Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_536150

Hoeveel poly's mag een object eigenlijk hebben in vc, als je een goede dff en col wil maken? :?

cekeu :cya:

Als je zeker wilt zijn dat VC niet crashed, mag een COL maar 1200 Poly's hebben. De dff mag dan 3000 poly's hebben. Als je er over bent, dan moet je je model splitsen en met Map IO of MooMapper mappen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bedankt , Da Beast :klap: Ik heb nog een vraag :$ hoe komt het dat je object in vc lichter van texture is dan in 3ds max 8?

Geplaatst:
comment_536158

Je kan je objecten lichter maken door in 3ds max naar rendering --> environment --> en dan ambient lichter te zetten. Dit heeft overigens geen effect op je model ingame. Als je je object donkerder wil hebben ingame, moet je tijdens het maken van je textures de Diffuse knop lichter :bonk: donkerder zetten.

Gr martijn.

Bewerkt: door kaaspizza

Geplaatst:
comment_536287
Je kan je objecten lichter maken door in 3ds max naar rendering --> environment --> en dan ambient lichter te zetten. Dit heeft overigens geen effect op je model ingame. Als je je object donkerder wil hebben ingame, moet je tijdens het maken van je textures de Diffuse knop lichter zetten.

Gr martijn.

oke :bonk: bedankt :Y

Geplaatst:
comment_537471

Stel: ik heb in 3dsMax wat objecten geimporteerd, en door het bewegen zijn de coördinaten veranderd. Hoe kan ik zorgen dat de coördinaten weer op 0 0 0 komen te staan, zonder dat het object weer verplaatst wordt (naar 0 0 0) ?

Grtz Puma.

Geplaatst:
comment_537933

Heb ik al een tijdje geleden uitgelegd.

Niet zo heel moeilijk, een Piviot is die move pijltjes (X, Y en Z as). Deze moet je gewoon verplaatsen

  1. Klik op het derde icoontje (niet op dat wiel zoals in de screen).
  2. Klik op 'Affect Piviot only'.
  3. Verplaats de Piviot naar X:0, Y:0, en Z:0.
  4. Doe nu 'Rechtermuisknop klikken> Convert to editable poly'.

piviotob3.th.jpg

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:
comment_539222

hoi, dit is misschien een hele domme vraag maar hoe maak ik een collision file? :?

ik ben nog niet zo lang bezig met modden en ik kom niet verder als ik niet weet hoe ik een collision file moet maken. weet iemand het antwoord???

Geplaatst:
comment_539242

Om een collision file te maken het je het 3d programma 3dsmax of Gmax nodig, wat meteen het beste programma is om voor gta 3d models mee te maken. Je hebt ook de scripts van Kam nodig, die hier (ik upload ze nog voor je Uploaden gereed) te downloaden zijn. Het rar bestand dat je gedownload hebt moet je uitpakken in de ''scripts'' map van 3dsmax/Gmax. Vervolgens kun je deze of deze tutorial gaan volgen. Hierin leer je niet alleen hoe je collision files aan maakt, maar ook hoe je dff en txd bestanden aanmaakt en deze werkend ingame krijgt. Als je verder nog vragen hebt, stel je ze maar in het topic van de desbetreffende tutorial ;)

Status: Uploaden gereed, hier kun je het bestand downloaden.

Bewerkt: door Wazuup

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_544285

laat ik het maar ff makelijk zeggen.

ik heb een plane en die is al in eddit poly. en nu moet ik tog nog die plane in 2 segs hebben.

hoe doe ik dat ?? zonder een niewe te maaken.

als je polys ofer elkaar heb liggen. dan word die plek donker maar niet als je renderd. maar als je dit ingame set. sie je het dan wel weer en krijg je dan ook andere bugs ??

Bewerkt: door kees1991

Geplaatst:
comment_545834
laat ik het maar ff makelijk zeggen.

ik heb een plane en die is al in eddit poly. en nu moet ik tog nog die plane in 2 segs hebben.

hoe doe ik dat ?? zonder een niewe te maaken.

Beste kees,

Dat is opzich niet zo'n probleem. De makkelijkste manier om dit te doen is door de plane simpelweg in het midden door midden te knippen met de ''cut'' functie. Deze is onder andere te vinden in het ''vertex'' sub-object onder het kopje ''Edit Geometry''. Klik het boxje aan en ga naar topview. Hier kun je in het midden op een ''edge'' klikken en een rechte lijn naar de overkant trekken. Ben je klaar met knippen, klik dan met je rechter muisknop om de functie uit te zetten.

als je polys ofer elkaar heb liggen. dan word die plek donker maar niet als je renderd. maar als je dit ingame set. sie je het dan wel weer en krijg je dan ook andere bugs ??

Poly's die elkaar overlappen zie je ook in de render als zwarte plek hoor (zie deze afbeelding). Ingame ziet het er niet uit en kun je bugs krijgen zoals onzichtbare muren. Je kunt het vrijwel altijd oplossen door de overlappende vertices te ''collapsen'' met de ''collapse'' functie. Deze is op dezelfde plek te vinden als de cut functie die ik hierboven heb uitgelegd. Selecteer de vertices die je wilt collapse (ineenstorten) en klik op collapse om er één vertex van te maken. Je overlappende polygon is nu weg. ;)

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
comment_546132

bedankt wazzup. ik was al met die cut tool beesig. maar ik snapte er nog niet veel van. maar ik begin het al wat beter te begrijpen.

en met die polys dat vint ik tog een beetje raar. want ik wou ze met die collapse ding aan elkaar maaken. maar er gebuurde nix :S

hoe dan ook het probleem is al opgelost :)

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_585420
Hoe tel je je poly's van je model?

Ik neem aan dat je in 3dsmax bedoelt? In dat geval moet je naar het tabblad utilities gaan in het commands pallet, en klik je op de knop ''more'' In het scherm dan nu openspringt, staan een heleboel opties. Kies daaruit ''polygon counter''. Nu krijgt je weer een nieuw schermpje, zet het vinkje naar ''count polygons''. Nu kun je zien hoeveel polygonen je object heeft ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.