Jump to content
Geplaatst:
comment_208496

Stel hier al je vragen over 3ds max, dit wordt dan makkleijker dan verschillende topics

OKe hier mijn 1e vraag:

IK wil een stad maken, maar om polygons te verminderen, wil ik ze in delen maken, maar om alles te passen, en beginnen maken, dus dan heb ik het 1e deel nodig voor het 2e deel, maar als het 2e deel dan af is, hoe krijg ik het dan opgeslagen zonder het 1e deel?

  • Reacties 1.4k
  • Bezichtigingen 120.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_677980

Dat kan kloppen, pak even een ander script waar ook DFF_IO in staat. Ik gebruik bijvoorbeeld GTA_DFF_IO_*.ms en op de plaats van het sterretje moet dan een zo laat mogelijke datum staan. Bekijk ook eens een van mijn videotutorials zodat je precies kan zien wat ik ook doe dan moet het goedkomen.

Geplaatst:
comment_680288

Ik heb de volgendevraag:

In 3ds max wil ik een huis/villa gaan maken waar ik zelf in kan {niet via spawnpoint maaar gewoon naar binnen lopen} , moet ik dan in 3ds gewoon de binnenkant van het huis hol maken?

Geplaatst:
comment_680298

Als je je er neit heen wilt laten spawnen maar gewoon een open deur wilt hebbe, dan zal je idd het huis hol moeten maken en moeten inrichten. Als je het wel via spawn dingetje wilt doen kan je het interior later erbij maken, zodat je niet zo hoeft te letten op de afmetingen van de buitenkant, wat veel makkelijker werkt

Geplaatst:
comment_680419

Ik heb een box:

60105561gn4.jpg

Nu selecteer ik een polygon:

47265000jn1.jpg

Nu maak ik hem dus wat dieper die geselecteerde polygon, hoe krijg ik dan in godsnaam die randen weg die er nu nog omzitten? Deleten gaat niet!

85066186iu4.jpg

Alvast bedankt!

Geplaatst:
comment_687626

ik moet een deur maaken achter 4 polygons. ik maak alle duuren met de cut tool. ik zet dan een box op de plek waar ik de deur wil en dan doe ik de snaps toggle. (die tool die er voor sorgt dat je altijd op een vertix klikt.

maar ik cut dan altijd in de vorkeerde muur.

kan iemand mij uitleggen hoe ik die cut tool in de goede muur doe ?

Geplaatst:
comment_689720

@Kees: Gebruik de cut tool via vertex selection, niet via polygon selection. En vink 'No backfacing' aan, zodat de andere polygonen, buiten die jij wil niet geselecteerd worden.

@gtajohan: Neem je car model (+attach de deuren aan de chassis) (1). Dan selecteer je alle vertexen, en weld je deze bij 0,001. Ga dan naar de modifiers list, zoek smooth en vink autosmooth aan. Re rechtermuisknop op je model>convert to: editable poly. Doe de vertex selectie tool (2). Ga dan naar je left of right viewport en druk dan op F3 (zodat je je model en de polygonen ziet) (3). Zorg er voor dat geen vertex geselecteerd is, en ga in het rechter menu naar 'quikslice' (4). Klik nu op je model waar je wilt slicen (onderaan de model aanbevolen) en klik meteen weer. (5)

60952901yj2.jpg

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.