doen valt :)

---Editje

Is 154 Poly's voor een bocht veel, of valt het wel mee?

Bewerkt: door Hpzone

Geplaatst:
comment_536053

Hoeveel poly's mag een object eigenlijk hebben in vc, als je een goede dff en col wil maken? :?

EDIT: en wat zijn triangles bij de polygon counter?

Bewerkt: door cekeu

Geplaatst:
comment_536061
Hoeveel poly's mag een object eigenlijk hebben in vc, als je een goede dff en col wil maken? :?

Als je zeker wilt zijn dat VC niet crashed, mag een COL maar 1200 Poly's hebben. De dff mag dan 3000 poly's hebben. Als je er over bent, dan moet je je model splitsen en met Map IO of MooMapper mappen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.